Anonym skriver:
Har brug for råd da dette gør mig og kæresten skændes stort set hver dag.
Jeg mener jo at det er helt forkert og ikke normalt forstår slet ikke man kan sige sådan til sin lille pige hun er 15mdr nu og syntes kun han bliver være og være og jeg bliver så sur og skælder ham ud hver gang og han mener jeg ligger for meget i det men hun begynder sku at kunne forstå ham !!!
Han siger tit ja hver dag vis vores datter brokker sig lidt.
Hold nu kæft - luk nu røven
Jeg slår hånden igennem hovedet på dig
Møg kælling - kælling - so - lorte unge -
Vis hun bliver ked og frustreret skælder han bare ud siger tit i en hård tone er du så færdig osv
Jeg prøver tit at forklare ham at hun bliver ked af det fordi hun ikke kan sætte ord på hvad hun gerne vil og i stedet for at blive sur skal han prøve at sætte ord på det for det hjælper hvirkelig og beroliger hende og ja selvfølgelig blander jeg mig
Han mener ikke hun forstår hvad han siger da hun ikke forstår orene men det kommer hun altså snart til og da det jo er en vane for ham stopper han da ikke bare fordi hun kan forstå det og jeg ønsker ikke hun skal vokse op med at det er okay at blive kaldt grimme ting. . .
Jeg er gravid med vores andet barn har termin den 27 oktober det var ikke planlagt og han kaldte ikke vores datter alle de grimme ting før for ellers havde jeg nok tænkt mig om en ekstra gang med at ville beholde.
Han har dog før sagt kælling til hende som spædbarn i totalt afmagt og der fik han osse af vide at det skulle han ikke kalde hende.
Mit problem er jeg jo elsker ham vi har snart 2 børn sammen og han siger på ingen måde nogle af navnene i ond mening han mener ikke noget med det og ligger ikke selv noget i det han siger det i frustration og afmagt.
Men jeg kan jo ikke byde mine piger at vokse op i det og lige meget hvor meget vi skændes om det gør det tydeligvis Ingen forskel Hvordan kan jeg få ham til at forstå at det vil ødelægge vores børns liv at vokse op med det er normalt at blive kaldt kælling !! ???
Vis ikke jeg får det til snart at gå op for ham bliver jeg nød til at gå fra ham. !!
I må gerne holde jer til emnet og ikke fortælle mig jeg er en dårlig mor eller at det er dumt at vente et barn mere med ham da jeg ikke vil svare på disse angreb tak 
Fik helt ondt i maven - ikke så meget over ordene; jo de skal slet ikke komme ud af hans mund, men lige pt er din datter så lille så siger: nårh søde lille kælling, ja så oplever det hun på præcis samme måde som: nårh lille skat. Det er alene kulturbåret at kælling er slemt og skat er godt - men det skal selvsagt stoppes.
nej der hvor jeg får ondt i maven er beskrivelsen af en far der ikke kan rumme sin lille datters frustration og ked af det hed...åh jo konstant klynk kan drive selv den mest tålmodige sjæl til vanvid, en halvanden årig der kan bryde sammen fordi mælken blev hældt op på den forkerte måde kan give bidemærker i læben for ikke at råbe: stop. Men forskellen er vi andre bider hul i læben, for frustrationen er reel for den lille tøs og den skal rummes og ikke skræmmes væk med høje stemmer. Lige om lidt bliver hun endda storesøster og der vil også være frustration og det skal rummes.
Det er i min optik aller aller aller vigtigst at din kæreste finder frem til hvad der stresser ham og får skabt nogle forandringer (og forandringen er ikke at jeres datter skal blive sødere, mindre frustreret mm). En mulighed var at tage kontakt med sundhedsplejerske og spørge om der er en i jeres kommunister kan marte meo, hvor situationerne bliver optaget og man kan tale om: hvad gik galt her, hvad kunne vi/jeg have gjort anderledes.
Løsningen er jo ikke at få fra en mand du elsker og ikke hjælpe ham med at blive den far han med sikkerhed ønsker at blive. For går du så skal han have samvær med jeres datter og med mindre det er dig der er kimen til stress så vil han jo bare fortsætte - dette er skrevet udfra en forudsætning om han ikke kalder dig det samme, ikke skælder dig ud osv.