Anonym skriver:
Hvorfor få sit barn døbt, hvis man ikke bekender den kristne tro?
Jeg dømmer ingen, men undrer mig blot over denne tendens.

Fordi mennesker er bedst til at gøre det vi altid har gjort. Nu handler det om traditionen frem for religionen.
jeg er døbt og det har jeg af gode grunde ikke haft noget at skulle have sagt i, men som 13 årig valgte jeg konfirmationen fra, selv om det skabte store problemer for mig, mine forældre var aktive i sognerådet og han var kirkegårdsleder, så lad os sige det mildt, jeg var ikke populær, men allerede dengang nægtede jeg pure at stå og direkte lyve i kirken bare for at få gaver og fest. (Hvor er det kristne i at lyve også lige?) Det fik jeg så heller ikke. Jeg er ikke religiøs og hvis jeg var, var jeg bestemt ikke kristen.
Min datter er ikke døbt, vi holdte en 'velkommen til verden fest' og når vi nvihår dertil vil hun selvfølgelig få lov at blive konfirmeret (og døbt) hvis hun vil det, men ellers holder vi en 'velkommen i de voksnes rækker'-fest , for det jo vel lige så meget det konfirmationen handler om Idag - altså at ungen er blevet stor og snart/næsten voksen.
vi er ikke medlem af folkekirken og skal vi en dag giftes bliver det i haven med borgmesteren.
Der er så mange muligheder for at fejre de ting man gerne vil fejre uden nødvendigvis at blande religion ind i det og det er der heldigvis flere og flere der har fået øjnene op for.
Anmeld
Citér