Samvær vedrørende flytning, hvordan er reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2015

loop

loop skriver:

Mener du 2,5 alv times transport hver vej?, så det er fem timer i alt?

det var trådstarter selv, der skrev 5 timer, og det jeg svarede ud fra. Jeg ved ikke hvor hun bor.

Uanset om drengen skal følges eller kan tage turen alene, er en tur på 10 i alt, på kun en weekend, urimeligt over for et barn.

Det er heller ikke smart, at stifte familie i jylland, for derefter af flytte til sjælland, efter min mening.

Nej vi kender ikke grunden til farens flytning, men han har een vigtig grund til at han ikke burde gøre det, -hans søn. Jeg kan ikke se, hvad der kan være vigtigere end det.

* alv - jeg kan ikke rette teksten, så se bort fra dette ord.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2015

loop

181084 skriver:

Synes heller ikke at han kan være det bekendt over for vores søn som snart er 12 år. Men det er tilsyneladende ikke ham han tænker på i denne situation desværre ��

Nej, det lyder desværre, som om han kun tænker på sig selv.

Ved du hvorfor han vil flytte så langt væk? Er det klassikeren? -at han tror græsset er grønnere på den anden side(stiftelse af ny familie).

Anmeld Citér

27. september 2015

loop

Yurie skriver:

Det er lige under tre timer hvis du aflevere ham på Hovedbanegården eller lufthavnen.

Det er også derfor jeg siger flyet. 

Har du snakket med din søn om det?

Hvad vil du have, at hun skal snakke med sønnen om?

Anmeld Citér

27. september 2015

TNBC

loop skriver:

Mener du 2,5 alv times transport hver vej?, så det er fem timer i alt?

det var trådstarter selv, der skrev 5 timer, og det jeg svarede ud fra. Jeg ved ikke hvor hun bor.

Uanset om drengen skal følges eller kan tage turen alene, er en tur på 10 i alt, på kun en weekend, urimeligt over for et barn.

Det er heller ikke smart, at stifte familie i jylland, for derefter af flytte til sjælland, efter min mening.

Nej vi kender ikke grunden til farens flytning, men han har een vigtig grund til at han ikke burde gøre det, -hans søn. Jeg kan ikke se, hvad der kan være vigtigere end det.

Hun bor i faxe, det tager omkring en time i bil til lufthavnen og så 35min i fly.
Hvad forskellen om de skal køre til fyn eller Jylland.

Hvis han nu er fra Bornholm, eller hun er, og/eller de har i flere år ville flytte til familie/bare øen, men har så ventet til drengen er STOR, sådan at han selv kan tage turen, så det ikke går udover samværd, fordi drengen selv kan klare det, så synes jeg faktisk at de tænker på drengen. Og har sad deres egne behov efter hans, ved at vente i mange år.

Jeg kender en der er flyttet langt fra sine børn, af personlige grunde, og ja synes det er langt væk, men han er lykkelig og børnene har en lykkelig far, i stedet for at have en trist en. Nej de ser ham ikke hver anden weekend, men de ser hinanden ofte. Han kommer til dem, de har lige været på sommerferie hos ham.

Intet er vigtigere ens børn, men man skal sku også være glad selv, så børnene har glade forældre i stedet for triste, og derfor kan det gå endnu værre.

Ja, man skal tænke på børnene, men man skal også tænke på sig selv. Så længe at de ikke "forlader" børnene, synes jeg at det er ok, at man flytter hvor man vil, men man skal selv gøre en indsats for at se sine børn.

Drengen er snart 12, og han kan selv sige hvad han vil. Han har også noget at skulle have sagt, vi ved ikke om faren har snakket med drengen om det, før de tog en beslutning.

Vi ved ikke andet end det Ts skriver. Ja, og det er det eneste vi kan gå udfra, men jeg gik bare hurtigt ind på hendes profil, så alderen og hvor hun boede, og så kunne jeg skrive en anden løsning til hende.

Anmeld Citér

27. september 2015

TNBC

loop skriver:

Hvad vil du have, at hun skal snakke med sønnen om?

At hans far flytter til Bornholm, det er jo ikke sikkert at han har lyst til at tage turen hver anden weekend, måske har han. Han er så stor at de kan snakke med ham det der sker.

Anmeld Citér

27. september 2015

loop

Yurie skriver:

Hun bor i faxe, det tager omkring en time i bil til lufthavnen og så 35min i fly.
Hvad forskellen om de skal køre til fyn eller Jylland.

Hvis han nu er fra Bornholm, eller hun er, og/eller de har i flere år ville flytte til familie/bare øen, men har så ventet til drengen er STOR, sådan at han selv kan tage turen, så det ikke går udover samværd, fordi drengen selv kan klare det, så synes jeg faktisk at de tænker på drengen. Og har sad deres egne behov efter hans, ved at vente i mange år.

Jeg kender en der er flyttet langt fra sine børn, af personlige grunde, og ja synes det er langt væk, men han er lykkelig og børnene har en lykkelig far, i stedet for at have en trist en. Nej de ser ham ikke hver anden weekend, men de ser hinanden ofte. Han kommer til dem, de har lige været på sommerferie hos ham.

Intet er vigtigere ens børn, men man skal sku også være glad selv, så børnene har glade forældre i stedet for triste, og derfor kan det gå endnu værre.

Ja, man skal tænke på børnene, men man skal også tænke på sig selv. Så længe at de ikke "forlader" børnene, synes jeg at det er ok, at man flytter hvor man vil, men man skal selv gøre en indsats for at se sine børn.

