Hvor mange timer i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2015

Looni

Må jeg spørge jer der henter tidligt (allerede omkring kl 12) er det fordi jeres børn er så store at de ikke længere sover til middag? Eller tager I  dem med hjem og lader dem sovemiddagslur hjemme?

Spørger fordi jeg pt er på barsel (venter lillebrors ankomst når som helst ) og har overvejet det der med at hente ham tidligt nemlig,  men som jeg ser det er det tidligste han kan blive hentet omkring 14.30, da han sover lur til minimum kl 14 - ofte gerne længere - og jeg synes egentlig det er lidt fjollet at skulle hente et barn inden middagslur, blot for at tage ham med hjem og sove? - Men vil da utrolig gerne høre andres erfaringer med dette, for måske det bare er mig der tænker at det er mere til besvær end gavn at hente der? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2015

MysteriousAngel

Mandag-fredag: 7.30-14.45, fredag 7.30-14. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Jesuisunefemme

Jeg blev lige inspireret fra Facebook.

Hvor mange timer er jeres barn i vuggestue/dagpleje? Hvad synes I er okay? Jeg har selv svært ved at forholde mig til at min datter er afsted længe af gangen, men min skolegang hedder for det meste 8-16, og i fremtiden på videregående uddannelse og fuldtidsjob ser det jo ikke meget bedre ud. 

Hvad med jer?

Min datters dag i børnehaven er generelt fra 9 til 14. Ind imellem til 15-16 stykker og om fredagen holder vi som oftest fri sammen.

Jeg har prioriteret mit arbejde og skolegang, så det passer med at hun generelt ikke skal være der i mere end 6 timer. Jeg synes ikke et barn burde være i institution i mere end 5-7 timer om dagen, men er klar over at der er mange hvor deres hverdag ikke gør det muligt.

Jeg synes det er decideret synd for de børn der er afsted fra åben til luk og jeg ville som forælder altid prioritere at mit barn IKKE skulle det.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Eliza

Mine børn er gennemsnitlig (på en 4 ugers periode) 35 timer i inst. 

de er i samme inst som jeg arbejder i.. De kommer med mig og går hjem med mig igen 

de er der måske en smugle mindere, da jeg jo får trukket timer fra til aftenmøder som de selvsagt ikke deltager i. 

Har jeg fri... Så har drengene det selvfølgelig også. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

MorTilN

Eliza skriver:

Mine børn er gennemsnitlig (på en 4 ugers periode) 35 timer i inst. 

de er i samme inst som jeg arbejder i.. De kommer med mig og går hjem med mig igen 

de er der måske en smugle mindere, da jeg jo får trukket timer fra til aftenmøder som de selvsagt ikke deltager i. 

Har jeg fri... Så har drengene det selvfølgelig også. 

Arbejder du i privat eller kommunalt institution?

Har hørt man normalt ikke må arbejde i samme institution som ens børn går i

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Eliza

Anonymbebs skriver:

Arbejder du i privat eller kommunalt institution?

Har hørt man normalt ikke må arbejde i samme institution som ens børn går i

Kommunalt. 

Tror ikke der er en regl for, om man må eller ej. Tror det er op til den enkelte inst. Ledelse. 

Det er lidt indviklet. 

Vi var 2 inst. Da min søn startede i den ene og jeg arbejdede i den anden. 

Desværre blev min lukket ned og alt personale + børn blev flyttet til den min søn gik i. 

byen har kun 2 tilbud nu.. Vores inst og lige klods op ad os, en privat. 

Jeg ønsker bestemt ikke at få mine børn derind og kva det faldende børnetal i "udkants Danmark" ønsker min inst heller ik at miste 2 børn 

hvis man lige kigger på det positive signal vi også sender. 

- så er det da betryggende at pædagogen er så tilfreds med stedet, at hun vil ha' sine egne børn der  

den mindste går i vuggestuen, hvor jeg selv er. Vi ses derfor mange gange i løbet af dagen. 

Men alt i alt, fungere det bare rigtig godt for os selv om vi har haft en tilsendingsperiode 

man skal nok os som mor, være lavet af noget specielt for at få det til at fungere og navigere i de mange "hatte" man har på i løbet af sådan en dag 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Skouboe

Efter at den store er begyndt i skole, bliver begge piger nu afleveret af far inden 8.

Jeg jeg har i lang tid hentet omkring 15.30, men har nu bøjet mig for begge ungers ønsker om at blive længere i hhv. børnehave og SFO, så nu henter jeg ved 16 tiden. Det er lidt mere besværligt for mig, fordi jeg ikke henter dem direkte fra arbejde, men på den anden side synes jeg også at det er vigtigt at de selv er med til at bestemme nogle ting. 

Især den store ville ikke hjem før 16.30, så kl. 16 er blevet vores kompromis. Jeg har svært ved at få resten af dagen til at hænge sammen, når hun bliver hentet så sent, og jeg vil jo sådan set også gerne bruge noget tid sammen med mine unger.

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Bebsen

Jeg er alene mor, arbejder kun 15 timer om ugen. Min søn på 5 er i børnehave fra 9 til 14.30-15, møder han tidligere er det fordi han gerne vil, han har tidligere haft kortere dage, men da han i visse sammenhænge( læs i børnehaven når der er mange børn tilstede) har det lidt svært socialt, og det er noget de har forsøgt at arbejde med, har han fået mere "normale" dage også i og med han skal i skole til næste år og ikke kan blive afleveret kl 9 og hentet kl13, bare fordi vi syns det er hyggeligt. 

Han har dog jævnligt fridage, og deltager i rengøring, oprydning, madlavning, indkøb osv. Som enlig kan jeg ikke både give ham meget fri og samtidig fokusere helt på ham og lege til han skal sove...  

Jeg er LYKKELIG over at kunne tilbyde ham korte dage, jeg har som andre osse skriver, forståelse for at alle ikke er så heldige, men jo, det har virkelig betyder meget for vores lille familie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.