Hvor mange timer i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2015

Sujan

9-10 timer om dagen :-( er alt for lang tid, men det er det der kan lade sig gøre lige nu. Gør dog hvad jeg kan for at kunne hente dem lidt før eller give dem en fridag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

MorTil3+

Jeg afleverer i bh kl 8 og henter igen kl 15 og det er selvom jeg går hjemme hver dag. Har prøvet at hente tidligere men det var ikke en succes i datterens øjne. Hun elsker sin bh og vil faktisk sjældent med hjem. Har også prøvet at aflevere senere men så bliver hun også sur da hun så går glip af deres morgensang og spisning. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Mor til Ella

Mine pigers uge ser sådan ud.

man og torsdag 8.30-16.15

tirs og onsdag fra 9-15

fre fra 8.30-14.30

jeg er selvstændig frisør, men har valgt at arbejde mindre timer for at de ikke er helt så meget af sted.

Har det enlig ok med de timer de er afsted, men har også lærtvat parkere den dårlige samvittighed for kan ikke barbere mere af. 

Hvis det er muligt for mig holder jeg dem hjemme tirsdage.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Happiness

Det afhænger meget af mine arbejdstider. Jeg arbejder selv i en vuggestue, så har dage hvor jeg åbner, og derved har tidligt fri, men også hvor jeg først har fri 17-17.30.

Min mand bringer stort set altid, men de dage hvor jeg møder 8.30 eller senere aflevere jeg, lige inden jeg tager på job. (har dog en 30-35 min kørsel i myldretiden. 

Men de er som regel i vuggestuen mellem 7.30-8.00 og så bliver de hentet når jeg har fri mellem 13 og 16.45. De dage hvor jeg lukker, henter min mand så, da jeg ikke ville kunne nå det. 

Så nogle dage 5 timer, andre gange 8 timer. Det er sjællen det kommer op over 8 timer, men det sker. 

Jeg arb. 32 timer. Og har som regel 2 dage hvor jeg har fri kl 12.30-13.00. Nogle uger 3 gange. 

Det er dog noget nyt, før arbejdede jeg døgn og 37timer, og der var det tit de blev afleveret kl 9, men til gengæld havde de ofte dage til 16-16.30. 

Selv om mine unger er super glade for at gå der, så er det meget sigende at min søn kalder det for hans arbejde Jeg vile ønske jeg kunne arb 25 timer, men det tillader økonomien ikke helt. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Jeia

Pt. er jeg på barsel, så pigerne er i institution fra kl 9.30-10 til kl 15.30-16. De er afsted 2 eller 3 dage om ugen. Jeg ville gerne hente tidligere, men den yngre sover nogle gange til kl 15.30 og den store vil hentes på samme tidspunkt som vennerne. 

Når jeg begynder på arbejde igen vil de blive afleveret ca kl 9 til kl 16 fem dage om ugen. Jeg vil gerne gå længere ned i tid, så vi kunne få en ugentlig fridag. Men det er desværre ikke muligt.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

TrineMine86

mortilsilke skriver:

Jeg blev lige inspireret fra Facebook.

Hvor mange timer er jeres barn i vuggestue/dagpleje? Hvad synes I er okay? Jeg har selv svært ved at forholde mig til at min datter er afsted længe af gangen, men min skolegang hedder for det meste 8-16, og i fremtiden på videregående uddannelse og fuldtidsjob ser det jo ikke meget bedre ud. 

Hvad med jer?

Inden barsel var den store i Dp fra 09-15 og ca 1 ugentlig fridag, nu har jeg barsel og han er afsted 9- 12/14.30, og 1 fridag om ugen, samt meget ekstra ferie.. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

TrineMine86

Autostol.dk skriver:

Herhjemme har det i dagplejen været 7.15-16 og i børnehaven (pga. nyt arbejde) 7.05-16.30..

Vores søn gælder sig hver dag til at komme afsted og når vi henter han spørger han "hvorfor skal jeg allerede hjem"...

