Mit barns far er hashmisbruger-Samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg må hellere svare dig ts 

jeg synes I skal lave samværsaftale igennem statsforvaltningen. Og nu ved jeg ikke hvor godt du taler med farmor - men kan du forklare situationen for farmor og bede hende være med når der ee samvær, bare i en periode til du føler dig tryg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

Sprit25

Heksemutter skriver:

Mener du så heller ikke at man må tage et glas vin til maden, når man har børn?

Jeg er bare nysgerrig, jeg synes tit man oplever, at folk har et meget sort/hvidt syn på hash, mens alkohol i langt højere grad er ok.

Der er i den grad forskel på et glas vin og en joint. Du må gerne kører på et glas vin

Anmeld Citér

28. december 2015

Heksemutter

Sprit25 skriver:

Der er i den grad forskel på et glas vin og en joint. Du må gerne kører på et glas vin

Nu er det ikke fordi jeg kender en hel stribe hashmisbrugere jeg kan sammenligne med, men de to jeg har kendt godt (min far og en tidligere veninde) de bruger det faktisk meget, som vi andre drikker et glas vin. De ryger så lidt ad gangen, at man faktisk slet ikke kan mærke det på dem.

Jeg tror, at der findes en del flere hashmisbrugere derude, end man sådan lige skulle tro. Dem der kan styre det, bliver der bare aldrig lagt mærke til.

Til TS:
Jeg er ked af, hvis jeg fik vendt din tråd til at handle om noget andet, end det det oprindeligt var meningen. Det er ikke fordi, jeg vil undskylde samtlige hashmisbrugere og sige de er absolut egnede forældre - jeg synes bare heller ikke, at man skal skære alle over én kam.

Du ved bedst om din ex kan styre sit misbrug eller ej og om han er i stand til at påtage sig ansvaret for jeres børn.

Anmeld Citér

28. december 2015

alenemor42

Statsforvaltningen er svær at forudsige. ..

Jeg tror desværre de sagtens kan finde på at undre sig over at du "ikke" tidligere har været bekymret hvis i selv aftaler samvær.

Anmeld Citér

29. december 2015

SandraXOXO

Heksemutter skriver:

Altså sådan som jeg forstår det du skriver, så mener du, at du ændrede personlighed fordi du havde THC i kroppen? For det har jeg altså meget svært ved at tro på kan være rigtigt. Jeg tænker, at det må have været nogle andre faktorer i dit liv, der har gjort at du ændrede dig i den periode.

Hvis du er meget ung/ ikke er stærk psykisk kan hashen godt gå ind og ændre din personlighed. Desværre. Min søster er misbruger med mellemrum. Og normalt er hun er sød og klog og kærlig og fornuftig. Men når hun ryger- er hun slet ikke sig selv, alt er vendt på hovedet og hun er ikke til at kende eller snakke med og mine børn må ikke være sammen med hende når hun falder i. Men jeg kender også rygere der ikke ændre sig. Nogle kan tåle det, andre kan ikke. 

Anmeld Citér

30. december 2015

Angelspot

Få råd i facebook gruppen 'Samvær og trivsel - til barnets bedste!'

Der er super dygtige rådgivere som har stor erfaring med de her emner.

Anmeld Citér

5. januar 2016

godfar

Sprit25 skriver:

Hvad så hvis du er nød til at køre med dine børn? 

Så kører jeg dem og hvis jeg ikke kan, så kører deres mor dem!

Anmeld Citér

5. januar 2016

Sprit25

godfar skriver:

Så kører jeg dem og hvis jeg ikke kan, så kører deres mor dem!

Så du sætter dig ind bag rettet i påvirket tilstand. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Miti's mama

Heksemutter skriver:

Jeg har ikke sagt, at man ikke er påvirket. Men jeg tror nu ikke, at hashrygning ændrer på personligheden, hvorfor skulle det det?

I forhold til opmærksomhed er jeg enig i, at det har en indflydelse, men jeg tror der er en væsentlig forskel på, om man bare ryger en lille smule, eller om man sidder i en kæmpe skævert. Min far har ihvertfald aldrig haft problemer med at tage sig af os, heller ikke i kristiske situationer. Men han ryger heller ikke særlig meget af gangen.

Enig i at det ændrer personligheden. Ikke nødvendigvis til det dårlige, men personen bliver mere langsom i optrækket og anderledes. Og det tager gerne mindst et halvt år inden de er 'sig selv' igen.

Jeg vil ikke være tryg ved det, mest fordi børn gør hvad de ser. Kudos til den far der holder det for sig selv hvis han ikke kan stoppe, men hvis det er åbent vil jeg nok holde samværet til minimum for barnets skyld.

Anmeld Citér

12. januar 2016

godfar

Sprit25 skriver:

Så du sætter dig ind bag rettet i påvirket tilstand. 

Nej jeg sætter mig ikke bag hverken rettet eller rattet hvis jeg er påvirket,det lyder lidt som om du ikke aner særligt meget om hvad cannabis er eller skulle jeg sige, det du ved om det er hvad du har læst på anti cannabis sider! Jeg vil gerne hjælpe dig lidt med at udvide dit kendskab via disse links

http://metro.co.uk/2016/01/12/cannabis-doesnt-lower-iq-or-school-grades-but-smoking-tobacco-does-5617875/

http://www.urban75.com/Drugs/drugdope.html

http://www.exposingtruth.com/marijuanas-long-term-effects-brain-finally-revealed/

og det er bare en promille af de mange undersøgelser der er foretaget.

Som tidligere skrevet så ryger jeg KUN når ungerne sover og er aldrig påvirket foran dem,jeg kan også lige tilføje at jeg har tre uddannelser bag mig har eget firma og er medlem af MENSA!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.