Mit barns far er hashmisbruger-Samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2016

Mom2Two

Jeg håber at der er nogen der kan give mig nogle gode råd evt. nogen der selv har stået i samme situation.

Som overskriften lyder så står jeg i den situation at mit barns far er hash misbruger, vores barn er lige knap halvandet år. 

Jeg er meget splittet. Faren ønsker at vi selv finde ud af en samværs ordning og jeg ønsker at vi indrager statsforvaltningen. Det skal lige siges at han bor hjemme hos sin mor(vores barns farmor) så på den måde er han under opsyn med vores barn, men jeg er i tvivl om hvor meget samvær der skal være imellem dem? 

Jeg er så ked og frustreret over situationen

For jeg ønsker på ingen måde at hans misbrug skal påvirke vores barns opvækst.

Mit spørgsmål er hvad havde i selv gjort i sådan en situation? Nogen der evt. har erfaringer med det?

Det skal også siges at han ikke ønsker hjælp til sit problem...

Jeg havde inddraget statsforvaltningen, og krævet blodprøve ... Jeg havde fuldstændig nægtet... Mine børn ska ikk opvokse i misbrug, og jeg kigger (ærlig talt) ned på folk der ser hash som ok... Jeg er selv vokset op med forældre der var/er misbrugere af forskellige ting. Jeg ku lave en joint da jeg var 8! Jeg ryger ikk, og har kun prøvet det et par gange, fordi resten a mine søskende faldt i, nu er det kun en a dem der KÆMPER med et misbrug... jeg ser det som SÅ lavt a være påvirket og være forældre... Alkohol, hash, u name it - det passer ikk sammen med børn.  Og Gud hvor jeg hader fjæset på en skæv person 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

An&Jo

Sprit25 skriver:

At hun ikke bliver påvirket vidner da om noget at hun har et problem! 

Men lad os stoppe. Jeg ser elstremt hårdt på stoffer og mener det ikke skal være i nærheden af børn

Hvis du læser mit første svar, så vil du kunne se at SF ikke gør en masse i sådan nogle situationer.. 

Vi blev tvunget ud i samvær på trods af beviser og faderen blev IKKE bedt om at gå i afvænning.. Idag går de mere op i båndet mellem samværsforælder og barnet end de ser på de reelle facts

Anmeld Citér

12. januar 2016

Mom2Two

An&Jo skriver:

Hvis du læser mit første svar, så vil du kunne se at SF ikke gør en masse i sådan nogle situationer.. 

Vi blev tvunget ud i samvær på trods af beviser og faderen blev IKKE bedt om at gå i afvænning.. Idag går de mere op i båndet mellem samværsforælder og barnet end de ser på de reelle facts

Ahh ik altid... Min venindes søns far må ikk se sin søn før han er clean, han ryger også hash.. Han nægter blodprøve, så ja ...

Anmeld Citér

12. januar 2016

Sprit25

godfar skriver:

Nej jeg sætter mig ikke bag hverken rettet eller rattet hvis jeg er påvirket,det lyder lidt som om du ikke aner særligt meget om hvad cannabis er eller skulle jeg sige, det du ved om det er hvad du har læst på anti cannabis sider! Jeg vil gerne hjælpe dig lidt med at udvide dit kendskab via disse links

http://metro.co.uk/2016/01/12/cannabis-doesnt-lower-iq-or-school-grades-but-smoking-tobacco-does-5617875/

http://www.urban75.com/Drugs/drugdope.html

http://www.exposingtruth.com/marijuanas-long-term-effects-brain-finally-revealed/

og det er bare en promille af de mange undersøgelser der er foretaget.

Som tidligere skrevet så ryger jeg KUN når ungerne sover og er aldrig påvirket foran dem,jeg kan også lige tilføje at jeg har tre uddannelser bag mig har eget firma og er medlem af MENSA!

Næh jeg ved ikke særligt meget om cannabis andet end hvad jeg har set selv. Og det var nok til jeg synes det er en omgang lort. 

Skønt du er intelligent og har eget firma. Virkelig kan så ikke se sammenhængen men jamen jeg lukker her

Anmeld Citér

12. januar 2016

An&Jo

Mom2Two skriver:

Ahh ik altid... Min venindes søns far må ikk se sin søn før han er clean, han ryger også hash.. Han nægter blodprøve, så ja ...

