Samvær vedrørende flytning, hvordan er reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.773 visninger
43 svar
37 synes godt om
26. september 2015

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig

Hej.

Jeg står i den situation at faren til min ældste dreng og hans kone, overvejer at flytte til Bornholm. Kan det være rigtigt at hvis de gør det, at jeg så skal hente helt derovre hver anden søndag, når han har været på weekend derhjemme? Eller hvordan skal det ellers foregå?

Det ville tage mig over 5 timer fra hvor jeg bor nu, hvis det bliver til virkelighed.

Har prøvet at se om jeg kunne læse mig frem til det nogen steder, men synes bare at jeg bliver mere forvirret, så hvis nu en eller flere herinde vidste noget om det, kunne det jo være dejligt.

Synes bare ikke at man kan forlange som den forælder der flytter at den modsatte part er indstillet på at skulle bruge så lang tid i transport.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2015

TNBC

181084 skriver:

Hej.

Jeg står i den situation at faren til min ældste dreng og hans kone, overvejer at flytte til Bornholm. Kan det være rigtigt at hvis de gør det, at jeg så skal hente helt derovre hver anden søndag, når han har været på weekend derhjemme? Eller hvordan skal det ellers foregå?

Det ville tage mig over 5 timer fra hvor jeg bor nu, hvis det bliver til virkelighed.

Har prøvet at se om jeg kunne læse mig frem til det nogen steder, men synes bare at jeg bliver mere forvirret, så hvis nu en eller flere herinde vidste noget om det, kunne det jo være dejligt.

Synes bare ikke at man kan forlange som den forælder der flytter at den modsatte part er indstillet på at skulle bruge så lang tid i transport.

Jeg kender ikke reglerne, men hvor gammel er drengen?  Det tager kun 35min med fly.

Anmeld Citér

26. september 2015

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Yurie skriver:

Jeg kender ikke reglerne, men hvor gammel er drengen?  Det tager kun 35min med fly.

kommer jo så an på hvor man er fra. og det er jo også lidt små dyrt.

Anmeld Citér

26. september 2015

Nettemor

Uden at være helt sikker så mener jeg at have hørt at det er den forælder der flytter langt væk der skal stå for udgifter mm ifbm transporten. Men jeg er som sagt ikke sikker 

Anmeld Citér

27. september 2015

Newsence

Første okt træder ny lov i kraft så ved ikke hvad denne siger men den gamle lov og praksis var at flyttede den ene forældre langt væk stod denne for transport både frem og tilbage samt afholdt alle ekstra udgifter.. Dvs at hvis du normalt kørte 40 km den ene vej så kan han forvente at du bruger samme tid samt samme udgift som du plejer. Alt derudover skal han betale og transportere... Men ring og hør SF 

Anmeld Citér

27. september 2015

Kamilla-m

181084 skriver:

Hej.

Jep sådan er reglerne, du skal som udgangspunkt hvertfald betale den ene vej såfremt far vil levere tilbage.

Anmeld Citér

27. september 2015

alenemor42

Umiddelbart når det erhamder flytter så langt væk skal han stå for mer udgifterne.

Jeg vil mene at man ikke kan forlange at du henter med så lang en afstand og slet ikke når du har mindre børn.

Som udgangspunkt deler man udgifterne, men ikke i det tilfælde hvor en af parterne flytter meget langt væk. Ring til statsforvaltningen mandag og hær hvad de siger.

Anmeld Citér

27. september 2015

TNBC

181084 skriver:

kommer jo så an på hvor man er fra. og det er jo også lidt små dyrt.

Ja, det kommer an på om man bor på Sjælland, fyn eller Jylland. Men nu så jeg hvor stor din dreng er, så han kan vel hurtigt lære at tage turen selv, så enten at du i starten tager med ham, ind til han selv er klar til at flyve selv. Og så kan du ende med måske kun at skulle køre den lille time der tager at komme ind til kastrup.
Ja, det er små dyrt, men når i kender dagene i god tid, kan man være heldige at finde gode priser, men du skal også kun betale den ene vej, og så må faren betale tilbage når det er ham der flytter.

Eller også så må drengen lære at tage bus/tog og færge. Jeg er sikker på at de er rare i tog/bus at hjælpe ham, han kan ikke stå af på forkert station, for de kører ikke længere end Ystad, så han skal bare stå af når toget stopper og går hen til færgen. Og omvendt når han kommer med færgen, følger han med de andre og den stopper på hovedbanegården.

Så du ikke skal bruge 10timer hver anden fredag og søndag, han er en stor dreng.

Og med tog kan du tit finde billige priser.

Men du er nød til at snakke med faren, for når han vælger at flytte til en anden ø, må han også stå for noget.

Anmeld Citér

27. september 2015

Lenchick

181084 skriver:

Hej.

Min mand er Børnesagkyndig i SF og jeg kan spørge ham hvordan reglene er/bliver når han kommer hjem ved 13-tiden

Anmeld Citér

27. september 2015

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Lenchick skriver:

Min mand er Børnesagkyndig i SF og jeg kan spørge ham hvordan reglene er/bliver når han kommer hjem ved 13-tiden

Det må du meget gerne. �� så vil jeg vente spændt på et svar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.