Yurie skriver:
Hun bor i faxe, det tager omkring en time i bil til lufthavnen og så 35min i fly.
Hvad forskellen om de skal køre til fyn eller Jylland.
Hvis han nu er fra Bornholm, eller hun er, og/eller de har i flere år ville flytte til familie/bare øen, men har så ventet til drengen er STOR, sådan at han selv kan tage turen, så det ikke går udover samværd, fordi drengen selv kan klare det, så synes jeg faktisk at de tænker på drengen. Og har sad deres egne behov efter hans, ved at vente i mange år.
Jeg kender en der er flyttet langt fra sine børn, af personlige grunde, og ja synes det er langt væk, men han er lykkelig og børnene har en lykkelig far, i stedet for at have en trist en. Nej de ser ham ikke hver anden weekend, men de ser hinanden ofte. Han kommer til dem, de har lige været på sommerferie hos ham.
Intet er vigtigere ens børn, men man skal sku også være glad selv, så børnene har glade forældre i stedet for triste, og derfor kan det gå endnu værre.
Ja, man skal tænke på børnene, men man skal også tænke på sig selv. Så længe at de ikke "forlader" børnene, synes jeg at det er ok, at man flytter hvor man vil, men man skal selv gøre en indsats for at se sine børn.
Drengen er snart 12, og han kan selv sige hvad han vil. Han har også noget at skulle have sagt, vi ved ikke om faren har snakket med drengen om det, før de tog en beslutning.
Vi ved ikke andet end det Ts skriver. Ja, og det er det eneste vi kan gå udfra, men jeg gik bare hurtigt ind på hendes profil, så alderen og hvor hun boede, og så kunne jeg skrive en anden løsning til hende.
Så vidt jeg kunne læse, ville det blive for dyrt med fly, i følge trådstarter, så det hjælper jo ikke at angive tiden med fly, hvis forældrene ikke har råd til det.
Det er også i orden, at du har andre oplysninger, som du svarer ud fra. Jeg vælger dog, at forholde mig til det trådstarter skriver, og jeg synes hun angiver en længere transporttid end dig. Derudover skriver hun, at hun ikke vil lade drengen rejse alene, selvom det nu ikke er det afgørende punkt for mig. Det afgørende punkt er tiden.
Det konkrete tilfælde du beskriver, der skriver du jo netop også, at faren er den der rejser ved samværet, det var det jeg foreslog i mit første indlæg.
Ja, forældres lykke er vigtig, ikke kun børnenes. Jeg ville dog ikke være lykkelig, hvis jeg boede langt væk fra mine børn. Ikke kunne følge deres dagligdag. Ikke kunne være den, der tager over når bopælsforælderen skal i bio. Ikke kunne tage med til sport osv.
Så vidt jeg forstod på ts, var beslutningen om at flytte ikke vedtaget endnu. Men jeg vil da ikke håbe, at faren involvere et barn i beslutningen. Forældrene må tage en beslutning, som de selv kan stå inde for, og først herefter involvere drengen. Mener du at drengen skal være med til at beslutte om flytningen er en god ide? -At drengen selv skal beslutte om han vil rejse alene? Eller hvad er det, du mener, drengen skal beslutte?