Øv dag ved jordmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Jeg leder løs 

Håber du får en mere konsultation næste gang

Jep håber jeg også men starter til diætist her  11 december så tænker jeg måske også jordmoder har mere ro på til konsultation i januar  desuden skal jeg til en eller anden læge samtale på sygehuset i starten af det nye år pga mit BMI så får jeg nok også hele turen der 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2015

Mami

Anonym skriver:

Jep håber jeg også men starter til diætist her  11 december så tænker jeg måske også jordmoder har mere ro på til konsultation i januar  desuden skal jeg til en eller anden læge samtale på sygehuset i starten af det nye år pga mit BMI så får jeg nok også hele turen der 

Nej hvor fedt, held og lykke med det 

det virker helt dumt, du skal igennem så meget, da jeg ventede min nr 2 var det med BMI på 32 og jeg skulle slet ikke igennem så meget som dig  håber de er søde på hospitalet 

Anmeld Citér

2. december 2015

Mami

eyal skriver:

"Og det skulle jeg gøre fordi? har jo på intet tidpunkt sagt overvægt ikke kan være en medvirkende faktor?"

- Jo det skriver du længere oppe. At der er forskning der peger i den retning. Det er der ikke.

"Hvorfor er dit link mere "rigtig" fordi det er fra dk?"

- Hvor skriver jeg at det har noget at gøre med om de er fra Danmark at gøre? Jeg henviser til den øverste medicinske myndighed som ikke er helt enig med dig i at overvægt ikke har en relation til bækkenløsning.

Det er vidst dig der skal til at læse hvad du selv skriver og forholde dig til det. Hvis det er svært, er der ingen der tvinger dig til at svare.

Ja ja det er iorden, du har helt sikkert ret, jeg ved ikke hvad jeg selv skriver eller mener, (heller ikke selvom debatten er læst op for de første 5 menensker, fordi den er så komisk) så jeg er SÅ glad for du lige kan afklarer hvad jeg mener  

jeg har for ca 10 gange ikke skrevet "jeg mener" jeg har kun oplyst ingen kan vide med sikkerhed, fordi bl stadig er alt for abstrakt og forskningene peger i hver sin retning jvf. Tidligere links.

og så for 5 gang, det er ikke mig der skriver overvægt intet har at sige, og jeg har ikke på et eneste fucking tidspunkt skrevet det, jeg skriver det ved man ikke!!!!!!!! Så jeg vil hverken bekræfte eller afkræfte, for jeg ved ikke nok om det, jeg er ikke forsker eller læge, jeg læner  mig op ad hvad andre kloge hoveder finder ud af, og her har mange andre end lige den myndighed vi har i dk lavet nogle forskninger der viser nogle har andre ting end overvægt, rygning og p-piller som overvejende faktorer, og jeg finder dem rigtig godt begrundet og som meget pålidelige kilder, så dem hælder jeg til ja men jeg konkludere ikke! 

Anmeld Citér

2. december 2015

Kløver

Anonym skriver:

har bare brug for komme af med det her  var idag hos 2 jm besøg og det var lige pludseligt en anden end hende vi var hos først, og det så også hende jeg skal være hos Resten af min graviditet... 

Jeg har et højt BMI på 36 og ja jeg ved godt der er en masse konplikationer forbundet med det, men hold nu op jm kørte i det idag og jeg fik dwt samme af vide som jeg har gjort alle andre steder jeg har taget 3,5 kg på og det var allerede for meget og jeg vil få svært ved at tabe dem igen påpegede hun.   Alle mine tal ser pæne ud ellers og har også fået lavet en glykosebelsastnings test igår hvor der heller intet var at komme efter

da hun skulle så mærke mig på maven og sagde det var svært pga mit fedt men hun kunne mærke min livmoder var lidt højt oppe  øv ved ikke Om det er mine homoner der koger over men hvor er jeg dog bare ked af det og bange føler mig så skræmt  går sygmeldt pga bækkenløsning så det er begrænset hvad jeg kan og hvad jeg må og prøver holde mig aktiv og holde mig væk fra sodavand og slik osv det har vi ikke stående der hjemme nogle steder så synes selv jeg gør hvad jeg kan 

havde bare lige brug for komme af med det!

