Anonym skriver:
Vi har længe haft knas i forholdet og det er rigtigt at jeg gang på gang har lovet at jeg nok skal blive bedre til at gøre rent. Vi har en datter på snart 4 og en dreng på 6 1/2 mdr. Jeg går hjemme med den lille. Han er utilfreds med min rengøring. Siger at jeg ikke gør det godt nok. Jeg har sagt at jeg ikke vil gøre rent når vores dreng er vågen. Jeg mener at det er vigtigt med tid sammen med ham så jeg gør rent når han sover. Og ja, jeg indrømmer at jeg da har taget en morfar på sofaen istedet for at gøre rent. Men jeg står op om natten, gøre begge børn klar om morgenen, afleverer vores datter, hjem og så vasker tøj og gør rent når han sovet, henter datteren igen, handler ind, laver mad, rydder op efter madlavning og puttet begge børn og så rydder jeg op. Er det ikke meget normalt at jeg er træt en gang imellem og lige hviler mig. Så er han også utilfreds med at jeg ikke gør så meget ud af mig selv. Jeg har sagt at så må vi dele ting op så han gør det han er god til og jeg gør de ting jeg er god til. Men det er også begrænset i hans øjne og så mener han at han lige så godt kan gøre det hele. Jeg er fuldstændig grædefærdig. Hele drømmen om en lykkelig familie er knust og jeg har ingen udover min mor og børn. Og hvad når min mor dør så skal jeg holde jul helt selv når mine børn ikke er der. Og det samme med fødselsdage. Jeg mistet også mine børn for han vil dele dem op så den ene bor ved mig og den anden bor hos ham men storesøster er så glad for lillebror så hun blive helt knust. Og så får vi det andet barn på besøg hver weekend. Jeg er helt i det dybe hul.... Hvis det bliver sådan så ved jeg ikke hvad jeg kan finde på at gøre ved mig selv. Jeg er så ulykkelig og jeg har ingen at snakke med det om. Jeg er så alene og ved ikke hvad jeg skal gøre udover at tigge og be ham om ikke at gå fra mig. Hvad med lejlighed, bil osv. Jeg kan slet ikke overskue det.
Nu er det du tager ham på ordet og siger: fint, flyt du! Så finder du ud af alt det økonomiske, det praktiske osv. Du får kontakt med statsamtet, mødrehjælpen osv. Du tager styringen.
Du er ikke en dårlig mor eller dårlig kone fordi der er fnullermænd i hjørnet - så var vi mange der var totalt uegnede forældre og ægtefæller.
Men du er lige nu svag, og du skal finde styrken, løvemoren, urkvinden hvad ved jeg og blive så gal i skralden at du kan tage ham i begge ender og kyle ham ud af døren og så kan han tænke lidt og komme tilbage når han respekterer dig som menneske og ikke som dørmåtte.
Og ja I kommer til at skulle deles om børnene, men det er da bare heldigvis ikke han derkommer til at bestemme hvordan, det går i sammen i samråd med statsamtet og de har en ting som første prioritet: et består for børnene, ikke for dig, for ham, for økonomi, for bedsteforældre, men BØRNENE. Og sandsynligheden for de skiller dem når en forældre er imod er lille.
bliv gal, se rødt, råb (når børnene ikke hører det) - kom helt ind i kampen
Anmeld
Citér