Samvær vedrørende flytning, hvordan er reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2015

loop

181084 skriver:

Hej.

Jeg står i den situation at faren til min ældste dreng og hans kone, overvejer at flytte til Bornholm. Kan det være rigtigt at hvis de gør det, at jeg så skal hente helt derovre hver anden søndag, når han har været på weekend derhjemme? Eller hvordan skal det ellers foregå?

Det ville tage mig over 5 timer fra hvor jeg bor nu, hvis det bliver til virkelighed.

Har prøvet at se om jeg kunne læse mig frem til det nogen steder, men synes bare at jeg bliver mere forvirret, så hvis nu en eller flere herinde vidste noget om det, kunne det jo være dejligt.

Synes bare ikke at man kan forlange som den forælder der flytter at den modsatte part er indstillet på at skulle bruge så lang tid i transport.

Jeg synes, at faren er utrolig egoistisk, at flytte så langt væk fra sit barn. Nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er, men med tiden tror jeg det vil blive svært, at de kan ses ret ofte.

Du skriver 5 timer. 5 timer, det er kun den ene vej, så i alt 10 timers transport på en weekend, det synes jeg helt ærligt ikke man kan byde et barn. Så må faren komme til jeres by og have samvær, og så i ferierne kan barnet komme over til far.

Reglerne står på statsforvaltningens hjemmeside. Det er jer, som forældre, der skal blive enige, statsforvaltningen træffer kun sjældent afgørelse herom.

Jeg vil mene far skal betale, den ekstraudgift, det medfører at han flytter, i forhold til hvordan det er nu. Hvis du eks. betaler 100kr. nu, bliver du ved med at betale 100kr.

Men snak en ekstra gang med faren om hvad det vil betyde for kontakten med jeres barn, hvis han flytter så langt væk. Jeg ville ikke byde mit barn det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2015

Lenchick

181084 skriver:

Det må du meget gerne. �� så vil jeg vente spændt på et svar. 

SF blander sig ikke længere i forældrenes flytning. Det er forældrene selv som skal aftale transport til og fra samvær og udgifterne skal deles. 

Man står ikke i vejen for forældrenes flytning og man blander sig ikke i aftale om fordeling af udgifter. 

Anmeld Citér

27. september 2015

alenemor42

Lenchick skriver:

SF blander sig ikke længere i forældrenes flytning. Det er forældrene selv som skal aftale transport til og fra samvær og udgifterne skal deles. 

Man står ikke i vejen for forældrenes flytning og man blander sig ikke i aftale om fordeling af udgifter. 

Det lyder mærkeligt eftersom det er skrevet in i forældreansvars loven... for bliver forældrene ikke enige så skal statsforvaltningen tage stilling til det.

Tror så bestemt det drejer sig om hvilken statsforvaltning det ?!

Anmeld Citér

27. september 2015

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
loop skriver:

Jeg synes, at faren er utrolig egoistisk, at flytte så langt væk fra sit barn. Nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er, men med tiden tror jeg det vil blive svært, at de kan ses ret ofte.

Du skriver 5 timer. 5 timer, det er kun den ene vej, så i alt 10 timers transport på en weekend, det synes jeg helt ærligt ikke man kan byde et barn. Så må faren komme til jeres by og have samvær, og så i ferierne kan barnet komme over til far.

Reglerne står på statsforvaltningens hjemmeside. Det er jer, som forældre, der skal blive enige, statsforvaltningen træffer kun sjældent afgørelse herom.

Jeg vil mene far skal betale, den ekstraudgift, det medfører at han flytter, i forhold til hvordan det er nu. Hvis du eks. betaler 100kr. nu, bliver du ved med at betale 100kr.

Men snak en ekstra gang med faren om hvad det vil betyde for kontakten med jeres barn, hvis han flytter så langt væk. Jeg ville ikke byde mit barn det.

Synes heller ikke at han kan være det bekendt over for vores søn som snart er 12 år. Men det er tilsyneladende ikke ham han tænker på i denne situation desværre ��

Anmeld Citér

27. september 2015

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Lenchick skriver:

Synes jeg da bare de gjorder på et tidspunkt. Men nu må vi se. Jeg sys ikke at det er fair over for min søn eller jeg hvis vi skal bruge 10 timer i transport hver anden søndag og udgifterne der fører med. Og kan bare ikke være rigtig hvis den modsatte part bare skal acceptere og ikke andet valg har. �� men takker mange gange for at su lige gad spørger. 

Anmeld Citér

27. september 2015

Lenchick

alenemor42 skriver:

Det lyder mærkeligt eftersom det er skrevet in i forældreansvars loven... for bliver forældrene ikke enige så skal statsforvaltningen tage stilling til det.

Tror så bestemt det drejer sig om hvilken statsforvaltning det ?!

Jeg skal ikke kunne sige det. Min mand er ansat i Nordjylland og lige netop transportudgifter, flytning tager de sig ikke af. 

Alle ressourcer bliver brugt på samtaler med børnene og forældrene omkring samvær. 

Anmeld Citér

27. september 2015

TNBC

loop skriver:

Det er kun 5timer hvis han tager færgen. Der er også fly til bornholm. Tager 35min. Hun bor i faxe. Ja det er lidt dyrere men så må far punge ud.

Der er vel ikke meget anderledes med forældre på Fyn eller Jylland og så Sjælland.

1. Vi kender ikke grunden til at han flytter derover og drengen er stor, hun behøver ikke følge ham hele vejen. 

Anmeld Citér

27. september 2015

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Yurie skriver:

Det er kun 5timer hvis han tager færgen. Der er også fly til bornholm. Tager 35min. Hun bor i faxe. Ja det er lidt dyrere men så må far punge ud.

Der er vel ikke meget anderledes med forældre på Fyn eller Jylland og så Sjælland.

1. Vi kender ikke grunden til at han flytter derover og drengen er stor, hun behøver ikke følge ham hele vejen. 

jeg sender ikke min dreng alene flere timer i tog og med færge alene. godt være han snart bliver 12 år, men der er grænser for hvad jeg synes der er ok han skal gøre alene. og der kan ske så meget.

Anmeld Citér

27. september 2015

TNBC

181084 skriver:

jeg sender ikke min dreng alene flere timer i tog og med færge alene. godt være han snart bliver 12 år, men der er grænser for hvad jeg synes der er ok han skal gøre alene. og der kan ske så meget.

Det er lige under tre timer hvis du aflevere ham på Hovedbanegården eller lufthavnen.

Det er også derfor jeg siger flyet. 

Har du snakket med din søn om det?

Anmeld Citér

27. september 2015

loop

Mener du 2,5 alv times transport hver vej?, så det er fem timer i alt?

det var trådstarter selv, der skrev 5 timer, og det jeg svarede ud fra. Jeg ved ikke hvor hun bor.

Uanset om drengen skal følges eller kan tage turen alene, er en tur på 10 i alt, på kun en weekend, urimeligt over for et barn.

Det er heller ikke smart, at stifte familie i jylland, for derefter af flytte til sjælland, efter min mening.

Nej vi kender ikke grunden til farens flytning, men han har een vigtig grund til at han ikke burde gøre det, -hans søn. Jeg kan ikke se, hvad der kan være vigtigere end det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.