181084 skriver:
Hej.
Jeg står i den situation at faren til min ældste dreng og hans kone, overvejer at flytte til Bornholm. Kan det være rigtigt at hvis de gør det, at jeg så skal hente helt derovre hver anden søndag, når han har været på weekend derhjemme? Eller hvordan skal det ellers foregå?
Det ville tage mig over 5 timer fra hvor jeg bor nu, hvis det bliver til virkelighed.
Har prøvet at se om jeg kunne læse mig frem til det nogen steder, men synes bare at jeg bliver mere forvirret, så hvis nu en eller flere herinde vidste noget om det, kunne det jo være dejligt.
Synes bare ikke at man kan forlange som den forælder der flytter at den modsatte part er indstillet på at skulle bruge så lang tid i transport.
Jeg synes, at faren er utrolig egoistisk, at flytte så langt væk fra sit barn. Nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er, men med tiden tror jeg det vil blive svært, at de kan ses ret ofte.
Du skriver 5 timer. 5 timer, det er kun den ene vej, så i alt 10 timers transport på en weekend, det synes jeg helt ærligt ikke man kan byde et barn. Så må faren komme til jeres by og have samvær, og så i ferierne kan barnet komme over til far.
Reglerne står på statsforvaltningens hjemmeside. Det er jer, som forældre, der skal blive enige, statsforvaltningen træffer kun sjældent afgørelse herom.
Jeg vil mene far skal betale, den ekstraudgift, det medfører at han flytter, i forhold til hvordan det er nu. Hvis du eks. betaler 100kr. nu, bliver du ved med at betale 100kr.
Men snak en ekstra gang med faren om hvad det vil betyde for kontakten med jeres barn, hvis han flytter så langt væk. Jeg ville ikke byde mit barn det.