Anonym skriver:
Hold da op! Der er mange holdninger til dette emne! Spændende at høre alle de forskellige synsvinkler og tanker omkring det
Jeg synes måske nok heller ikke at 'trøstegaver' er det helt rigtige ord men vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde det? Jeg tænker mange ting, bl.a:
- hvorfor kan man ikke anerkende søskende (der IKKE er fødselarer) uden at give gaver? Man kan da ssagtens sætte pris på barnet/anerkende det/se det uden at det skal have noget konkret - gave, slik eller andet - tænker JEG! Jeg ssyns dog det er meget hyggeligt, som én skrev, hvis der er et ex. kinderæg med til alle børnene i selvskabet!
Der er langt fra at synes, det er en underlig idé, til at kalde det "latterligt - virkelig!!!!", som du gør. Jeg forstår overhovedet ikke, at det kan sætte så voldsomme følelser i kog. Det er jo noget, folk gør af overskud og kærlighed, om man så synes, det er misforstået eller ej.
Helt personligt synes jeg, det er langt at foretrække, at ikke-fødselaren får en lille ting i stedet for slik på en dag, hvor sukkerniveauet for de fleste er højere end normalt.
Og så tror jeg ikke på, man bliver forkælet og ude af stand til at acceptere, andre er i centrum, fordi man to gange om året får en gave "i utide".
Stadig er det ikke noget, vi har oplevet/gjort hos os, men jeg forstår ikke, det vækker så stærke følelser. Herregud - danske børn ER generelt snotforkælede materielt, og om de får en gave af Moster på lillebrors fødselsdag eller torsdagen efter, gør ikke den store forskel for mig.
Anmeld
Citér