Herhjemme har det i dagplejen været 7.15-16 og i børnehaven (pga. nyt arbejde) 7.05-16.30..
Vores søn gælder sig hver dag til at komme afsted og når vi henter han spørger han "hvorfor skal jeg allerede hjem"...
Jeg vil aldrig begynde, at sammenligne mig med andre - for det kan godt være, at de skriver på Facebook eller fortæller, at de henter deres barn tidligt - men når jeg så efterfølgende kan se, at der kommer updates med:
"så er vi på indkøb i netto og lille Lasse lavedet ballade", eller "så har supermom lige gjort hele huset rent" eller "så er dagens løbetur overstået"...
Hvad er det fede så lige ved, at man har hentet sit barn tidligt - hvis man alligevel ikke er sammen med det?
Vi henter sent, men bruger alt tiden inden han skal i seng på at lege med ham. Når han så er kommet i seng og der er ro på - ja så bliver der handlet ind, løbet en tur eller gjort rent - men ikke mens han er vågen.
Så hellere kvalitets tid, hvor barnet er i centrum og på barnets primisser end en masse tid, hvor man laver alt muligt andet.
Anmeld
Citér