Anonym skriver:
har bare brug for komme af med det her
var idag hos 2 jm besøg og det var lige pludseligt en anden end hende vi var hos først, og det så også hende jeg skal være hos Resten af min graviditet...
Jeg har et højt BMI på 36 og ja jeg ved godt der er en masse konplikationer forbundet med det, men hold nu op jm kørte i det idag og jeg fik dwt samme af vide som jeg har gjort alle andre steder jeg har taget 3,5 kg på og det var allerede for meget og jeg vil få svært ved at tabe dem igen påpegede hun. Alle mine tal ser pæne ud ellers og har også fået lavet en glykosebelsastnings test igår hvor der heller intet var at komme efter
da hun skulle så mærke mig på maven og sagde det var svært pga mit fedt men hun kunne mærke min livmoder var lidt højt oppe
øv ved ikke Om det er mine homoner der koger over men hvor er jeg dog bare ked af det og bange føler mig så skræmt
går sygmeldt pga bækkenløsning så det er begrænset hvad jeg kan og hvad jeg må og prøver holde mig aktiv og holde mig væk fra sodavand og slik osv det har vi ikke stående der hjemme nogle steder så synes selv jeg gør hvad jeg kan
havde bare lige brug for komme af med det!
Øv hvor er sådan noget trels, jeg har igennem 4 graviditeter været en stor pige, skulle til glukosebelastning osv osv. Jeg har Pcos og gør alt jeg kan for at tabe mig, men uden at ha fundet lykkemidlet og selv sygehuset forstår ikke hvorfor
har også mødt så meget personale som koldt bare lagde ting overpå at jeg var stor, ikke engang gad prøve, feks at mærke skøn pga min vægt, og de bebrejdede og talte nedsættende. Nogle var heldigvis søde men flere var talte ned og en gang ved en scanning sagde hun at jeg var fed, og så måtte jeg finde mig i hun trykkede hårdt. Sagde det gjorde ondt og om hun ikke kunne scanne indvendigt i stedet. Men det gad hun ikke, og trykkede til. Havde blå mærker på maven dagen efter
på trods af jeg faktisk har holdt vægt eller taget minimalt på, fik jeg kommentarer som skulle jeg lige ha glemt de ekstra kg eller ha smidt dem
i løbet af natten
en ting er vejledning men nogle snakker bare for at snakke som da min jm havde meget travlt med at belære mig om autostole under 4 graviditet selvom jeg fortalte alle autostole var fra 2011 og fremefter og vi var opdateret, så lukkede hun af og snakkede videre og om jeg nu også vidste sådan og sådan og for 4 gang fik trafikstyrrelsens hæfte
du bliver en god mor og uanset str, rygning/kost/motion osv osv bestemmer man ikke altid selv hvad man rammes af, og uanset om man er disponibel eller ej så er det dit valg hvornår du vil have børn og du kan jo ikke under en graviditet ændre på så meget ang dine kg så forstår ikke jm og lægers behov for at pege fingre, når man ikke ligefrem kan gære en masse aktivt andet end måske spise alm sundt og dyrke det motion man ellers gør, da man jo ikke må gå på kur og pludselig motionsøgning med høj puls kan være skadeligt for foster og give risiko for forhøjet blidtryk og svangerskabsforgiftning, hvis ikke man er vant til motionsniveauet, så skal det øges gradvist og meget langsomt