Anonym skriver:
Ja jeg får nok en masse grimme ting af vide nu, men min kærestes datter ringede i dag og spurgte om han ikke gad skifte olie på deres nye bil, men hun fik pænt af vide at nej det havde han ikke lyst til..
Ja det er da mega ondt, men det fryder mit hjerte at han ligesom ikke bare hopper på tungen for sin datter efter som hun har behandlet os på den måde..
En ny skal vel ikke have olien skiftet? Hvis bilen er helt ny, har den selvsagt lige fået olie på, og hvis det er en brugt bil, skifter forhandleren olien inden overdragelse af bilen. Der er derfor ingen tvivl om, at "olieskiftet", har været den eneste mulighed datteren havde tilbage, at bruge som en "undskyldning". Hun bryder sig ikke om, at hendes far har en kæreste på hendes egen alder. Hun behandler dig dårligt og håber du giver op, og går fra hendes far. Det sker ikke, i stedet mister hun kontakten med sin far, og er ikke moden nok til at vide hvordan hun skal snakke med faderen om det, hun har sikkert heller ikke lært hvordan man bliver gode venner igen. Hendes egen mor og far taler ikke sammen, så dem kan hun ikke lære det fra. Hendes egen far rækker ikke hånden ud. Hun får en ny bil, yes tænker hun, nu har jeg en anledning til at ringe til min far omkring en neutral ting, så jeg spørger ham om han lige vil hjælpe, og så siger han selvfølgelig, og foreslår at vi lige kan få snakket sammen. Så hun ringer til faderen, med dette håb in mente, for en åbning i forholdet. Men hun får sig en overraskelse, for hendes far afviser hende.
Når nu farmand her ikke er sin opgave voksen, så kan du være det.
Under ingen omstændigheder ville jeg være sammen med en mand, der kunne slå hånden af sit eget barn. Hvorfor vil du finde dig i det?
Du kan derfor sige til ham, at så længe han ikke er voksen nok til at have et anstændigt forhold til sin datter, så ser du ikke jer have en fremtid sammen. Det er det bedste du kan gøre for at hjælpe far og datter, og dermed dig selv.