Drengen er snart 12, og han kan selv sige hvad han vil. Han har også noget at skulle have sagt, vi ved ikke om faren har snakket med drengen om det, før de tog en beslutning.

Vi ved ikke andet end det Ts skriver. Ja, og det er det eneste vi kan gå udfra, men jeg gik bare hurtigt ind på hendes profil, så alderen og hvor hun boede, og så kunne jeg skrive en anden løsning til hende.

Så vidt jeg kunne læse, ville det blive for dyrt med fly, i følge trådstarter, så det hjælper jo ikke at angive tiden med fly, hvis forældrene ikke har råd til det.

Det er også i orden, at du har andre oplysninger, som du svarer ud fra. Jeg vælger dog, at forholde mig til det trådstarter skriver, og jeg synes hun angiver en længere transporttid end dig. Derudover skriver hun, at hun ikke vil lade drengen rejse alene, selvom det nu ikke er det afgørende punkt for mig. Det afgørende punkt er tiden.

Det konkrete tilfælde du beskriver, der skriver du jo netop også, at faren er den der rejser ved samværet, det var det jeg foreslog i mit første indlæg. 

Ja, forældres lykke er vigtig, ikke kun børnenes. Jeg ville dog ikke være lykkelig, hvis jeg boede langt væk fra mine børn. Ikke kunne følge deres dagligdag. Ikke kunne være den, der tager over når bopælsforælderen skal i bio. Ikke kunne tage med til sport osv.

Så vidt jeg forstod på ts, var beslutningen om at flytte ikke vedtaget endnu. Men jeg vil da ikke håbe, at faren involvere et barn i beslutningen. Forældrene må tage en beslutning, som de selv kan stå inde for, og først herefter involvere drengen. Mener du at drengen skal være med til at beslutte om flytningen er en god ide? -At drengen selv skal beslutte om han vil rejse alene? Eller hvad er det, du mener, drengen skal beslutte?

Anmeld Citér

27. september 2015

loop

Yurie skriver:

At hans far flytter til Bornholm, det er jo ikke sikkert at han har lyst til at tage turen hver anden weekend, måske har han. Han er så stor at de kan snakke med ham det der sker.

Jeg mener, at forældrene skal tage ansvar for situationen. De skal selvfølgelige have følere ude, og ud fra det, se på drengens reaktion på det hele, og ændre undervejs, hvis der er behov for det. Men de kan ikke være bekendt, at lægge ansvaret over på drengen. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Bshizzle

Jeg bruger ca 3 timer hver anden weekenden på at hente min søn fra samvær hos hans Far. 

- Ja, man skal ifølge statsforvaltningen som forældre selv blive enig om transport. 

Altså.. Deles om udgifterne. 

Her har vi så valgt at Far henter i SFO og jeg henter Søndag middag. 

Jeg er meget imod at smide min søn på Toget alene (han er 10 år om et par mdr). 

Man kan som en del andre osse være heldig hvis den person som flytter langt væk ønsker at ta rejsen frem og tilbage mod den anden part så betaler for den halve udgift. 

Ja.. Træls at bo så langt væk, men hvad er vigtigst? 

Penge? Eller at barnet ser sin Far/Mor?  

Anmeld Citér

28. september 2015

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
loop skriver:

* alv - jeg kan ikke rette teksten, så se bort fra dette ord.

det ville være 5 timer hver vej, altså i alt 10 timer hvis det var med færge, men nu er det åbenbart med flyveren, så jeg skal betale 1600 kroner om måneden, ud af et i forvejen stramt budget for fly billetter og benzin, så jeg kan hente i kbh lufthavn. er sku lidt gal. sys ikke at det er rimeligt at jeg bare ikke kan gøre noget. og han ovenikøbet gør at vores søn skal flyve alene hver gang, hvilket han overhovedet ikke er tryk ved. Er tom for ord lige nu, og er spænd på at se hvad det hele bliver til.

Anmeld Citér

28. september 2015

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Bshizzle skriver:

Jeg bruger ca 3 timer hver anden weekenden på at hente min søn fra samvær hos hans Far. 

- Ja, man skal ifølge statsforvaltningen som forældre selv blive enig om transport. 

Altså.. Deles om udgifterne. 

Her har vi så valgt at Far henter i SFO og jeg henter Søndag middag. 

Jeg er meget imod at smide min søn på Toget alene (han er 10 år om et par mdr). 

Man kan som en del andre osse være heldig hvis den person som flytter langt væk ønsker at ta rejsen frem og tilbage mod den anden part så betaler for den halve udgift. 

Ja.. Træls at bo så langt væk, men hvad er vigtigst? 

Penge? Eller at barnet ser sin Far/Mor?  

Synes det kommer helt an på hvad barnet selv vil, og i denne situation tvinger jeg ham afsted, og har gjort det i snart 10 år. nu skal han så oven i det også selv flyve, og have endnu mindre tid med sin far, end den i forvejen meget lave samvær de har. Og i og med at han tager et valg om at flytte, er det mig der kommer til at hæfte for over halvdelen af udgifterne, og min transport tid bliver på mange timer hver anden søndag. det kan og vil jeg bare ikke acceptere at jeg som mor bare "skal" acceptere. og jeg vil slet ikke lade min dreng flyve alene, også idet han selv er rigtig ked af at skulle det, og rigtig utryg ved dette.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.