Øv dag ved jordmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2015

Anonym trådstarter

MrsB skriver:

Aj gider folk da lige holde op med at lege "fedme-politi"...! Få jer en hobby, og svar på det TS skriver... Hun har ikke bedt om psykoanalyser, eller skal redegøre sin overvægt for jer..

Hun har haft en øv oplevelse hos Jdm, gi da et godt råd istedet.

Som om det kommer bag på TS at hun vejer for meget.. Tsk tsk... Jdm skal IKKE køre i det, og gøre besøgene negative, samt tage glæden ved graviditeten fra en kommende mor. 

Jeg er selv godt polstret, og vejer for meget. Har født 2 børn UDEN særlige komplikationer. Ingen sukkersyge, ingen bækkenløsning, gennemsnitlig vægt på begge unger... I dag har jeg to sunde og raske børn.

I min første graviditet tabte jeg mig da jeg var syg af kvalme de første 6-7 måneder. Anden gang var jeg så chokolade sulten konstant at jeg nok tog liiige en smule for meget på. Men ingen af gangene har det været en negativ oplevelse for mig at være til jordmoder samtaler.  

Selvfølgelig har de fortalt at jeg skulle passe lidt på med at tage for meget på, og tænke over hvad jeg spiste. En gang sagde en meget sød Jdm at hun lige skulle bruge et ekstra halvt minut på at finde baby, når der nu var lidt ekstra mor.. Hun var så sød og rar, sagde det på en pæn måde og det gjorde mig intet, for hun havde jo ret. Men jeg kunne i situationen ikke lige tabe mig 10 kg for at gøre det nemmere... 

Det jeg vil frem til er at Jdm selvfølgelig skal pointere problemstillingen, men derefter også være konstruktiv og vise empati. Hvis hun ikke kan være sød og gøre oplevelsen for mor god, burde hun finde et andet job. 

Måske har hun også bare haft en dårlig dag, og næste gang går det meget bedre.  

Ellers må man godt få en anden Jdm.. Og hvis ikke så bare spil overrasket over at du er overvægtig hahah folk  har sådan nogle sjove reaktioner på, at man lader som om man ikke selv vidste det.. God aften og tillykke med den lille spire i maven, som er polstret til at give ekstra god beskyttelse 

Hvor er du sød  lige hvad jeg havde brug for tusind tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

Anonym trådstarter

HHC88 skriver:

Kunne ikke have sagt det bedre selv!!

Til ts: Håber du får en bedre konsultation næste gang

Tak håber jeg også 

Anmeld Citér

25. november 2015

eyal

Mami skriver:

det er jeg klar over men derfra og til at sige det er derfor du har bl, der altså langt.. 

anden forskning har trukket paralleller med en sårbar psyke, så hvis man følger den forskning har vægten intet at sige 

Der er ingen der siger at det alene er en følge af hendes høje BMI.

Men en høj BMI er en faktor og derfor relaterer hendes bækkenløsning sig selvfølgelig dertil, uden derved at sige at den er udløsende (det er vidst noget du selv har fortolket ind i min besked).

At der er forskning der peger på psykiske faktorer samtidig, er ikke en konklusion på at vægten intet har at sige (igen det er din egen konklusion).

Jeg synes det er fint at JM ikke er berøringsangst overfor at påpege det hun skal. Overvægt og bækkenløsning er et problem. Og et større problem når disse to kommer i sammenhæng. Også på længere sigt når man skal træne sig op igen.

Anmeld Citér

25. november 2015

Chellie

eyal skriver:

Men en høj BMI er en faktor og derfor relaterer hendes bækkenløsning sig selvfølgelig dertil, uden derved at sige at den er udløsende (det er vidst noget du selv har fortolket ind i min besked).

At der er forskning der peger på psykiske faktorer samtidig, er ikke en konklusion på at vægten intet har at sige (igen det er din egen konklusion).

Jeg synes det er fint at JM ikke er berøringsangst overfor at påpege det hun skal. Overvægt og bækkenløsning er et problem. Og et større problem når disse to kommer i sammenhæng. Også på længere sigt når man skal træne sig op igen.

Men der er forskel på at påpege, og så på at bruge en hel konsultation på at køre rundt i dét ene emne. Og det virker som om, det var sidstnævnte situation for trådstarter, og det kan jeg sådan set godt forstå, hun bliver træt af.

Anmeld Citér

25. november 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Men der er forskel på at påpege, og så på at bruge en hel konsultation på at køre rundt i dét ene emne. Og det virker som om, det var sidstnævnte situation for trådstarter, og det kan jeg sådan set godt forstå, hun bliver træt af.

Lige præcis, synes at glæden blev taget fra mig, jeg ved jeg har for mange kilo men jeg må heller ikke gå på slankekur så spiser aå sundt som muligt og bevæger mig i det omfang jeg kan men jordmoder kørte stadig rundt i det i en hel konsultation og alt det jeg fik af vide fik jeg også at vide i den 1 konsultation så hvis 3 gang også er sådan så gider jeg sådan set ikke tage afsted til de konsultationer desuden har jeg kontaktet en diætist som jeg starter på her til januar 

Anmeld Citér

25. november 2015

Chellie

Anonym skriver:

Lige præcis, synes at glæden blev taget fra mig, jeg ved jeg har for mange kilo men jeg må heller ikke gå på slankekur så spiser aå sundt som muligt og bevæger mig i det omfang jeg kan men jordmoder kørte stadig rundt i det i en hel konsultation og alt det jeg fik af vide fik jeg også at vide i den 1 konsultation så hvis 3 gang også er sådan så gider jeg sådan set ikke tage afsted til de konsultationer desuden har jeg kontaktet en diætist som jeg starter på her til januar 

Hvis du har lyst, så send mig en PB. Jeg har fået konstateret graviditets-diabetes (det ved jeg godt, du ikke har, men alligevel), og måtte seriøst lægge min kost om. Jeg kan måske nogle smutveje, som du måske kan bruge, hvis du er interesseret  Under alle omstændigheder skal du behandles ordentlig af JM, uanset hvilken størrelse du har.

