Mit barns far er hashmisbruger-Samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.148 visninger
47 svar
92 synes godt om
27. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg håber at der er nogen der kan give mig nogle gode råd evt. nogen der selv har stået i samme situation.

Som overskriften lyder så står jeg i den situation at mit barns far er hash misbruger, vores barn er lige knap halvandet år. 

Jeg er meget splittet. Faren ønsker at vi selv finde ud af en samværs ordning og jeg ønsker at vi indrager statsforvaltningen. Det skal lige siges at han bor hjemme hos sin mor(vores barns farmor) så på den måde er han under opsyn med vores barn, men jeg er i tvivl om hvor meget samvær der skal være imellem dem? 

Jeg er så ked og frustreret over situationen

For jeg ønsker på ingen måde at hans misbrug skal påvirke vores barns opvækst.

Mit spørgsmål er hvad havde i selv gjort i sådan en situation? Nogen der evt. har erfaringer med det?

Det skal også siges at han ikke ønsker hjælp til sit problem...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2015

Sedigfor

Amtet.. 

Har selv været hash misbruger og ingen børn skal være i det.

Anmeld Citér

27. december 2015

SandraXOXO

Ta nogle med ind over den beslutning, kommunen eller hvad du lige har. Du kan ikke bare stiltiende se til og aflevere dit barn til en der tar stoffer/ryger hash/drikker. 

Anmeld Citér

28. december 2015

alenemor42

Statsforvaltningen. .... og enig med den anden der skriver at børn ikke skal være i hashmisbrug.

Det påvirker langt mere børn end en misbruger selv vil være ved. 

Anmeld Citér

28. december 2015

An&Jo

Jeg var igennem den tur for 5 år siden nu, og vi fik IKKE overvåget samvær i SF.. Men de anbefalede blid opstart af samvær hjemme ved mig 2 timer af gangen 2 gange i ugen.. 

Og her var ovenikøbet papirer på at det ikke kun var hash men også andet.. Den nye forældreansvarslov der kom dengang tilgodeser desværre ikke sådanne situationer.. 

Jeg fik dog afvide at jeg til enhver tid kunne nægte ham adgang tiæ mit hjem hvis jeg mente han var påvirket, han kunne så til gengæld hive mig i amtet og anklage mig for at holde hans søn fra ham.. 

Det er pisse frustrerende, men de tilgodeser altså fars behov for det meste og ikke barnets 

Anmeld Citér

28. december 2015

Heksemutter

Jeg vil ikke råde dig til, hvad du skal gøre, da du ikke på nogen måde beskriver, hvordan faderen er påvirket af sit misbrug.

Men jeg vil lige pippe om, at et hashmisbrug ikke behøver, at gå ud over børnene. Jeg er selv vokset op med en far, der har røget hash dagligt (og gør det endnu). Han har virkelig været den bedste far man kunne tænke sig, han har altid været meget diskret med det og omverdenen har ikke kunnet se det. Jeg vidste heller ikke selv noget om det, før jeg blev teenager/voksen, og han holdt op med at lægge så meget skjul på det over for os børn.

Så at have en far med et hashmisbrug betyder altså ikke nødvendigvis at det går ud over børnene. Jeg vil tro, det kommer meget an på, hvordan man tackler det.

Anmeld Citér

28. december 2015

sne190810

Heksemutter skriver:

Jeg vil ikke råde dig til, hvad du skal gøre, da du ikke på nogen måde beskriver, hvordan faderen er påvirket af sit misbrug.

Men jeg vil lige pippe om, at et hashmisbrug ikke behøver, at gå ud over børnene. Jeg er selv vokset op med en far, der har røget hash dagligt (og gør det endnu). Han har virkelig været den bedste far man kunne tænke sig, han har altid været meget diskret med det og omverdenen har ikke kunnet se det. Jeg vidste heller ikke selv noget om det, før jeg blev teenager/voksen, og han holdt op med at lægge så meget skjul på det over for os børn.

Så at have en far med et hashmisbrug betyder altså ikke nødvendigvis at det går ud over børnene. Jeg vil tro, det kommer meget an på, hvordan man tackler det.

Ganske enig. 

Anmeld Citér

28. december 2015

alenemor42

Heksemutter skriver:

Det er rigtigt nogle håndterer det bedre end andre dog vil jeg holde fast i at bruger du nogle former for stoffer så vil man altid være påvirket. 

Er man påvirket ændrer det på personligheden og opmærksomheds niveau.

Anmeld Citér

28. december 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Hvis han bor hjemme og du stoler på farmor, så havde jeg nok taget den derfra. Dvs, at hvis du ved at farmor er der hver gang de har samvær, havde jeg nok prøvet det før jeg kørte det store statsforvaltningsshow igang

Anmeld Citér

28. december 2015

Heksemutter

alenemor42 skriver:

Det er rigtigt nogle håndterer det bedre end andre dog vil jeg holde fast i at bruger du nogle former for stoffer så vil man altid være påvirket. 

Er man påvirket ændrer det på personligheden og opmærksomheds niveau.

Jeg har ikke sagt, at man ikke er påvirket. Men jeg tror nu ikke, at hashrygning ændrer på personligheden, hvorfor skulle det det?

I forhold til opmærksomhed er jeg enig i, at det har en indflydelse, men jeg tror der er en væsentlig forskel på, om man bare ryger en lille smule, eller om man sidder i en kæmpe skævert. Min far har ihvertfald aldrig haft problemer med at tage sig af os, heller ikke i kristiske situationer. Men han ryger heller ikke særlig meget af gangen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.