kalde sit 1åri barn grimme navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

Molka

Jj1709 skriver:

Seriøst er det her en joke?

prøv lige og læs hvad du har skrevet at han siger til jeres 15 måneder gamle barn? 

Hvordan fanden kan man acceptere at have en kæreste der nogensinde kunne finde på at tale sådan,og så til et barn? Jeg kan love dig for at havde min kæreste nogensinde talt sådan til mit barn, så havde han ikke nogen kæreste titel mere! Sådan taler voksne mennesker hverken til sine børn eller nogen anden! Manden er jo tydeligvis ikke færdigbagt! Og det får mig til at tvivle på i er ret gamle, for sådan der kunne et normalt velfungerende voksent menneske forhåbentligt ikke finde på at opføre sig! Hold kæft jeg er målløs! 

Min mand (der ellers ikke altid scorer toppoint på pædagogik-evnerne) gik her i sommer forbi en far, der stod med sin datter ved udgangen til Ree Park.

Denne her far bebrejdede højlydt datteren for altid at skulle ødelægge tingene for de andre, sagde at nu kunne hun godt opgive det, for de var gået ud og kunne ikke komme ind igen (det er så hvad det er - men heller ikke pædagogik på højt plan) - og sluttede så af med at råbe "Luk nu røven for helvede!".

Min mand var dybt chokeret og helt nedtrykt over, at der faktisk findes forældre, som taler sådan til deres børn - Og så i offentligheden, som om de ikke tænker at andre vil se noget galt i det Det var jeg også - jeg ville ellers have tænkt, at sådan noget kun foregik i socialt belastede familier... men det kan man jo selvfølgelig ikke altid se, om det var...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Seriøst er det her en joke?

prøv lige og læs hvad du har skrevet at han siger til jeres 15 måneder gamle barn? 

Hvordan fanden kan man acceptere at have en kæreste der nogensinde kunne finde på at tale sådan,og så til et barn? Jeg kan love dig for at havde min kæreste nogensinde talt sådan til mit barn, så havde han ikke nogen kæreste titel mere! Sådan taler voksne mennesker hverken til sine børn eller nogen anden! Manden er jo tydeligvis ikke færdigbagt! Og det får mig til at tvivle på i er ret gamle, for sådan der kunne et normalt velfungerende voksent menneske forhåbentligt ikke finde på at opføre sig! Hold kæft jeg er målløs! 

Jeg søger jo netop råd for at få det stoppet fordi jeg ikke vil acceptere det og kan ikke se det vil hjælpe bare at smutte han har jo tydeligvis brug for hjælp og det skal han have for han er far til mine børn 

Og mine børn har brug for en god far og det får de ikke ved jeg bare smutter og lader ham sejle sin ejendom sø. 

Jeg kan godt læse hvad jeg har skrevet og det er skrækkelig og totalt forfarteligt ville selv have rådet folk til at smutte 

Men det er bare noget andet at stå i det selv og for mig er det bare en nød løsning at smutte vil hellere sørger for han får noget hjælp så han kan blive den bedst mulige far og vis han ikke vil 

Smutter jeg selvfølgelig med mine børn 

Anmeld Citér

18. august 2015

Gittemor09

Anonym skriver:

Nej jeg tror heller ikke han mener det på en ond måde men netop at han bare ikke kan overskue det og ikke ved hvad han skal gøre af sig selv. 

Og vil virkelig gerne hjælpe ham og nej han snakker ikke sådan til hende foran andre ikke så de kan høre det hvertfald 

Hm vis jeg tænker over det tror jeg måske det blev meget være da jeg blev gravid igen tror ikke rigtig han magter det. 

På den ene side glæder han sig til at få sin 2 datter i armene og på den anden side tror jeg ikke han magter det vores første datter var // er tit syg og det giver en del kampe og søvnløse nætter og tror han er bange for hvor hårdt det bliver med en nyfødt og en halv besværlig 1 og et halvt åri  

Da han er kommet med komintare om hun altid er sur og besværlig skaber sig uden grund osv. Han glemmer at se de positive og glade stunder og når man kun ser det negative plus skal forstille sig et lille spædbarn som intet kan. 

