modesty skriver:
Det jeg oplever dig sige, er at du har en mand der overhovedet ikke gider at hjælpe til derhjemme, og at det er dybt frustrerende for dig - specielt når han ikke engang giver dig den respekt og taknemmelighed du fortjener fordi du laver det hele.
De episoder du nævner, er blot eksempler på et større bæger der er ved at flyde over, og ikke hovedkonflikten.
Men jeg synes samtidig også at du har et vist ansvar for at holde sammen på familien. Du har valgt at få ikke bare ét, men to børn med den her mand. Det kan ikke være noget nyt at han ikke hjælper til derhjemme. Så det er altså præmisserne du er gået ind på, med åbne øjne. Du har hele tiden vidst hvordan landet lå.
Det er ikke sikkert at du kan ændre ham, men jeg synes at du skal prøve at tage en dyb indånding, tælle til 10, huske på hvorfor du faldt for ham engang. Og så sætte dig ned med ham og tage en snak som ikke er bebrejdende eller vred, men hvor du giver udtryk for at du virkelig ønsker at I kan blive sammen, men at du har brug for hans hjælp. Prøv at appellere til hans gode hjerte i stedet for at skælde ud. Hvis han så stadig er helt uforstående, så synes jeg at du skal finde frem til en god parterapeut og gøre alt hvad du kan for at overbevise din mand om at det er nødvendigt for jer at lære at lytte til hinanden og kommunikere ordentligt.
Hvorfor er det kun den ene ansvaret ligger hos. Jeg vil jo også mene det er hos ham, og det ansvar viser han tydeligvis ikke, ved at jeg står med alt.
Vores barn vælger ham ofte fra. Og han har så sent som for fem min siden sagt vi var skide træls. Han ville bare gerne sidde selv. Øh undskyld mig så skulle han nok ikke have fået barn og kone.
der er flere og flere små ting der fylder bægeret. Jeg prøver at lave en hyggelig dag, men føler det hele til sidst går i hårdknude bla pga den kommentar
Anmeld
Citér