Anonym skriver:
Sikke en fed kommentar at komme med eller ikke!
Ja jeg er en rund pige med fedt på maven og hvad så? Jeg gør hvad jeg kan, for st passe på mig og min baby. Spiser sundt, svømmer og går tur med min hund hverdag.
Selvfølgelig må jm godt komme med gode råd til mig mere end gerne men lige frem at kører i det en hel konsultation ? Synes jeg ikke er okay.... Lidt ros eller komplimenter vil betyde lidt også...
Ja jeg har fået bækkenløsning men hvem siger det skyldes min overvægt ?
Har en veninde som er alm bygning hun har også bækkenløsning det kan da ske for alle ligeså vel akut kejsersnit osv. Ja risikoen er nok højere når man er fed men behøver de kører i det hver gang, skal man slet ikke have lov til a t være lykkelig over man skal være mor til en velskabt baby... ?

Du kan sagtens være lykkelig over at skulle være mor til en velskabt baby - det har da ikke noget at gøre med din vægt?
Det er flot, at du nu spiser sundt og motionerer, men det ændrer jo ikke ved, at du tidligere har levet forkert, og at du derfor nu har en massiv overvægt som gør, at du skal holdes i kort snor - det er deres job at vejlede og informere dig om din overvægt, og det er dit ømme punkt, derfor fylder det så meget hos dig.
Der er ikke nogen regel om, at man skal tage på i en graviditet! Bare så det lige er slået fast.
Det kan sagtens lade sig gøre at holde samme vægt hele graviditeten igennem via kostomlægning (jeg har også gjort det uden motion overhovedet), det handler om, hvad du vælger at spise.
Det er et par måneder siden fødslen, og jeg vejer nu 10 kg mindre end før graviditeten, målet er stadig lavere, og motivationen er i top efter en graviditet fra helvede, der bestemt skreg på trøstespisning, men jeg valgte at lade være.
Du er meget følelsesladet omkring din vægt, men prøv at vende det i dit hovede og brug samtalerne positivt og konstruktivt, der er jo meget stor sandsynlighed for, at du falder tilbage i de gamle uvaner, når du har født, og så går det rigtigt galt. Man kan sagtens hænge sin hat på, at man nok skal tabe sig ved alle gåturene med barnevognen og babysvømningen og så videre, realiteterne er bare ikke altid så rosenrøde, når man har stået med en skrigende unge hele natten, og det hele er lort.