Hvor mange timer i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2015

Bshizzle

lineog4 skriver:

Hvad var begrundelsen for at det er bedst at være der hver dag? 

Fra jeg var på barsel med nummer 3, har mine unger haft en fridag hver uge (næsten), og har aldrig hørt andet end: nej hvor skønt.

Vil dog sige af egen erfaring, at i hvert fald min ene dreng kunne blive afleveret for sent, så det var svært at komme ind i legene de andre var i gang med. Og gad godt børnehaven havde set det og sagt det til mig.

De gav mig ikke nogen direkte forklaring end at de sagde at børn havde bedst af at være sammen med deres venner/på deres egen alder så meget som muligt. 

- Dette kan jeg godt følge dem i til en grad.. 

Men jeg kunne ikke forstå at de ikke kunne se det fra min side af, at jeg følte at min søn havde brug for at være sammen med hans nye lillebror og Mig i en periode. 

Men ingen tvivl... Jeg var ikke tilfreds med den børnehave.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

Papillon

Vi afleverer kl. 7-8 og henter kl. 14-15. Hun er typisk en af de første, der kommer om morgenen, men også en af de første, der bliver hentet Jeg ser det som luksus, at vi har mulighed for at hente så tidligt. Vi bor lige over for vuggestuen, og det er meget almindeligt at der virkelig er run på med afhentning 16.30-17.00.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
mortilsilke skriver:

Jeg blev lige inspireret fra Facebook.

Hvor mange timer er jeres barn i vuggestue/dagpleje? Hvad synes I er okay? Jeg har selv svært ved at forholde mig til at min datter er afsted længe af gangen, men min skolegang hedder for det meste 8-16, og i fremtiden på videregående uddannelse og fuldtidsjob ser det jo ikke meget bedre ud. 

Hvad med jer?

Her mens jeg er på barsel - 6 timer. 

Når jeg er tilbage på job - mellem 7-9 timer, alt efter om far møder tidligt eller sent, det er ham der kommer til at aflevere. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

MorDk

Jeg har arbejdet aftenvagt siden marts 2014. (Det skal der snart laves om på for ungerne og manden savner mig om aftenen og jeg savner dem! )

Men ungerne bliver afl. et sted ml. 8-9 og hentet ml.14-15.30. 

De holder ofte fri med mig enten onsdag eller torsdag (der har jeg faste fridage) eller forlænget weekender i ulige uger. Da jeg har fri 5 dage i ulige uger. Vi har aldrig travlt om morgenen, men ofte vil De gerne ud af døren ved 8 tiden.

Ungerne holder fri sammen og hver for sig. Det er dejligt at have muligheden for det hver uge! 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

sne190810

Sprit25 skriver:

Min datter er der 9-15. Samtidig med en ugentlig fridag. Fordelen ved at være arbejdsløs

Lidt det samme her, hun bliver afleveret kl 9.30 og hentet mellem 14-16 alt efter om de er på tur eller bare er hjemme med børnehaven.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

mortilsilke

Nu er jeg ikke selv enlig, men hvad med jer der er enlige fx? Hvordan får i det til at hænge sammen? 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
mortilsilke skriver:

Nu er jeg ikke selv enlig, men hvad med jer der er enlige fx? Hvordan får i det til at hænge sammen? 

Nu er jeg ikke enlig, men har stået for at både hente og bringe i en periode. Og der var det jo så afl kl 6.30 og hente kl 16. Sindsygt surt, men hvis det er de vilkår man har, så er det jo bare sådan det må være. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Carina:-)

Max 30 timer om ugen og gerne mindre .

Ingen af mine børn har elsket inst og vil heller være sammen med mig/os end afsted og det er er ikke pga ringe inst men de vil bare hellere være sammen med os frem for at være i bh .

Så vi ligger arbejdet sådan så det er max 30 timer og gerne mindre med en fridag om ugen og så har vi også valgt friskole der holder sfoen lukket i alt skoleferie så det nyder bh børnene også godt af.

Det kræver planlægning og arbejde på skæve tidspunkter ,men vi er begge selvstændige og det er en af fordelene at der bestemmer vi selv. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

FruStolpe

mortilsilke skriver:

Jeg blev lige inspireret fra Facebook.

Hvor mange timer er jeres barn i vuggestue/dagpleje? Hvad synes I er okay? Jeg har selv svært ved at forholde mig til at min datter er afsted længe af gangen, men min skolegang hedder for det meste 8-16, og i fremtiden på videregående uddannelse og fuldtidsjob ser det jo ikke meget bedre ud. 

Hvad med jer?

Vores er afsted fra 8-14:30 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Steffecph

Alt efter hvordan både min kærestes skema og mit eget ser ud, så prøver vi at hun skal være så lidt afsted som muligt. Vi har begge mellem 1 1/2 og 2 timers transporttid hver vej - desværre. 

Men hun har tilgengæld mellem 1 og 2 fridage hver uge, hun bliver afleveret af den der møder senest og hentet af den der har tidligst fri. Men en sjælden gang i mellem hænger det altså ikke sammen og så kan hun være afsted fra 6/6:30-16/17. Disse dage prøver vi så vidt muligt at en af bedsteforældrene henter. Men sådan er det med skiftende skema hvert halve år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.