Kan jeg enlig godt forstå han drukner 

jeg tænker straks depression og stress....

det er vigtigt han får luft og selv skal tage initiativ til familien i starten.... ja det bliver ekstra hårdt for jer en periode, men hjælp det skal han ihvertfald have....

Anmeld Citér

18. august 2015

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

jeg tænker straks depression og stress....

det er vigtigt han får luft og selv skal tage initiativ til familien i starten.... ja det bliver ekstra hårdt for jer en periode, men hjælp det skal han ihvertfald have....

Ja det kommer til at blive sindssyg hårdt 

Lige for tiden er min graviditet ekstrem hår bliver tit svimmel og dårlig har tit rigtig ondt og så har jeg væske i både arme håndled og fingre plus i ankler og føde og det bliver kun være. 

Så for mig er det nærmest umuligt at skulle stå med alt selv for tiden så jeg beder tit min mor om hjælp men han kan ikke se hun skal komme rendende her hele tiden men han kan jo så heller ikke se hvor lidt han selv hjælper og hvor meget jeg må stå med selv 

Må tage en lang snak med ham i aften 

Anmeld Citér

18. august 2015

Gittemor09

Anonym skriver:

Ja det kommer til at blive sindssyg hårdt 

Lige for tiden er min graviditet ekstrem hår bliver tit svimmel og dårlig har tit rigtig ondt og så har jeg væske i både arme håndled og fingre plus i ankler og føde og det bliver kun være. 

Så for mig er det nærmest umuligt at skulle stå med alt selv for tiden så jeg beder tit min mor om hjælp men han kan ikke se hun skal komme rendende her hele tiden men han kan jo så heller ikke se hvor lidt han selv hjælper og hvor meget jeg må stå med selv 

Må tage en lang snak med ham i aften 

ja, få en god snak med ham og få renset luften mellem jer godt og grundigt...

det er jo vigtigt han ser at du ikke mener det i en ond mening

Anmeld Citér

18. august 2015

GrønStjerne

Kære du

Det lyder simpelthen som en møgsituation ud over alle grænser, og også som om han ikke har det godt.

Når det så er sagt skal stolen sættes for døren nu! Det er IKKE rigtigt at hun er for lille til at forstå det, og han skal stoppe sin opførsel nu!

Hvis han ikke er villig til at høre på dig, og han ikke vil tage imod hjælp hvad kan du så gøre ved at blive hos ham? Det vil kun skade jeres barn på længere sigt. Selvværd og selvtillid har ikke godt af at være i den slags betingelser.

Du er nødt til at få ham til at forstå at det der er alvor, og at det skader jeres barn. Tag en lang snak med ham, og hvis han slet ikke vil høre så må du finde ud af hvad du så skal gøre. Men du er nødt til at konfrontere situationen med ham, og stoppe den nu. Det er hårdt sagt, men det er også dit ansvar om du lader dit barn være i en situation der kan skade det. Du er simpelthen nødt til at trænge ind til ham, eller fjerne dig og din datter fra det miljø.

Knus til dig.

Anmeld Citér

18. august 2015

FN

Meget enig med Grønstjerne! Derudover synes jeg ikke, at du skal/kan lade den her situation strække sig meget længere, det lyder allerede til at være helt grotesk, især for jeres datter, men da også for dig som er gravid, du har da slet ikke brug for at være i et miljø som påvirker dig så negativt. Og hvad når nr 2 kommer, fortsætter din mand så opførslen - eller endnu værre - hvad bliver det næste? Du skylder dit barn (og det kommende) at tage ansvar NU. Du kan evt. søge hjælp på mødrehjælpen.dk eller brydtavsheden.dk. 