Øv hvor er sådan noget trels, jeg har igennem 4 graviditeter været en stor pige, skulle til glukosebelastning osv osv. Jeg har Pcos og gør alt jeg kan for at tabe mig, men uden at ha fundet lykkemidlet og selv sygehuset forstår ikke hvorfor 

har også mødt så meget personale som koldt bare lagde ting overpå at jeg var stor, ikke engang gad prøve, feks at mærke skøn pga min vægt, og de bebrejdede og talte nedsættende. Nogle var heldigvis søde men flere var talte ned og en gang ved en scanning sagde hun at jeg var fed, og så måtte jeg finde mig i hun trykkede hårdt. Sagde det gjorde ondt og om hun ikke kunne scanne indvendigt i stedet. Men det gad hun ikke, og trykkede til. Havde blå mærker på maven dagen efter  

på trods af jeg faktisk har holdt vægt eller taget minimalt på, fik jeg kommentarer som skulle jeg lige ha glemt de ekstra kg eller ha smidt dem

i løbet af natten

en ting er vejledning men nogle snakker bare for at snakke som da min jm havde meget travlt med at belære mig om autostole under 4 graviditet selvom jeg fortalte alle autostole var fra 2011 og fremefter og  vi var opdateret, så lukkede hun af og snakkede videre og om jeg nu også vidste sådan og sådan og for 4 gang fik trafikstyrrelsens hæfte 

du bliver en god mor og uanset str, rygning/kost/motion osv osv bestemmer man ikke altid selv hvad man rammes af, og uanset om man er disponibel eller ej så er det dit valg hvornår du vil have børn og du kan jo ikke under en graviditet ændre på så meget ang dine kg så forstår ikke jm og lægers behov for at pege fingre, når man ikke ligefrem kan gære en masse aktivt andet end måske spise alm sundt og dyrke det motion man ellers gør, da man jo ikke må gå på kur og pludselig motionsøgning med høj puls kan være skadeligt for foster og give risiko for forhøjet blidtryk og svangerskabsforgiftning, hvis ikke man er vant til motionsniveauet, så skal det øges gradvist og meget langsomt 

Anmeld Citér

2. december 2015

eyal

Mami skriver:

Ja ja det er iorden, du har helt sikkert ret, jeg ved ikke hvad jeg selv skriver eller mener, (heller ikke selvom debatten er læst op for de første 5 menensker, fordi den er så komisk) så jeg er SÅ glad for du lige kan afklarer hvad jeg mener  

jeg har for ca 10 gange ikke skrevet "jeg mener" jeg har kun oplyst ingen kan vide med sikkerhed, fordi bl stadig er alt for abstrakt og forskningene peger i hver sin retning jvf. Tidligere links.

og så for 5 gang, det er ikke mig der skriver overvægt intet har at sige, og jeg har ikke på et eneste fucking tidspunkt skrevet det, jeg skriver det ved man ikke!!!!!!!! Så jeg vil hverken bekræfte eller afkræfte, for jeg ved ikke nok om det, jeg er ikke forsker eller læge, jeg læner  mig op ad hvad andre kloge hoveder finder ud af, og her har mange andre end lige den myndighed vi har i dk lavet nogle forskninger der viser nogle har andre ting end overvægt, rygning og p-piller som overvejende faktorer, og jeg finder dem rigtig godt begrundet og som meget pålidelige kilder, så dem hælder jeg til ja men jeg konkludere ikke! 

" jeg har kun oplyst ingen kan vide med sikkerhed, fordi bl stadig er alt for abstrakt"

- Det er ikke særlig abstrakt. Der er mange risikogrupper. En af dem er overvægt. 

" og så for 5 gang, det er ikke mig der skriver overvægt intet har at sige"

- Øh? --> " anden forskning har trukket paralleller med en sårbar psyke, så hvis man følger den forskning har vægten intet at sige

" jeg skriver det ved man ikke!!!!!!!!"

- Nej det skriver du ikke. Og hvis du skriver det, så må du vide bedre end og sundhedsstyrelsen og regionerne, da de bl.a. advarer imod overvægt. Og igen - hvis du skriver det, så er det igen din egen konklusion. 

Anmeld Citér

2. december 2015

Mami

" jeg har kun oplyst ingen kan vide med sikkerhed, fordi bl stadig er alt for abstrakt"

- Det er ikke særlig abstrakt. Der er mange risikogrupper. En af dem er overvægt. 

" og så for 5 gang, det er ikke mig der skriver overvægt intet har at sige"

- Øh? --> " anden forskning har trukket paralleller med en sårbar psyke, så hvis man følger den forskning har vægten intet at sige

" jeg skriver det ved man ikke!!!!!!!!"

