kalde sit 1åri barn grimme navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

Molka

Og grunden til at du overhovedet er sammen med en mand, der kan finde på at kalde nogen disse ting, er?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

sandramor

Puuh ha får en kæmpe knude i maven når jeg tænker på at nogen kan snakke sådan til sit eget barn!!

Manden har brug for hjælp! Det er jo sygt at kalde sit barn sådan noget! Mit råd er at stille foden for døren og forklare at den snak den stopper han omgående!! Ellers smutter du....... 

Kan huske mens min mor stadig levede fortalte hun at mens min storebror var lille omkring 7 år tog hun en dag min far i at kalde ham dum og andre grimme ting.... hun flippede fuldstændig ud og sagde at det der! Det skulle han aldrig nogensinde kalde ham igen for så ku han fanme pakke sine ting og skride af helvede til! Det må ha virket for han har aldrig kaldt mig sådanne ting ihvertfald... 

Muligt han tumler med nogle ting og han har brug for hjælp og så håber jeg han tager i mod den hjælp med åbne arme og indtil da håber jeg virkelig du beskytter dit barn mod hans måde at snakke på! Ved godt min bror var ældre og det var kun en gang men han siger i dag at han aldrig har glemt det...

Håber i finder en løsning 

Anmeld Citér

18. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tak for svar 

Må nok ærlig sige at vis det er fordi han bare intet overskud har ville den eneste løsning være at frasige ham alt ansvar en periode lade ham være endnu mere egoistisk lade ham gøre hvad han ville fx tage over til kammareterne en hel dag lade ham gå i garagen og hygge sig med det og lade ham se tv uden han skulle kikke på sin datter. 

Da jeg enlig tror det er det hans behov er. 

Jeg er ikke sikker på han var klar til at blive far tror han savner sin frihed og kunne gøre som som passer ham han har selv før sagt at han ikke kender nogle der er så meget sammen med kæreste og barn som han er. 

Han træner 2 gange om ugen og de dage er han først hjemme kl 18 og vores datter skal i seng kl 19 så der ser han hende kun 1 time. 

Mit problem er at vis han bare skal have lov at være ham ham ham. Kan jeg ikke få det til at hænge sammen for tiden da jeg er meget besværet og er ekstra mange smerter i denne graviditet jeg er 30 uger hænde og har osse bare selv brug for noget hjælp. 

Men endnu engang må jeg bare tilsidesætte mig selv helt for hans behov. 

Så tror måske det hele bunder ud i at han savner sin frihed 

jeg tror du misforstår mig

med "trække sig" mener jeg ikke at han skal flyve ud og gøre som det passer ham bedst, nej jeg mener blot at han kunne trække sig fra de tilspidsede situationer med datteren.

jeg mener ikke at jeg bare skrider og tager på cafe med en veninde når det  koger i mit hoved, men jeg kan lade kæresten tage børnene lidt for så at lave mad, vaske tøj eller lign i stedet for  

jeg går udfra at huslige gøremål også er behjælpelige for dig ift smerter

Anmeld Citér

18. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Men, hvis du tænker at det faktisk bunder i at han ikkr er klar til det ansvar at være far fuldtid. Ville det så ikke være bedre for begge parter at lade han gå fri - altså flytte hver til sit? Hvis det er sådan han har det, vil dette jo være et konstant tilbagevendende problem, og det er da opslidende for jer begge. 

Måske vil i finde hinanden igen senere når han er rigtig klar, måske ikke. 

Har du undersøgt mulighederne for hushjælp hvis du blev enlig, tænker  ift din sygdom?  

Anmeld Citér

18. august 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen lige nu sider jeg og bebrejder alle rådene 

Og har en stor knude i maven for ved jeg skal tage snakken med ham senere og det ender jo tit i et skænderi så vil vente til jeg har lagt vores datter i seng kl 19. 

Men det jeg har besluttet mig for som ikke er til forhandling er at vi skal starte i familie terapi og vis han nægter bliver jeg nød til at gå fra ham desværre er det er dumt tidspunkt da vi har 3mdr opsigelse og ingen af os kan bo her alene og jeg skal føde ja om 2 mdr 

Men det er der ikke noget at gøre ved desværre 

Anmeld Citér

18. august 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men, hvis du tænker at det faktisk bunder i at han ikkr er klar til det ansvar at være far fuldtid. Ville det så ikke være bedre for begge parter at lade han gå fri - altså flytte hver til sit? Hvis det er sådan han har det, vil dette jo være et konstant tilbagevendende problem, og det er da opslidende for jer begge. 

