Nabo til sexdømt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2015

SandraXOXO

Skræmmende  Jeg ville bare bede ham om at holde sig langt væk fra mig og mine børn! Det du fortæller lyder sgu skræmmende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

Ai sha

Her ville løsningen være nem.

Manden ville tage en alvorlig snak med naboen om at holde sigheeeeeeelllt væk fra os og vores unger. I det her tilfælde ville tvivlen ikke komme nogen til gode!  

Anmeld Citér

16. december 2015

Fremad

Jeg tænker, ud over det er vildt ubehageligt det du står i...at

Hvis der er afsat dom om at han ikke må omgås børn, så ville jeg ringe og forklare at du har fået oplyst at denne mand skulle være dømt for div ring og at han viser stor interesse for dit barn, invitere ind og ikke respektere jeres/din personlige grænse... Og er ret anmassende.... Da jeg opfatter det du skriver sådan...

Er der noget om snakken og det er ham... Kan man jo håbe at politiet så triller forbi ham og i forhåbentlig ser det....

Jeg ville ganske enkelt ringe og forklare mine bekymringer, og hvad du har fået oplyst af omveje.... Og så ville jeg holde mine børn så tæt på mig som.muligt.... For at være på den sikre side.....

Anmeld Citér

16. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Og han er ikke nævn ved navn ? Prøv at søge på domsafsigelse på sagen ... eller straf 

Jeg har været igang. Tak for tippet. Desværre er der ikke oplyst navn i domsafsigelserne.

Anmeld Citér

16. december 2015

Abracadabra

Rockertand skriver:

Så har vi begge underskrevet en erklæring ved vores ansættelser, hvor vi på tro og love indvilger i at overholde vores tavshedspligt, jeg kan så forstå, at nogle tager dette mere alvorligt end andre. 

Man må hverken af- eller bekræfte, endsige udtale sig overhovedet, om personsager.

Der er jo undtagelser for tavshedspligten, og jeg er ikke jurist, men der er stor forskel på at sige "nej, han er ikke indlagt på afdelingen/dømt sexforbryder" og "ja, han er indlagt på afdelingen/dømt sexforbryder". 

Der er en del tilfælde, hvor tavshedspligten ikke er relevant, og man kan sagtens argumentere for, at dette er én - i hvert fald for at sige, at han ikke er sexforbryder. 

Lüge meget hvad, forstår jeg slet ikke, at man ikke spørger? I værste tilfælde får man at vide, at politiet ikke vil udtale sig, i bedste tilfælde får man en afklaring. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Anonym trådstarter

Tak til alle, der har taget sig tid til at svare. Jeg blev kaldt akut på arbejde, men efter jeg kom hjem har jeg søgt på domsafsigelser, som alenemor 42 forslog. Desværre uden resultat.

Min hjerne kører på højtryk, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg overvejer stadig at ringe til politiet i morgen. Jeg tror ikke de må sige noget, men så er det afprøvet. Er det den lokale station man ringer til tror i?

Jeg tager med glæde imod flere forslag.

Anmeld Citér

16. december 2015

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Hvis det er ham. Så er dommen ikke kun at han ikke må arbejde med børn. Det står at han slet ikke må omgås børn. Jeg læste det lige igen.

Jeg er gået igang med "efterforskning".

I må meget gerne fortsætte med gode råd og jeg vil læse dem, men kan desværre først svare senere. Skal læse en masse igennem og overveje hvad jeg skal. Hvis jeg blot lige kunne tænke klart et øjeblik

Dette er muligvis ikke et svar der falder i god jord blandt mødre, der (selvfølgelig) vil beskytte deres børn mod verden, MEN jeg synes du skal forsøge at slå koldt vand i blodet og så i øvrigt samtidig have en sund skepsis. Behandl ham venligt og som du hele tiden har gjort, men lad være med at send dine børn over til ham og lade ham være alene med dem. Tal evt med din datter om at man ikke skal gå hjem til nogen medmindre I som forældre har godkendt det og om at det er ok at sige fra hvis der sker ting man ikke har lyst til (men hold det generelt. Det hjælper ikke din datter at hun får for mange informationer eller bliver bange for manden).

At blande politiet ind i noget hvor der intet er sket og hvor du risikerer at dømme en uskyldig mand, synes jeg, ærlig talt, virker på grænsen til at være hysterisk.

Hold din datter fra at være alene med ham, hvis du er bange for at der kan ske hende noget. Du skal selvfølgelig stole på din mavefornemmelse der, men vær varsom med ikke at dømme ham overilet eller sprede rygter om ham...

Anmeld Citér

16. december 2015

Sprit25

FruOlsen skriver:

Dette er muligvis ikke et svar der falder i god jord blandt mødre, der (selvfølgelig) vil beskytte deres børn mod verden, MEN jeg synes du skal forsøge at slå koldt vand i blodet og så i øvrigt samtidig have en sund skepsis. Behandl ham venligt og som du hele tiden har gjort, men lad være med at send dine børn over til ham og lade ham være alene med dem. Tal evt med din datter om at man ikke skal gå hjem til nogen medmindre I som forældre har godkendt det og om at det er ok at sige fra hvis der sker ting man ikke har lyst til (men hold det generelt. Det hjælper ikke din datter at hun får for mange informationer eller bliver bange for manden).

At blande politiet ind i noget hvor der intet er sket og hvor du risikerer at dømme en uskyldig mand, synes jeg, ærlig talt, virker på grænsen til at være hysterisk.

Hold din datter fra at være alene med ham, hvis du er bange for at der kan ske hende noget. Du skal selvfølgelig stole på din mavefornemmelse der, men vær varsom med ikke at dømme ham overilet eller sprede rygter om ham...

Tak fordi du tør sige det jeg tænler!! 

Anmeld Citér

16. december 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
FruOlsen skriver:

Fuldstændig enig. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FruOlsen skriver:

Jeg er så enig! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.