Nabo til sexdømt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2015

Anonym trådstarter

Man må kunne finde ud af om det er ham. Især hvis han er dømt. Kan man ikke læse domme ? 

Jeg kan sagtens google omkring sagen men det er kun avisartikler, og der passer det hele desværre på ham.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

Abracadabra

Rockertand skriver:

Du kender ikke til begrebet tavshedspligt? 

Jo, jeg er læge. 

Men så vidt jeg forstår reglerne, er der intet til hinder for, at politiet siger "nej, det er ikke din nabo". 

Hvis TS derimod ikke kan få et klart svar, må hun jo fastholde kontakten til politiet med baggrund i sin store bekymring. Alternativt kontakte kommunen - hun skal jo have et svar og er helt relevant i sin bekymring. 

En anden mulighed er direkte konfrontation: Sige til naboen, at hun har hørt et rygte om, at han er sexdømt - er det sandt? 

Hvad er det værste, der kan ske ved at ringe til politiet? At de synes, at TS er hysterisk? So fucking what? - hun ER jo hysterisk og med god grund. 

Hvis det er grundløst, må politiet jo bare sige dét. 

Ring og ring nu! 

Anmeld Citér

16. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens google omkring sagen men det er kun avisartikler, og der passer det hele desværre på ham.

Og han er ikke nævn ved navn ? Prøv at søge på domsafsigelse på sagen ... eller straf 

Anmeld Citér

16. december 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Enig. Jeg tror heller ikke de vil fortælle noget. 

Hvad nu hvis de gerne vil svare? Så har du et svar indenfor et kvarter - og måske er det ikke ham... Hvad nu hvis de siger "bare rolig, der er intet at bekymre sig om"... 

Der kan ikke ske noget ved at prøve. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg ville have ringet til "svigerdatters" mor, men jeg har lige hørt fra min søn, at hun er blevet indlagt pga alvorlig sygdom. Det er forfærdeligt hvordan det hele ramler uheldigt sammen. Man skulle tro det var en dårlig film. Så nu er min søn og kæreste selfølig også helt ude af den

Anmeld Citér

16. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Og han er ikke nævn ved navn ? Prøv at søge på domsafsigelse på sagen ... eller straf 

Nej der er ingen navn. Jeg fandt(bekymrende mange faktisk) andre sager hvor navn var nævnt. Men det var alle sager hvor manden hævdede han var uskyldig.

Anmeld Citér

16. december 2015

Anonym trådstarter

Hvis det er ham. Så er dommen ikke kun at han ikke må arbejde med børn. Det står at han slet ikke må omgås børn. Jeg læste det lige igen.

Jeg er gået igang med "efterforskning".

I må meget gerne fortsætte med gode råd og jeg vil læse dem, men kan desværre først svare senere. Skal læse en masse igennem og overveje hvad jeg skal. Hvis jeg blot lige kunne tænke klart et øjeblik

Anmeld Citér

16. december 2015

Bebsen

Ring til politiet, sig, som en anden skriver, at han viser interesse for din datter og du nu har fået at vide at han er sexdømt, og om de er søde at af/bekræfte så du (forhåbentligt) kan få ro i sindet. 

Men hvis din svigerdatter er sikker, er hun jo sikker. Næste gang han snakker til dig kan du jo osse bare sige at du har hørt det her rygte, og om det er sandt? 

Sikke en træls situation! 

Anmeld Citér

16. december 2015

Bebsen

Hvor gammel er de her sager hvor han sku være dømt?

Kan du evt spørge andre naboer? Eller andre der bor i byen?

Forstår jeg dig korrekt når jeg tror du skriver at du finder artikler med hans navn, hvor han er mistænkt for overgreb? Eller er det andre navne? 

Og at de artikler du finder fra sagen - der er navnet ikke nævnt? 

Ej... Jeg ville sku os have ondt i maven hvis jeg troede min nabo var pædofil...

Anmeld Citér

16. december 2015

Rockertand

Abracadabra skriver:

Jo, jeg er læge. 

Men så vidt jeg forstår reglerne, er der intet til hinder for, at politiet siger "nej, det er ikke din nabo". 

Hvis TS derimod ikke kan få et klart svar, må hun jo fastholde kontakten til politiet med baggrund i sin store bekymring. Alternativt kontakte kommunen - hun skal jo have et svar og er helt relevant i sin bekymring. 

En anden mulighed er direkte konfrontation: Sige til naboen, at hun har hørt et rygte om, at han er sexdømt - er det sandt? 

Hvad er det værste, der kan ske ved at ringe til politiet? At de synes, at TS er hysterisk? So fucking what? - hun ER jo hysterisk og med god grund. 

Hvis det er grundløst, må politiet jo bare sige dét. 

Ring og ring nu! 

Så har vi begge underskrevet en erklæring ved vores ansættelser, hvor vi på tro og love indvilger i at overholde vores tavshedspligt, jeg kan så forstå, at nogle tager dette mere alvorligt end andre. 

Man må hverken af- eller bekræfte, endsige udtale sig overhovedet, om personsager.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.