Måske vil i finde hinanden igen senere når han er rigtig klar, måske ikke. 

Har du undersøgt mulighederne for hushjælp hvis du blev enlig, tænker  ift din sygdom?  

Jo det kunne godt være men jeg har sport ham om han bare ikke vil familie livet og der siger han at jo det vil han og han har intet problem med det som tingene er det er mig der har det. 

Ville ikke behøve hushjælp da jeg har familie lige i nærheden til at hjælpe mig  

Anmeld Citér

18. august 2015

Gittemor09

Anonym skriver:

Har brug for råd da dette gør mig og kæresten skændes stort set hver dag. 

Jeg mener jo at det er helt forkert og ikke normalt forstår slet ikke man kan sige sådan til sin lille pige hun er 15mdr nu og syntes kun han bliver være og være og jeg bliver så sur og skælder ham ud hver gang og han mener jeg ligger for meget i det men hun begynder sku at kunne forstå ham !!!  

Han siger tit ja hver dag vis vores datter brokker sig lidt.

Hold nu kæft - luk nu røven  

Jeg slår hånden igennem hovedet på dig 

Møg kælling - kælling - so - lorte unge - 

Vis hun bliver ked og frustreret skælder han bare ud siger tit i en hård tone er du så færdig osv 

Jeg prøver tit at forklare ham at hun bliver ked af det fordi hun ikke kan sætte ord på hvad hun gerne vil og i stedet for at blive sur skal han prøve at sætte ord på det for det hjælper hvirkelig og beroliger hende og ja selvfølgelig blander jeg mig 

Han mener ikke hun forstår hvad han siger da hun ikke forstår orene men det kommer hun altså snart til og da det jo er en vane for ham stopper han da ikke bare fordi hun kan forstå det og jeg ønsker ikke hun skal vokse op med at det er okay at blive kaldt grimme ting. . . 

Jeg er gravid med vores andet barn har termin den 27 oktober  det var ikke planlagt og han kaldte ikke vores datter alle de grimme ting før for ellers havde jeg nok tænkt mig om en ekstra gang med at ville beholde. 

Han har dog før sagt kælling til hende som spædbarn i totalt afmagt og der fik han osse af vide at det skulle han ikke kalde hende. 

Mit problem er jeg jo elsker ham vi har snart 2 børn sammen og han siger på ingen måde nogle af navnene i ond mening han mener ikke noget med det og ligger ikke selv noget i det han siger det i frustration og afmagt. 

Men jeg kan jo ikke byde mine piger at vokse op i det og lige meget hvor meget vi skændes om det gør det tydeligvis Ingen forskel Hvordan kan jeg få ham til at forstå at det vil ødelægge vores børns liv at vokse op med det er normalt at blive kaldt kælling !! ??? 

Vis ikke jeg får det til snart at gå op for ham bliver jeg nød til at gå fra ham. !! 

I må gerne holde jer til emnet og ikke fortælle mig jeg er en dårlig mor eller at det er dumt at vente et barn mere med ham da jeg ikke vil svare på disse angreb tak 

først tænkte jeg, "du skal da ikke blive sammen med sådan en mand", men bagefter kom jeg til at få ondt af ham...

jeg tror simpelthen ikke på at han mener det på en ond måde, men han har det rigtig dårligt psykisk, og det der er den "nemmeste" måde og reagere for andre.....

at må virkelig have noget alvorligt og slås med inde i både hoved og krop, og det er super vigtigt at det hurtigst mulig bliver gravet frem... han snakker og handler i afmagt fordi han ikke ved hvor han skal gøre af sig selv....

er der sket noget omkring der hvor dette sprog begyndte??

hvad siger han hvis du sætter dig ned og spørger ham??

gør han dette overfor andre....

Anmeld Citér

18. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jo det kunne godt være men jeg har sport ham om han bare ikke vil familie livet og der siger han at jo det vil han og han har intet problem med det som tingene er det er mig der har det. 

Ville ikke behøve hushjælp da jeg har familie lige i nærheden til at hjælpe mig  

Åh det er et træls svar at få. Ikke særlig sympatisk at han ikke går op i at i begge trives, og ikke kun ham  

hat du set mit tidligere svar med at du muligvis havde misforstået mig i første omgang? 

Anmeld Citér

18. august 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Har brug for råd da dette gør mig og kæresten skændes stort set hver dag. 

Jeg mener jo at det er helt forkert og ikke normalt forstår slet ikke man kan sige sådan til sin lille pige hun er 15mdr nu og syntes kun han bliver være og være og jeg bliver så sur og skælder ham ud hver gang og han mener jeg ligger for meget i det men hun begynder sku at kunne forstå ham !!!  