Ved bare at jeg havde beviser på både hash og andet og faderen indrømmede og der blev ikke reageret på det nogen steder fra 

Anmeld Citér

12. januar 2016

lineog4

godfar skriver:

Nej jeg sætter mig ikke bag hverken rettet eller rattet hvis jeg er påvirket,det lyder lidt som om du ikke aner særligt meget om hvad cannabis er eller skulle jeg sige, det du ved om det er hvad du har læst på anti cannabis sider! Jeg vil gerne hjælpe dig lidt med at udvide dit kendskab via disse links

http://metro.co.uk/2016/01/12/cannabis-doesnt-lower-iq-or-school-grades-but-smoking-tobacco-does-5617875/

http://www.urban75.com/Drugs/drugdope.html

http://www.exposingtruth.com/marijuanas-long-term-effects-brain-finally-revealed/

og det er bare en promille af de mange undersøgelser der er foretaget.

Som tidligere skrevet så ryger jeg KUN når ungerne sover og er aldrig påvirket foran dem,jeg kan også lige tilføje at jeg har tre uddannelser bag mig har eget firma og er medlem af MENSA!

Men der er vel en grund til man har et behov for rusen, behov for den dulmen canabis giver, for det kan vi vel blive enige om den giver. 

Jeg er et af de børn der i følge far og mor ikke opdagede det, problemet er bare de glemte at spørge mig, de glemte at spørge så jeg turde svare ærligt. For selvsagt vidste jeg det, vågnede jeg med et mareridt så blev det lige forstærket af far og mor var anderledes end før jeg lagde mig til at sove.

Min mor stoppe, min fars misbrug ekskalerede - og han var forresten også en yderst intelligent (men måske knap så klog) mand nu du selv bragte det på banen - han måtte ændre sin selvmedicinering fra hash til alkohol (desværre for hashen var på en eller anden måde mere under kontrol). Men som datter af det, har det altid undret mig, hvad var det i livet der var så truende, så stort, så overvældende at han måtte dulme det. 

Nu er jeg selv forælder, selv hængt op af arbejde, krav, alt hvad der skal huskes osv. Men jeg har ikke behovet for dagligt at dulme, for dagligt at have hjælp til afslapning. Jeg har intet mod canabis og ville til hver en tid stemme for det legalisering, men jeg synes det er at skyde blår i øjnene at holde fast i det ikke kan påvirke familielivet og dermed børnene, eller rettere det påvirker men jo ikke nødvendigvis negativt. Og så er det også værd at overveje hvorfor man har behov for kom en joint eller en halv flaske vin for at slappe af den aften. 

Jeg har i hvert fald som voksen undret mig isforhold til min fag, desværre nåede jeg ikke at være særlig voksen før han døde, så jeg fik aldrig talt med ham om det og han kunne nok heller ikke da han døde som misbruger. 

Anmeld Citér

14. januar 2016

Eli

Det bliver så min første kommentar her på siden.

Min far røg hash, og både når han var påvirket eller havde perioder hvor han var clean, påvirkede det ham. Jeg lærte hurtigt, at stoffer kom først og jeg kom langt bagefter i hans univers. Jeg ved at min mor altid omtalte ham som "sådan var han alså ikke før" så hans personlighed var blevet forandret af stofferne.

Jeg lider stadig under den der kulde og ligegladhed jeg mærkede fra ham, når fokus udelukkende var på at skaffe sig hash og forsvinde fra virkeligheden. I dag kender jeg mekanismen og kan håndtere den, men i mange år trak jeg mig totalt ind i mig selv, hvis jeg fik på fornemmelsen, at jeg ikke blev værdsat.

For slet ikke at tale om de fyre jeg faldt for, der havde samme issues med manglende nærvær. Det kostede en del forhold, før jeg opdagede, at min far, så at sige, havde installeret en lille knap i mit hjerte, der blev aktiveret hver gang jeg mødte en kold fyr jeg så brugte meget energi på at tø op, så han kunne lide mig.

Man kan komme over en barndom hos en misbruger, og måske påvirker hash ikke alle voksne ens, men jeg vil vove at påstå, at børn altid opfatter, når noget er mere vigtigt for far og mor end dem.

Og ja, for mig er hash ikke en hyggehobby men et farligt stof.

Anmeld Citér

14. januar 2016

Patriark

Sprit25 skriver:

Hvad så hvis du er nød til at køre med dine børn? 

Hold nu op med det der "hvad hvis du skal køre?"- pjat.

Man skal ikke nødvendigvis kunne føre en bil som forælder! Ikke alle har bil og ikke alle har kørekort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.