Anonym skriver:
Jeg skal føde til marts og mine hormoner raser, og det påvirker mig nok også, men jeg har snart nået min kvote hvad ang. Min mand.
vi har et barn sammen og jeg står for stort set alt omkring det her barn. Fair nok. Min mand hjælper nødig til hjemme og gør det mest kun fordi jeg beder ham om det.
Jeg kæmper i dag halvanden time med at få vores barn til at sove. Mens han sidder i rummet ved siden af med sin com tændt og med meget lyd på. Beder ham skrue ned eller lukke døren. Han lukker døren men lyden forstyrre stadig vores barn og han er pisse ligeglad. Jeg tager fem min fra putning, hvor han så kommer ind og siger hvorfor sidder du der. Øh ja hvorfor tror du. Nå er hans svar mens han sætter sig godt til rette.
det der egentlig gjorde udfaldet for at jeg havde fået nok, var tidligere i dag da han hjalp vores barn på wc. Barnet kan godt selv og plejer også selv at tørre sig uden problemer. Jeg kan pludselig høre min mand råbe buk dig nu du har tis på benet, hvortil barnet siger det selv kan. Og det fatter han ikke. Ja jeg går ud og blander mig og han får at vide det ikke er okay. Barnet kan selv. Så begynder han at skabe sig og sige jeg ikke skal blande mig. Og der nåede han mit punkt. Jeg vendte mig og sagde næste gang du opføre dig på den måde så skrider jeg med vores barn. Det her det er slut.
nu går han bare og lader som om intet er sket, og jeg brækker mig. Har mest af alt lyst til at pakke vores ting og skride, men kan ikke overskue det økonomisk. Jeg har ingen opsparing, vi har fælles konto/økonomi, og hus. Men hold kæft hvor jeg bare ikke gad mere der.
Overvejer lidt om jeg skal skrive mig op i et boligselskab for en sikkerheds skyld men det koster jo og han kan se alt hvad der sker på vores konto. For jeg må indrømme jeg tror kun jeg EF sammen med ham lige nu fordi det er nemmest, og fordi jeg ikke bryder mig om han skal være selv med vores barn hver anden weekend.
jeg har ikke brug for løftede pegefingre eller Donk i hovedet over hvorfor jeg så venter mig igen med ham. Jeg tror ærlig talt at vores kærlighed er løbet ud i sandet samtidig med jeg blev gravid. Jeg føler intet for ham lige i tiden.
Kære dig.
Øv hvor er det en træks situation at stå i. Er din mand glad og tilfreds med sådan som jeres forhold er? Ja, det kan godt være det er hormoner, men jeg synes heller ikke det er fair, at hormonerne får skylden for alt, så snart man er gravid. Jeg synes, du skal tage en alvorlig snak med sin mand, og forklare ham hvordan du har det, og hvad du føler. Prøv at gøre dette uden at anklage ham, så han ikke føler sig angrebet. Har I overvejet parterapi?
hvis du gerne vil skrives op ved et boligselskab, kan du måske gøre det i dit navn, med vis din venindes/forældres adresse, hvid det er fordi du ikke vil have at han ved det. Ellers skal du sige det som det er; at du synes det er hårdt at føle sig som alenemor til 2, hvoraf den ene er ens mand, og at du derfor har brug for at gøre dette og have det som et slags sikkerhedsnet. Jeg er medlem af et boligselskab (bovia) og det koster 200 kr om året, og venter pt på den rette bolig 
har du råd til at blive i huset uden ham? Har han? Har han lyst til det? Det er virkelig en vigtig samtale at have, når I ejer huset sammen.
Jeg håber du finder ud af det.