Han siger tit ja hver dag vis vores datter brokker sig lidt.

Hold nu kæft - luk nu røven  

Jeg slår hånden igennem hovedet på dig 

Møg kælling - kælling - so - lorte unge - 

Vis hun bliver ked og frustreret skælder han bare ud siger tit i en hård tone er du så færdig osv 

Jeg prøver tit at forklare ham at hun bliver ked af det fordi hun ikke kan sætte ord på hvad hun gerne vil og i stedet for at blive sur skal han prøve at sætte ord på det for det hjælper hvirkelig og beroliger hende og ja selvfølgelig blander jeg mig 

Han mener ikke hun forstår hvad han siger da hun ikke forstår orene men det kommer hun altså snart til og da det jo er en vane for ham stopper han da ikke bare fordi hun kan forstå det og jeg ønsker ikke hun skal vokse op med at det er okay at blive kaldt grimme ting. . . 

Jeg er gravid med vores andet barn har termin den 27 oktober  det var ikke planlagt og han kaldte ikke vores datter alle de grimme ting før for ellers havde jeg nok tænkt mig om en ekstra gang med at ville beholde. 

Han har dog før sagt kælling til hende som spædbarn i totalt afmagt og der fik han osse af vide at det skulle han ikke kalde hende. 

Mit problem er jeg jo elsker ham vi har snart 2 børn sammen og han siger på ingen måde nogle af navnene i ond mening han mener ikke noget med det og ligger ikke selv noget i det han siger det i frustration og afmagt. 

Men jeg kan jo ikke byde mine piger at vokse op i det og lige meget hvor meget vi skændes om det gør det tydeligvis Ingen forskel Hvordan kan jeg få ham til at forstå at det vil ødelægge vores børns liv at vokse op med det er normalt at blive kaldt kælling !! ??? 

Vis ikke jeg får det til snart at gå op for ham bliver jeg nød til at gå fra ham. !! 

I må gerne holde jer til emnet og ikke fortælle mig jeg er en dårlig mor eller at det er dumt at vente et barn mere med ham da jeg ikke vil svare på disse angreb tak 

Seriøst er det her en joke?

prøv lige og læs hvad du har skrevet at han siger til jeres 15 måneder gamle barn? 

Hvordan fanden kan man acceptere at have en kæreste der nogensinde kunne finde på at tale sådan,og så til et barn? Jeg kan love dig for at havde min kæreste nogensinde talt sådan til mit barn, så havde han ikke nogen kæreste titel mere! Sådan taler voksne mennesker hverken til sine børn eller nogen anden! Manden er jo tydeligvis ikke færdigbagt! Og det får mig til at tvivle på i er ret gamle, for sådan der kunne et normalt velfungerende voksent menneske forhåbentligt ikke finde på at opføre sig! Hold kæft jeg er målløs! 

Anmeld Citér

18. august 2015

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

først tænkte jeg, "du skal da ikke blive sammen med sådan en mand", men bagefter kom jeg til at få ondt af ham...

jeg tror simpelthen ikke på at han mener det på en ond måde, men han har det rigtig dårligt psykisk, og det der er den "nemmeste" måde og reagere for andre.....

at må virkelig have noget alvorligt og slås med inde i både hoved og krop, og det er super vigtigt at det hurtigst mulig bliver gravet frem... han snakker og handler i afmagt fordi han ikke ved hvor han skal gøre af sig selv....

er der sket noget omkring der hvor dette sprog begyndte??

hvad siger han hvis du sætter dig ned og spørger ham??

gør han dette overfor andre....

Nej jeg tror heller ikke han mener det på en ond måde men netop at han bare ikke kan overskue det og ikke ved hvad han skal gøre af sig selv. 

Og vil virkelig gerne hjælpe ham og nej han snakker ikke sådan til hende foran andre ikke så de kan høre det hvertfald 

Hm vis jeg tænker over det tror jeg måske det blev meget være da jeg blev gravid igen tror ikke rigtig han magter det. 

På den ene side glæder han sig til at få sin 2 datter i armene og på den anden side tror jeg ikke han magter det vores første datter var // er tit syg og det giver en del kampe og søvnløse nætter og tror han er bange for hvor hårdt det bliver med en nyfødt og en halv besværlig 1 og et halvt åri  

Da han er kommet med komintare om hun altid er sur og besværlig skaber sig uden grund osv. Han glemmer at se de positive og glade stunder og når man kun ser det negative plus skal forstille sig et lille spædbarn som intet kan. 

Kan jeg enlig godt forstå han drukner 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.