Anmeld Citér

25. november 2015

Ammi

Jeg forstår godt der er noget der påvirker dig. Jeg ville også blive rigtig ked af det. Og så er det jo også bare nogle trælse ting at komme med når du ikke rigtig kan gøre noget ved det nu. I øvrigt super sejt at du har tabt dig op til din graviditet.

Da jeg var gravid med min søn (nu på 1,5) havde jeg en BMI på 30-31. Og det blev også kommenteret af diverse og jeg var til sukkerbelastning. Men heldigvis var snakken omkring min overvægt, sagt på en blid måde. Jeg endte med at tage 17! kilo på under min graviditet, og tabte det igen på 4-6 måneder bare ved amning og gode lange barnevognsture Jeg er stadig med en BMi på 30-31 og ikke mindre lykkelig af den grund.

Jeg ved ikke om det er korrekt, men mener også at have læst at man helt ikke skal tabe sig under graviditeten, da det kan frigive kroppens giftstoffer til barnet?

Mit råd ville være, som en af de andre også har skrevet, at være ærlig. - du spiser sundt og er opmærksom på din vægt. Men den kan du ikke ændre nu og det gør dig ked af det at hun kun har fokus på det.

Jeg fik for resten den sundeste og gladeste dreng, der kun fejler det at han står op 4.20 hver dag ;-p

Anmeld Citér

25. november 2015

Denførste

Anonym skriver:

Sikke en fed kommentar at komme med eller ikke! 

Ja jeg er en rund pige med fedt på maven og hvad så? Jeg gør hvad jeg kan, for st passe på mig og min baby. Spiser sundt, svømmer og går tur med min hund hverdag. 

Selvfølgelig må jm godt komme med gode råd til mig mere end gerne men lige frem at kører i det en hel konsultation ? Synes jeg ikke er okay.... Lidt ros eller komplimenter vil betyde lidt også...

Ja jeg har fået bækkenløsning men hvem siger det skyldes min overvægt ? 

Har en veninde som er alm bygning hun har også bækkenløsning det kan da ske for alle ligeså vel akut kejsersnit osv. Ja risikoen er nok højere når man er fed men behøver de kører i det hver gang, skal man slet ikke have lov til a t være lykkelig over man skal være mor til en velskabt baby... ?

Jeg er en tynd pige, og jeg har fået bækkenløsning! Man får bækkenløsning på grund af hormoner, det er vist noget med for mange på en gang og for hurtigt! Og så kan det rigtig forværres ved at lave vrid. Jeg arbejder i en vuggestue og måtte gå fra 2 måneder før jeg rigtig skulle gå på barsel 

bækkenløsning er noget rigtig LORT, men man kan få det bedre ved at gå til en fys og så træne musklerne op rundt om bæknet.! Jeg tager i svømmehallen og laver nogle øvelser som min fys har anbefalet og cyklet, det har helt sikkert hjulpet mig MEGET!

det værste man kan gøre er at ligge ned og ikke gøre noget, selvfølgelig skal man tage det roligt. Men på den måde holder man sig også i form

Anmeld Citér

25. november 2015

Mami

Det indlæg jeg reagererede så der ordret: der er derfor du har bl, og det er udelukkende det jeg respondere på  jeg har ingen konklusioner lavet, det er jo netop det jeg skriver, man kan ikke lave konklusioner på så et usikkert emne som bækken løsning. 

Anmeld Citér

25. november 2015

eyal

Mami skriver:

Det indlæg jeg reagererede så der ordret: der er derfor du har bl, og det er udelukkende det jeg respondere på  jeg har ingen konklusioner lavet, det er jo netop det jeg skriver, man kan ikke lave konklusioner på så et usikkert emne som bækken løsning. 

Der er intet usikkert omkring at overvægt relaterer sig til øget risiko for bækkenløsning.

Bare lige for at slå det fast.

Det indlæg du reagerede på står der ordret, " De gener du har (bækkenbundsløsning), er jo også relateret til din meget høje vægt."

Bare lige for også at slå det fast. 

Jeg ved ikke hvor du læser at nogen skriver i tråden at hendes overvægt er skyld i hendes bækkenløsning. Det står der ingen steder. 

I en konsultationsammenhæng med jordmorderen, relaterer bækkenløsning sig til overvægt i hendes rådgivning, fordi det er almen viden for alle fagpersoner at de to ting unægteligt relaterer sig til hinanden, uden at det ene nødvendigvis er den direkte årsag til det andet.

Og når du så skriver at du ikke har lavet nogen konklusioner selv, jamen så lader jeg bare din kommentar her stå for sig selv:

" anden forskning har trukket paralleller med en sårbar psyke, så hvis man følger den forskning har vægten intet at sige "

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.