Som jeg læser tråden samlet set, drejer det sig om virkelig mange problemer, som nu kommer til udtryk i nogle super uhensigtsmæssige situationer, som ikke er holdbar for nogle af jer - heller ikke jeres børn.
Far deltager ikke, fordi han enten er et dovent skvat eller bare er godt og grundigt træt af at blive nedgjort, mor er sur (og til tider urimelig) fordi hun står med hele slæbet alene. I taler grimt til hinanden, han siger åbenlyst at han ikke tænder på dig længere, du er ikke sikker på om du har følelser for ham... osv.
Ovenstående havde nok for længst fået mig til at løbe skrigende bort. Hvem skulle dog være tjent med sådan et forhold - og for hvis skyld? Jeg er helt med på tanken om at man ikke skal drage forhastede beslutninger når graviditetshormonerne raser - men der er jo tale om langstrakte problemer, lyder det til?
Jeg er helt afgjort af den holdning, at løsningen hverken ligger i at hyre en rengøringshjælp (come on, let røven makker!) eller i at fortsætte som I gør nu, uden at gribe fat om problemets rod. Jeg ville give det et seriøst forsøg og kræve kommunikation (som du selvfølgelig selv skal gå forrest med) og gerne parterapi. Men når dette var afprøvet - og i fald det ikke løste problemerne.... ja, så ville jeg vise både mig selv, min partner og mine børn den respekt at komme langt væk og starte op med et liv, hvor både mor og far kan være lykkelige... hver for sig.
Rigtig meget held og lykke
Anmeld
Citér