- Nej det skriver du ikke. Og hvis du skriver det, så må du vide bedre end og sundhedsstyrelsen og regionerne, da de bl.a. advarer imod overvægt. Og igen - hvis du skriver det, så er det igen din egen konklusion. 

ved hvad, jeg sletter mit indlæg igen, der er ingen grund til at  være barnlig. Hvis du mener de ting du skriver og du er helt sikker på hvad jeg har skrevet, ment og konkluderet, er det helt iorden jeg kan mærke det er vigtigt for dig at vinde, og den får du bare. Kan du have en god aften og en Skøn jul 

Anmeld Citér

2. december 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

har bare brug for komme af med det her  var idag hos 2 jm besøg og det var lige pludseligt en anden end hende vi var hos først, og det så også hende jeg skal være hos Resten af min graviditet... 

Jeg har et højt BMI på 36 og ja jeg ved godt der er en masse konplikationer forbundet med det, men hold nu op jm kørte i det idag og jeg fik dwt samme af vide som jeg har gjort alle andre steder jeg har taget 3,5 kg på og det var allerede for meget og jeg vil få svært ved at tabe dem igen påpegede hun.   Alle mine tal ser pæne ud ellers og har også fået lavet en glykosebelsastnings test igår hvor der heller intet var at komme efter

da hun skulle så mærke mig på maven og sagde det var svært pga mit fedt men hun kunne mærke min livmoder var lidt højt oppe  øv ved ikke Om det er mine homoner der koger over men hvor er jeg dog bare ked af det og bange føler mig så skræmt  går sygmeldt pga bækkenløsning så det er begrænset hvad jeg kan og hvad jeg må og prøver holde mig aktiv og holde mig væk fra sodavand og slik osv det har vi ikke stående der hjemme nogle steder så synes selv jeg gør hvad jeg kan 

havde bare lige brug for komme af med det!

Der lyder meget som mig, jeg er også sygemeldt med bækkenløsning og jeg skal til 2. Jordemoderbesøg imorgen og har også er ret højt BMI, vejer 112kg nu og er 167cm. Har taget 20kg på siden start. Har også fine tal og fejler ikke noget. Jeg forventer nærmest også at få en masse hak i tuden omkring min vægt imorgen og jeg har bare tænkt mig at sige at jeg ikke vil høre på det hvis hun begynder på noget. Kan jo for pokker intet gøre ved det udover at passe på hvad jeg spiser. Men de har nok bare pligt til at oplyse om komplikationer og sådan når man er overvægtig. Og ja det er jo sværer at mærke baby igennem meget fedt, what ever det skal nok gå det hele 

Anmeld Citér

2. december 2015

eyal

Mami skriver:

ved hvad, jeg sletter mit indlæg igen, der er ingen grund til at  være barnlig. Hvis du mener de ting du skriver og du er helt sikker på hvad jeg har skrevet, ment og konkluderet, er det helt iorden jeg kan mærke det er vigtigt for dig at vinde, og den får du bare. Kan du have en god aften og en Skøn jul 

Gik det lige op for dig at der ikke var noget forskning der afviste overvægt som en risikofaktor? 

Man skal godt nok være skråsikker for at mene man kan rådgive andre om medicinske forhold når man ikke er fagperson, og har sundhedsstyrelsen og regionerne imod sig.

Anmeld Citér

2. december 2015

Mami

Gik det lige op for dig at der ikke var noget forskning der afviste overvægt som en risikofaktor? 

Man skal godt nok være skråsikker for at mene man kan rådgive andre om medicinske forhold når man ikke er fagperson, og har sundhedsstyrelsen og regionerne imod sig.

Nej overhoved ikke jeg føler bare den kører i ring, og jeg alligevel ikke rigtig når dig med mit budskab og så føles det meget vigtig for dig at få ret, og ærligt så vigtig er det ikke for mig   Jeg syntes af respekt for ts, den skal rykkes privat nu, det er trods alt hendes tråd

Anmeld Citér

2. december 2015

eyal

Mami skriver:

Nej overhoved ikke jeg føler bare den kører i ring, og jeg alligevel ikke rigtig når dig med mit budskab og så føles det meget vigtig for dig at få ret, og ærligt så vigtig er det ikke for mig   Jeg syntes af respekt for ts, den skal rykkes privat nu, det er trods alt hendes tråd

Det er simpelthen ikke gået op for dig endnu?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.