Mit barns far er hashmisbruger-Samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2015

BooBoo

Anonym skriver:

Jeg håber at der er nogen der kan give mig nogle gode råd evt. nogen der selv har stået i samme situation.

Som overskriften lyder så står jeg i den situation at mit barns far er hash misbruger, vores barn er lige knap halvandet år. 

Jeg er meget splittet. Faren ønsker at vi selv finde ud af en samværs ordning og jeg ønsker at vi indrager statsforvaltningen. Det skal lige siges at han bor hjemme hos sin mor(vores barns farmor) så på den måde er han under opsyn med vores barn, men jeg er i tvivl om hvor meget samvær der skal være imellem dem? 

Jeg er så ked og frustreret over situationen

For jeg ønsker på ingen måde at hans misbrug skal påvirke vores barns opvækst.

Mit spørgsmål er hvad havde i selv gjort i sådan en situation? Nogen der evt. har erfaringer med det?

Det skal også siges at han ikke ønsker hjælp til sit problem...

Kontakt statsforvaltningen.

Så vidt jeg husker, måtte Oliver Bjerrehuus ikke se sin datter, før han kunne bevise, at han var 'clean'.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Jeg håber at der er nogen der kan give mig nogle gode råd evt. nogen der selv har stået i samme situation.

Som overskriften lyder så står jeg i den situation at mit barns far er hash misbruger, vores barn er lige knap halvandet år. 

Jeg er meget splittet. Faren ønsker at vi selv finde ud af en samværs ordning og jeg ønsker at vi indrager statsforvaltningen. Det skal lige siges at han bor hjemme hos sin mor(vores barns farmor) så på den måde er han under opsyn med vores barn, men jeg er i tvivl om hvor meget samvær der skal være imellem dem? 

Jeg er så ked og frustreret over situationen

For jeg ønsker på ingen måde at hans misbrug skal påvirke vores barns opvækst.

Mit spørgsmål er hvad havde i selv gjort i sådan en situation? Nogen der evt. har erfaringer med det?

Det skal også siges at han ikke ønsker hjælp til sit problem...

Det er jo klart manden mener i selv skal finde en løsning så bliver han ikke tvunget i behandling i skal helt klar gå i statsforvaltningen 

Anmeld Citér

28. december 2015

godfar

er selv cannabis nyder og har to børn på henholdsvis 4 og 9 år, jeg kan ikke se problemet i at han ryger hash så længe han ikke er skæv foran sit barn og kan tage vare på sig selv og barnet!Jeg ryger kun om aftenen efter børnene er kommet i seng og har ingen problemer med at passe ungerne!

så jeg vil sige at så længe det ikke influerer på hans omgang med sit barn skal han have lov til at se barnet (barnet har brug for en mor OG en far)

Anmeld Citér

28. december 2015

Sprit25

godfar skriver:

er selv cannabis nyder og har to børn på henholdsvis 4 og 9 år, jeg kan ikke se problemet i at han ryger hash så længe han ikke er skæv foran sit barn og kan tage vare på sig selv og barnet!Jeg ryger kun om aftenen efter børnene er kommet i seng og har ingen problemer med at passe ungerne!

så jeg vil sige at så længe det ikke influerer på hans omgang med sit barn skal han have lov til at se barnet (barnet har brug for en mor OG en far)

Hvad så hvis du er nød til at køre med dine børn? 

Anmeld Citér

28. december 2015

Fremad

BooBoo skriver:

Kontakt statsforvaltningen.

Så vidt jeg husker, måtte Oliver Bjerrehuus ikke se sin datter, før han kunne bevise, at han var 'clean'.

Det er sjældenhed at sådan ting bliver vedtaget...

Desværre ser SF at det er vigtigere far får samvær end barnet er sikkert...mht mibrug og ikke mindst kørsel i påvirket tilstand... Det samme gælder ved anbringelser mm....

Anmeld Citér

28. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sscm skriver:

Det er sjældenhed at sådan ting bliver vedtaget...

Desværre ser SF at det er vigtigere far får samvær end barnet er sikkert...mht mibrug og ikke mindst kørsel i påvirket tilstand... Det samme gælder ved anbringelser mm....

Så findes der taxa. Ikke fordi jeg er cannabis ryger, men jeg har intet kørekort

Anmeld Citér

28. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Hvad så hvis du er nød til at køre med dine børn? 

Taxa og et det akut - well så er det vel en ambulance

Anmeld Citér

28. december 2015

Sprit25

mor:) skriver:

Taxa og et det akut - well så er det vel en ambulance

Men så komme påvirket med ambulance? Det synes jeg faktisk heller ikke er optimalt

Anmeld Citér

28. december 2015

Lilotte87

Jeg ville gå igennem statsforvaltningen. Børn af misbrugere får i 99,9% af tilfældene en opvækst præget af svigt og sådan er det fordi en misbruger ikke kan sætte sit behov til side. 

Ydermere er hash stærkt "undervurderet". Der sidder mange mennesker rundt omkring på de psykiatriske afdelinger, som er indlagt med psykoser. Både garvede brugere og nybegyndere og det behøver ikke at være pga. "dårlig kvalitet". 

Var jeg dig ville jeg gå efter en aftale hvor far og barn kunne ses hos dig og kun når han ikke er påvirket. Vil han sit barn noget oftere, ja så er der jo heldigvis noget der hedder afvænning. 

Anmeld Citér

28. december 2015

Fremad

mor:) skriver:

Så findes der taxa. Ikke fordi jeg er cannabis ryger, men jeg har intet kørekort

Enig... Men det var jo så ikke det kommentaren gik på....  Blot at SF, kommune mm yderst sjældent nægter samkvem pga misbrug eller for den sags skyld kræver overvåget samvær....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.