Aj gider folk da lige holde op med at lege "fedme-politi"...! Få jer en hobby, og svar på det TS skriver... Hun har ikke bedt om psykoanalyser, eller skal redegøre sin overvægt for jer.. 
Hun har haft en øv oplevelse hos Jdm, gi da et godt råd istedet.
Som om det kommer bag på TS at hun vejer for meget.. Tsk tsk... Jdm skal IKKE køre i det, og gøre besøgene negative, samt tage glæden ved graviditeten fra en kommende mor.
Jeg er selv godt polstret, og vejer for meget. Har født 2 børn UDEN særlige komplikationer. Ingen sukkersyge, ingen bækkenløsning, gennemsnitlig vægt på begge unger... I dag har jeg to sunde og raske børn. 
I min første graviditet tabte jeg mig da jeg var syg af kvalme de første 6-7 måneder. Anden gang var jeg så chokolade sulten konstant at jeg nok tog liiige en smule for meget på. Men ingen af gangene har det været en negativ oplevelse for mig at være til jordmoder samtaler.
Selvfølgelig har de fortalt at jeg skulle passe lidt på med at tage for meget på, og tænke over hvad jeg spiste. En gang sagde en meget sød Jdm at hun lige skulle bruge et ekstra halvt minut på at finde baby, når der nu var lidt ekstra mor.. Hun var så sød og rar, sagde det på en pæn måde og det gjorde mig intet, for hun havde jo ret. Men jeg kunne i situationen ikke lige tabe mig 10 kg for at gøre det nemmere...
Det jeg vil frem til er at Jdm selvfølgelig skal pointere problemstillingen, men derefter også være konstruktiv og vise empati. Hvis hun ikke kan være sød og gøre oplevelsen for mor god, burde hun finde et andet job.
Måske har hun også bare haft en dårlig dag, og næste gang går det meget bedre.
Ellers må man godt få en anden Jdm.. Og hvis ikke så bare spil overrasket over at du er overvægtig hahah folk har sådan nogle sjove reaktioner på, at man lader som om man ikke selv vidste det.. God aften og tillykke med den lille spire i maven, som er polstret til at give ekstra god beskyttelse