Kristen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.696 visninger
44 svar
53 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2015

Anonym trådstarter

Hvorfor få sit barn døbt, hvis man ikke bekender den kristne tro?

Jeg dømmer ingen, men undrer mig blot over denne tendens.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2015

SandraXOXO

Min famile er ikke kristen, og halvdelen af os er ikke døbt. Mine børn er dog døbt da jeg er kristen. Jeg elsker at gå i kirke og er ret ked af at jeg ikke måtte blive konfirmeret når jeg nu føler mig kristen. Men de i min familie der har døbt deres børn uden at være kristne har nok gjort det for nemhedens skyld. Det er hyggeligt og så er der styr på det hvis børnene vil konfirmeres osv. Og så er det jo os ret hyggeligt at gå i kirke. Uanset hvad man tror på.  

Anmeld Citér

14. september 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg døber mit barn. Jeg er ikke troende med kirke osv. Men er selv døbt og er også konfirmeret. Samtidig vælger jeg også at døbe ham da jeg havde et meget tæt bånd til min farfar som jeg stadig savner hver dag efter han døde for 4 år siden. Min dreng skal have hans mellemnavn og for mig betyder det meget for mig at jeg kan stå i den kirke hvor min farfar ligger begravet da jeg så føler han er med os spirituelt. 

Det lyder måske plat i nogens ører. Men det har en stor betydning for mig. Havde min farfar stadig været i live. Så havde jeg ikke døbt ham da han så havde oplevet navngivningen på anden måde 

Anmeld Citér

14. september 2015

Tutter92

Min søn er ikke døbt. Vi er ikke selv kristne. Vi synes han selv skal have lov og bestemme til den tid.

Selvom vi ikke er kristne, må han godt blive det ( hvis det altså er det han har lyst til )

Anmeld Citér

14. september 2015

Molka

Fordi det er for mange er en kulturel tradition mere end en religiøs handling. Det er for mig at se ikke anderledes end at ønske sig et kirkebryllup, selvom man egentlig ikke er troende kristen.

Og så er der vel også nogle, hvor det er "just in case", der gør udfaldet.

Anmeld Citér

14. september 2015

Janey

Profilbillede for Janey

For vores vekommende af praktiske og traditionelle årsager. Det er tradition i min mands familie og betød noget for svigermor, selv om der ikke er nogen i familien, jeg vil kalde egentlige kristne. 

Derudover har jeg selv stået som 12-årig og blevet døbt for at kunne blive konfirmeret sammen med mine klassekammerater, og det syntes jeg ikke var særlig fedt, så det synes jeg ikke mine børn skal. Vi tager en snak med dem, når de nærmer sig konfirmationsalderen om, hvorvidt de vil konfirmeres og, om de vil være medlem af den danske folkekirke (den snak kommer måske først lidt senere afhængig af, om de er modne til at tage beslutningen). Vil de ikke være medlem, hjælper vi dem med at melde sig ud igen.

Anmeld Citér

14. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kan afsløre at det var super nedtur at være den eneste der ikke var døbt, da vi kom i konfirmationsalderen. Og der er nok flere nu der ikke bliver døbt, men vil alligevel mene det ikke er et overgreb at blive døbt, så den der "det må barnet selv bestemme" forstår jeg ikke helt. Her kan de så selv bestemme om de vil konfirmeres.

Jeg ville også gerne gøre noget som ville have gjort min oldemor glad (hun fungerede som mormor for mig, men var af gode grunde så gammel at hun døde før jeg fik børn). Og for mig er det mere en kulturel end kristen ting.

Så er der selvfølgelig Just in case scenariet. Og så synes jeg det er en meget smuk tradition, jeg synes teksterne er smukke selv om jeg ikke tror på dem ordret.

Anmeld Citér

14. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Helt enig. Jeg har meldt mig ud af folkekirken, og min søn skal selvfølgelig ikke døbes ind i en tro som jeg ikke bekender mig til. 

Hvis man tror på at der sidder en mand oppe i himlen og bestemmer alt, og at man selv kommer derop når man dør hvis man har været god (OG er blevet døbt! Meget vigtigt! Ellers er der adgang forbudt!), så skal man være velkommen. Men alt andet synes jeg personligt er hyklerisk.

Anmeld Citér

14. september 2015

Loa

Jeg er ikke decideret kristen, men holder da jul alligevel.
Er selv døbt og konfirmeret og gift og min datter er døbt.

Jeg tror måske mere på the big bang end gud og jesus, men vil da have lov til at have de traditioner alligevel.

Jeg synes da det er "værre"med dem vi kender der er gift men deres børn er navngivet... Hvad er pointen i det

Anmeld Citér

14. september 2015

S*DD

Loa skriver:

Jeg er ikke decideret kristen, men holder da jul alligevel.
Er selv døbt og konfirmeret og gift og min datter er døbt.

Jeg tror måske mere på the big bang end gud og jesus, men vil da have lov til at have de traditioner alligevel.

Jeg synes da det er "værre"med dem vi kender der er gift men deres børn er navngivet... Hvad er pointen i det

Nu kan man jo godt giftes på rådhuset og derfor ikke har noget med kristendommen at gøre. 

Men ja hvis man gifter sig i kirke og ikke døber børnene giver det for mig heller ingen mening. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.