Jeg vil aldrig begynde, at sammenligne mig med andre - for det kan godt være, at de skriver på Facebook eller fortæller, at de henter deres barn tidligt - men når jeg så efterfølgende kan se, at der kommer updates med:

"så er vi på indkøb i netto og lille Lasse lavedet ballade", eller "så har supermom lige gjort hele huset rent" eller "så er dagens løbetur overstået"...

Hvad er det fede så lige ved, at man har hentet sit barn tidligt - hvis man alligevel ikke er sammen med det?

Vi henter sent, men bruger alt tiden inden han skal i seng på at lege med ham. Når han så er kommet i seng og der er ro på - ja så bliver der handlet ind, løbet en tur eller gjort rent - men ikke mens han er vågen.

Så hellere kvalitets tid, hvor barnet er i centrum og på barnets primisser end en masse tid, hvor man laver alt muligt andet.

Sjovt du skriver det ikke er kvalitets tid at gøre rent sammen med sit barn F.eks. 

I vores familie hjælper børn og voksne hinanden, min dreng på næsten 4 år, elsker at gøre rent med mig, og han er allerede super dygtig til dey, jeg mener det er super vigtig at lærer sine børn at hjælpe med det huslige, så de har en forståelse for hvad det kræver at have et hjem og at rengøring, indkøb osv ikke er noget der sker henover natten.. 

Vil priotere korte dage i inst. Også selvom det betyder vi så har børn med på indkøb, rengøring osv 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

TrineMine86

Bshizzle skriver:

Min søn er i børnehave fra 8.15 ca til 16.00/16.30 hvor jeg osse henter den store dreng i SFO. 

- Nogle gange kan jeg hente lidt tidligere. 

Af ren nysgerrighed.. 

Da jeg blev gravid med den mindste og gik på barsel, da var min store drengs Børnehave ret irriteret over at jeg holdet fri-dage med ham engang imellem? 

For det bedste var at han kom afsted HVER dag! 

Var det helt forkert af mig at beholde ham hjemme f.eks 1-2 gange om ugen eller f.eks aflever senere eller hente tidligere? 

Nej - selvfølgelig skal du holde ham mere hjemme når du er hjemme, jeg tror ikke på børn har bedst af at være i larmende inst. Med 8-9 børn til 1 voksen.. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
mortilsilke skriver:

Jeg blev lige inspireret fra Facebook.

Hvor mange timer er jeres barn i vuggestue/dagpleje? Hvad synes I er okay? Jeg har selv svært ved at forholde mig til at min datter er afsted længe af gangen, men min skolegang hedder for det meste 8-16, og i fremtiden på videregående uddannelse og fuldtidsjob ser det jo ikke meget bedre ud. 

Hvad med jer?

Vores datter er typisk af sted mellem 9-10 morgen til 15-16 eftermiddag. Når de skal noget(legestue eller legeplads) skal hun gerne være der før, men jeg er ellers velkommen til at aflevere hende derhenne. 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

sandramor

Jeg er enlig mor til 2 piger... Den største er dog 10 ;-) men den lille er 3 og går i bh. Jeg studerer til dagligt men er lige pt i praktik på jobcenteret.... Så hun blir afleveret kl 07.15 og hentet igen kl 15.30..... Når jeg er i skole er dagene oftere kortere og måske en fri dag i ny og næ..... Men når jeg har en fri dag så prioritere jeg den sådan at den blir brugt til alt det huslige sådan at jeg kan slappe af med pigerne i weekenden.......

Når man er enlig må man også bare erkende at man ikke kan give sine børn 5 timer i institutionen men at man må få det hele til at passe bedst muligt sammen også selvom det betyder at ens børn nogengange vil få lidt lange dage i institutionen ;-) men ja min datter elsker sin børnehave så jeg har ikke dårlig samvittighed ved at lade hende være der i 8 timer ;-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.