Nabo til sexdømt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2015

alenemor42

Jeg tænker du skal udfritte din svigerdatter lidt  ... hvor har hun de oplysninger fra osv.

Og gøre det klart med alvoren i løse rygter om så alvorligt et emne og anklage.

Der kan hurtigt gå "jagten" (filmen) i den og det vil være forfærdeligt hvis det bare er løse rygter ! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

MorTil3+

Det her er så en lidt anden situation men for noget tid siden så min mand og jeg at en af håndværkerne ovre i børnehaven/skolen var dømt sexforbryder, vi kendte de børn han havde pillet ved. Vi kontakter derefter ledelsen i institionen og fortæller hva vi ved og vi ikke er trygge ved at han skal arbejde sådan et sted. Ledelsen tager så fat i firmaet som åbenbart ikke kender til mandens baggrund da han er i jobpraktik fra kommunen. Der bliver så ringet til kommunen og de bekræfter så at det vi fortæller er korrekt og vil nu finde en anden praktik til manden. Imellemtiden med alt det ringeri her er manden så stukket af da han jo godt kendte os og da han havde set at vi havde fået øje på ham stak halen mellem benene. Men hvad fanden laver kommunen når de sender sådan en mand ud og arbejde i en børnehave/skole. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym

MorTil3+ skriver:

Det her er så en lidt anden situation men for noget tid siden så min mand og jeg at en af håndværkerne ovre i børnehaven/skolen var dømt sexforbryder, vi kendte de børn han havde pillet ved. Vi kontakter derefter ledelsen i institionen og fortæller hva vi ved og vi ikke er trygge ved at han skal arbejde sådan et sted. Ledelsen tager så fat i firmaet som åbenbart ikke kender til mandens baggrund da han er i jobpraktik fra kommunen. Der bliver så ringet til kommunen og de bekræfter så at det vi fortæller er korrekt og vil nu finde en anden praktik til manden. Imellemtiden med alt det ringeri her er manden så stukket af da han jo godt kendte os og da han havde set at vi havde fået øje på ham stak halen mellem benene. Men hvad fanden laver kommunen når de sender sådan en mand ud og arbejde i en børnehave/skole. 

Det samme er lige sket på en skole i vores by...

Her var han i en sfo, og nåede desværre at krænke af hvad vi ved 11 børn....og kom i ny praktik i en anden skole inden det blev opdaget....

�� 

Anmeld Citér

21. december 2015

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Dette er muligvis ikke et svar der falder i god jord blandt mødre, der (selvfølgelig) vil beskytte deres børn mod verden, MEN jeg synes du skal forsøge at slå koldt vand i blodet og så i øvrigt samtidig have en sund skepsis. Behandl ham venligt og som du hele tiden har gjort, men lad være med at send dine børn over til ham og lade ham være alene med dem. Tal evt med din datter om at man ikke skal gå hjem til nogen medmindre I som forældre har godkendt det og om at det er ok at sige fra hvis der sker ting man ikke har lyst til (men hold det generelt. Det hjælper ikke din datter at hun får for mange informationer eller bliver bange for manden).

At blande politiet ind i noget hvor der intet er sket og hvor du risikerer at dømme en uskyldig mand, synes jeg, ærlig talt, virker på grænsen til at være hysterisk.

Hold din datter fra at være alene med ham, hvis du er bange for at der kan ske hende noget. Du skal selvfølgelig stole på din mavefornemmelse der, men vær varsom med ikke at dømme ham overilet eller sprede rygter om ham...

Det er altid en svær balance. For mig taler hensynet til børnene dog højere end hensynet til en voksen.

Anmeld Citér

21. december 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle input.

Jeg har tænkt meget over sagen, og har besluttet at lave en skriftlig anmeldelse. Han har lige haft to børn fra hans familie på besøg i weekenden, uden andre var tilstede. De skal beskyttes, for hvis det er ham, kan familien jo godt være uvidende om, hvad der er sket.

Føj, jeg fik det dårligt da jeg så de to børn gå derind. Håber ikke der er sket dem noget.

Skriver man under med navn på en anmeldelse? Eller hvordan gør man?

Anmeld Citér

21. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak for alle input.

Jeg har tænkt meget over sagen, og har besluttet at lave en skriftlig anmeldelse. Han har lige haft to børn fra hans familie på besøg i weekenden, uden andre var tilstede. De skal beskyttes, for hvis det er ham, kan familien jo godt være uvidende om, hvad der er sket.

Føj, jeg fik det dårligt da jeg så de to børn gå derind. Håber ikke der er sket dem noget.

Det er ikke for at være ufølsom, men mere en undren. Hvad vil du anmelde? Han har jo egentlig ikke gjort noget og du ved ikke om han overhovedet er den mand du mistænker ham for? 

Anmeld Citér

21. december 2015

Anonym skriver:

Tak for alle input.

Det er ikke for at være ufølsom, men mere en undren. Hvad vil du anmelde? Han har jo egentlig ikke gjort noget og du ved ikke om han overhovedet er den mand du mistænker ham for? 

Anmeld Citér

21. december 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

At han omgåes børn, selvom hans dom lyder på, at han ikke må. Så jo han har skam gjort noget.

Derudover er det begrænset hvor mange detaljer jeg kan give. vil ikke genkendes.

Men har du eller andre et bud på det jeg spurgte om?

Anmeld Citér

21. december 2015

Anonym skriver:

At han omgåes børn, selvom hans dom lyder på, at han ikke må. Så jo han har skam gjort noget.

Derudover er det begrænset hvor mange detaljer jeg kan give. vil ikke genkendes.

Okay - det lød som at du ikke vidste men mistænkte ham for det og når det kun er en mistanke så er det vildt nok at lave en anmeldelse. 

Ja mit svar ville være at du taler pænt til ham og ikke lader dind børn gå hjem til ham. Du holder det på et overfladisk niveau til du har talt med nogen som rent faktisk ved om det er ham. 

Anmeld Citér

21. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg troede ikke du var sikker på det var ham? Hvis du er usikker på om det er ham, så håber jeg du ved hvor ødelæggende det kan være for ham at få en anmeldelse og at det faktisk er ulovligt at lave falske anmeldelser, som det jo vil.være hvis du ikke er sikker på det er ham.

Det er jo ikke ulovligt at omgås børn medmindre man har en dom. Synes der går heksejagt og massehysteri i den her tråd, uden at der er en kæft der ved om det har noget på sig. Dét synes jeg er skræmmende.

Jeg prøver heller ikke at være ufølsom, men derimod at mane til besindighed. Det er virkelig alvorlige anklager og der synes jeg der skal mere til end at man har hørt at nogen har hørt at en der KUNNE matche naboens beskrivelse, er pædofil 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.