Hvor mange timer i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
mortilsilke skriver:

Jeg blev lige inspireret fra Facebook.

Hvor mange timer er jeres barn i vuggestue/dagpleje? Hvad synes I er okay? Jeg har selv svært ved at forholde mig til at min datter er afsted længe af gangen, men min skolegang hedder for det meste 8-16, og i fremtiden på videregående uddannelse og fuldtidsjob ser det jo ikke meget bedre ud. 

Hvad med jer?

lige nu er jeg på barsel.

men de store bliver afleveret kl 8 til skole og lillebror kommer i bh. De ligger ved siden af hinanden. Henter begge igen kl 15.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

Autostol.dk

Herhjemme har det i dagplejen været 7.15-16 og i børnehaven (pga. nyt arbejde) 7.05-16.30..

Vores søn gælder sig hver dag til at komme afsted og når vi henter han spørger han "hvorfor skal jeg allerede hjem"...

Jeg vil aldrig begynde, at sammenligne mig med andre - for det kan godt være, at de skriver på Facebook eller fortæller, at de henter deres barn tidligt - men når jeg så efterfølgende kan se, at der kommer updates med:

"så er vi på indkøb i netto og lille Lasse lavedet ballade", eller "så har supermom lige gjort hele huset rent" eller "så er dagens løbetur overstået"...

Hvad er det fede så lige ved, at man har hentet sit barn tidligt - hvis man alligevel ikke er sammen med det?

Vi henter sent, men bruger alt tiden inden han skal i seng på at lege med ham. Når han så er kommet i seng og der er ro på - ja så bliver der handlet ind, løbet en tur eller gjort rent - men ikke mens han er vågen.

Så hellere kvalitets tid, hvor barnet er i centrum og på barnets primisser end en masse tid, hvor man laver alt muligt andet.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

lineog4

Alt for længe. Og især efter manden min har skiftet arbejde og har både andre arbejdstider og dårlig transport. 

Den lille kommer i børnehave 7.10 og de to dage hvor jeg ikke kan hente, henter far mellem 16 og 16.30 (alt efter hvem han henter først).

Torsdag kan jeg være der før 16 igen alt efter hvem der bliver hentet først og fredag inden 15.

Jeg er på nedsat tid men det kan ikke fordeles men giver en fridag, og der har børnehavebarnet fri - eller dvs har han nu, for fra sommerferien til nu har jeg brugt dagen til at sidde og læse til eksamen. 

De store går i skole til kl 8, og den største har nøgler og går hjem efter skole (med den en skoledag til næsten 15 hver dag bliver klub desværre valgt fra). Det hænder hun tager den største lillebror med hjem.

Før var min mand hjemme senest 15.30 - og og ofte kl 15, så jeg synes godt det er en forringelse men samtidig er han mere glad så det er egentlig en okay pris. Men nørj hvor det stresser mig og jeg tænker alle mulige løsninger så de ikke var oppe på 9 timer i institution

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Benjamins'mor

mortilsilke skriver:

Hvor mange timer er jeres barn i vuggestue/dagpleje? Hvad synes I er okay? Jeg har selv svært ved at forholde mig til at min datter er afsted længe af gangen, men min skolegang hedder for det meste 8-16, og i fremtiden på videregående uddannelse og fuldtidsjob ser det jo ikke meget bedre ud. 

Hvad med jer?

Lige nu er jeg sygemeldt. Så de bliver afleveret 8.30 og hentet mellem 14 og 15 (min datter sover til middag). 

Når jeg er i skole er de der mandag 6.30-16.00, tirsdag 6.30-15.00, onsdag 6.30-15.00, torsdag 6.30-16.30 og fredag 6.30-14.00.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Bshizzle

Min søn er i børnehave fra 8.15 ca til 16.00/16.30 hvor jeg osse henter den store dreng i SFO. 

- Nogle gange kan jeg hente lidt tidligere. 

Af ren nysgerrighed.. 

Da jeg blev gravid med den mindste og gik på barsel, da var min store drengs Børnehave ret irriteret over at jeg holdet fri-dage med ham engang imellem? 

For det bedste var at han kom afsted HVER dag! 

Var det helt forkert af mig at beholde ham hjemme f.eks 1-2 gange om ugen eller f.eks aflever senere eller hente tidligere? 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

nielsen80

Min datter på 3 bliver afleveret cirka kl 7.30 og hentet 15-15.30. Min mand har 1 times kørsel på arbejde, jeg ½ time. Så selv om vi flekser og arbejder aften, bliver det stadig til en 7-8 timer om dagen.Vi har begge fuld tid, ville ønske man kunne gå på nedsat tid, men det er desværre ikke rigtig en mulighed i min "branche". Så det er desværre sådan det er.

Tror det bliver svært at gøre noget ved de længere dage i institutionen for mange forældre, sådan som vores samfund er skruet sammen. At arbejdsugen bliver sat ned, har jeg svært ved at se fungerere i mange virksomheder. Jeg ville bare sådan ønske, at der så i det mindste blev afsat flere penge til institutionerne/skolerne, så jeg  vidste de mennesker, som skal passe på mine børn har gode rammer og nok hænder. Min datters pædadgoger gør ALT hvad de kan, men for fanden de er få!

Anmeld Citér

2. oktober 2015

A-1995

Min er afsted 27.5 timer om ugen ☺️ 3 dage fra 7.30-15 og 1 dag fra 7.30-11.30 ☺️��

Anmeld Citér

2. oktober 2015

modesty

Hvad med jer?

Afleverer 9 og henter mellem 15 og 16, så 6 til 7 timer dagligt.

Jeg ville hellere have at det var 6 end 7, men hverdagen skal også hænge sammen, så nogle gange bliver det lidt senere.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg afleverer kl 8-8:30 og henter som regel kl 15.

Så min datter har ca 7 timer i vuggestue. Dog læser jeg hjemme nogle dage, og har derfor mulighed for at give hende en hjemmedag af og til

Anmeld Citér

2. oktober 2015

lineog4

Bshizzle skriver:

Min søn er i børnehave fra 8.15 ca til 16.00/16.30 hvor jeg osse henter den store dreng i SFO. 

- Nogle gange kan jeg hente lidt tidligere. 

Af ren nysgerrighed.. 

Da jeg blev gravid med den mindste og gik på barsel, da var min store drengs Børnehave ret irriteret over at jeg holdet fri-dage med ham engang imellem? 

For det bedste var at han kom afsted HVER dag! 

Var det helt forkert af mig at beholde ham hjemme f.eks 1-2 gange om ugen eller f.eks aflever senere eller hente tidligere? 

Hvad var begrundelsen for at det er bedst at være der hver dag? 

Fra jeg var på barsel med nummer 3, har mine unger haft en fridag hver uge (næsten), og har aldrig hørt andet end: nej hvor skønt.

Vil dog sige af egen erfaring, at i hvert fald min ene dreng kunne blive afleveret for sent, så det var svært at komme ind i legene de andre var i gang med. Og gad godt børnehaven havde set det og sagt det til mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.