Det er jeg ked af at høre. Samtidig véd jeg af både dette og tidligere indlæg fra dig, at Runa har valgt den helt rigtige mor 
Min yngste søn fik diagnosen Aspergers som 5-årig, og da jeg troede, verden dermed var gået en lille smule under, sagde en psykolog OG far til to sønner med autisme til mig, at det allerværste, jeg nu kunne gøre, var at forvente smerte og nederlag og triste fremtidsudsigter fra og for min søn. Jeg havde bare at se frem til og tro på lykke og glæde - og det har der været masser af! Jeg er klar over, Aspergers er "mildere", men Runa har stadig et liv med smil og latter og kærlighed i vente - ligesom hun havde i går og for to år siden.
I sommer sagde jeg farvel til en skøn dreng med infantil autisme, som jeg havde den store ære og glæde at være klasselærer for fra 7.-9. klasse. En prægtig og klog 16-årig, som gik i en helt normal klasse på en helt normal folkeskole hele sin skolegang - og som var afholdt og værdsat af sine klassekammerater og lærere. Jeg ved jo ikke, om Runa skal inkluderes i folkeskolen, og det er slet heller ikke min pointe - blot, at 25 15-årige holdt afsindigt meget af deres skønne og indimellem sære, men altid elskelige klassekammerat. Og at de lærte en masse af ham, både fagligt og menneskeligt. Jeg savner ham
- men jeg ved, han har det godt.
Og skulle du ikke kende det, så:
Anmeld
Citér