Håber du finder styrken og du får lige et knus herfra 

Anmeld Citér

18. august 2015

1990h

Jeg ved ikke hvad du ska gøre. 

Jeg selv var skredet med min pige. Jeg kunne ikke elske en der snakkede så grimt til mit barn og truede med at slå en hånd igennem hovedet på hende. afmagt eller ej. Så virker han ikke rask og hvis han ikke kan se det og modtage hjælp syntes jeg det din pligt som

mor at beskytte dit barn mod den slags skæld ud og flytte 

Anmeld Citér

18. august 2015

Abracadabra

Det er verbal vold. Lige meget hvor stresset man er, er den opførsel ikke acceptabel. 

Hvis man ikke har impulskontrol nok til at undlade at svine sit meget, meget lille barn til på den måde, så skal man ikke have med børn at gøre. 

Jeg tænker, at man har et brist eller mangler noget fundamentalt for at kunne opføre sig sådan. Dine børn er i høj risiko for at blive udsat for fysisk vold - fx rystevold. 

Snak med din sundhedsplejerske. 

Anmeld Citér

18. august 2015

Patriark

Anonym skriver:

Har brug for råd da dette gør mig og kæresten skændes stort set hver dag. 

Jeg mener jo at det er helt forkert og ikke normalt forstår slet ikke man kan sige sådan til sin lille pige hun er 15mdr nu og syntes kun han bliver være og være og jeg bliver så sur og skælder ham ud hver gang og han mener jeg ligger for meget i det men hun begynder sku at kunne forstå ham !!!  

Han siger tit ja hver dag vis vores datter brokker sig lidt.

Hold nu kæft - luk nu røven  

Jeg slår hånden igennem hovedet på dig 

Møg kælling - kælling - so - lorte unge - 

Vis hun bliver ked og frustreret skælder han bare ud siger tit i en hård tone er du så færdig osv 

Jeg prøver tit at forklare ham at hun bliver ked af det fordi hun ikke kan sætte ord på hvad hun gerne vil og i stedet for at blive sur skal han prøve at sætte ord på det for det hjælper hvirkelig og beroliger hende og ja selvfølgelig blander jeg mig 

Han mener ikke hun forstår hvad han siger da hun ikke forstår orene men det kommer hun altså snart til og da det jo er en vane for ham stopper han da ikke bare fordi hun kan forstå det og jeg ønsker ikke hun skal vokse op med at det er okay at blive kaldt grimme ting. . . 

Jeg er gravid med vores andet barn har termin den 27 oktober  det var ikke planlagt og han kaldte ikke vores datter alle de grimme ting før for ellers havde jeg nok tænkt mig om en ekstra gang med at ville beholde. 

Han har dog før sagt kælling til hende som spædbarn i totalt afmagt og der fik han osse af vide at det skulle han ikke kalde hende. 

Mit problem er jeg jo elsker ham vi har snart 2 børn sammen og han siger på ingen måde nogle af navnene i ond mening han mener ikke noget med det og ligger ikke selv noget i det han siger det i frustration og afmagt. 

Men jeg kan jo ikke byde mine piger at vokse op i det og lige meget hvor meget vi skændes om det gør det tydeligvis Ingen forskel Hvordan kan jeg få ham til at forstå at det vil ødelægge vores børns liv at vokse op med det er normalt at blive kaldt kælling !! ??? 

Vis ikke jeg får det til snart at gå op for ham bliver jeg nød til at gå fra ham. !! 

I må gerne holde jer til emnet og ikke fortælle mig jeg er en dårlig mor eller at det er dumt at vente et barn mere med ham da jeg ikke vil svare på disse angreb tak 

Hvordan man kan "elske" en sådan "mand" går alligevel udover min fatteevne.

Det er tæt på at være det mest afstumpede jeg nogensinde har  læst, hørt eller set.

At du ikke skærmer din datter mod sådanne overgreb er ufatteligt.

Søg hjælp, søg hjælp hurtigt!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.