"Trøstegave"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.461 visninger
45 svar
91 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2015

Anonym trådstarter

Hvad er Jeres holdning til trøstegaver? Med trøstegaver mener jeg,at fx storebror også får en gave/gaver af forældre/andre familiemedlemmer ved eksempelvis lillebrors fødselsdag?

Herhjemme er det ikke noget vi dyrker - hverken den ene eller anden får trøstegaver ved den andens fødselsdag! Derimod har vi oplevet at andre familiemedlemmer kommer med gaver til barnet der IKKE har fødselsdag...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

sne190810

Jeg syntes lidt det er noget fis, men har også oplevet min datter få gave, da hendes to bonusøstre havde fødselsdag her for bogle måneder siden. Det var af min svoger, jeg vidste ikke noget om det og jo det er da en fin tanke.. Meeeen hvorfor ikle bare lære dem fra start af, at der er forskel og at fordi nogle før behøver man ikke altid selv at få. :-) 

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Jeg syntes lidt det er noget fis, men har også oplevet min datter få gave, da hendes to bonusøstre havde fødselsdag her for bogle måneder siden. Det var af min svoger, jeg vidste ikke noget om det og jo det er da en fin tanke.. Meeeen hvorfor ikle bare lære dem fra start af, at der er forskel og at fordi nogle før behøver man ikke altid selv at få. :-) 

Jeg synes også det er latterligt - virkelig!!!! HVORFOR skal man have gaver når man IKKE har fødselsdag???! Det er simpelt! Det er da ikke synd IKKE at få gaver når søskende har fødselsdag! Man har jo selv fødselsdag og får masser af gaver! Det er ultra vigtigt at lære sine børn at være glad for det man får på sin fødselsdag OG at kunne glæde sig på andres vegne, det er helt okay at være lidt øv, men det må man som forældre rumme og hjælpe barnet med at tackle!!

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym

Det er noget værre fis. Børn har godt af at lære at bare fordi søster eller bror har fødselsdag så skal de ikke have gaver da det ikke er deres dag. De får jo selv gaver på deres fødselsdage. Man skal ikke selv altid få og få og få. 

Anmeld Citér

13. august 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hvad er Jeres holdning til trøstegaver? Med trøstegaver mener jeg,at fx storebror også får en gave/gaver af forældre/andre familiemedlemmer ved eksempelvis lillebrors fødselsdag?

Herhjemme er det ikke noget vi dyrker - hverken den ene eller anden får trøstegaver ved den andens fødselsdag! Derimod har vi oplevet at andre familiemedlemmer kommer med gaver til barnet der IKKE har fødselsdag...

Jeg syntes det er noget pjat at de børn der ikke har fødselsdag skal have pakker. En af mine familiemedlemmer kommer også med gaver til resten af familiens børn når min datter har fødselsdag og jeg hader det! Mener ikke der er bogen grund til det, og vil heller ikke have min datter skal have gaver på andres fødselsdage. Ingen bliver snydt alle har jo fødselsdag 1 gang om året. Det specielle ved at have fødselsdag kan også gå af hvis alle de andre unger også sidder og åbner pakker. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg syntes det er noget pjat at de børn der ikke har fødselsdag skal have pakker. En af mine familiemedlemmer kommer også med gaver til resten af familiens børn når min datter har fødselsdag og jeg hader det! Mener ikke der er bogen grund til det, og vil heller ikke have min datter skal have gaver på andres fødselsdage. Ingen bliver snydt alle har jo fødselsdag 1 gang om året. Det specielle ved at have fødselsdag kan også gå af hvis alle de andre unger også sidder og åbner pakker. 

Meget enig! Det "specielle og vigtige" går simpelthen af det hvis samtlige børn sidder og river gavepapir! Jeg tænker på hvad det mon er der gør det? Er det fordi man er bange for at gøre søskende kede af det - der skal ikke gøres forskel - "det er synd for" - eller hvad er det??? Hmm....Og kan man tillade sig, at frabede sig trøstegaver ift. til andre familiemedlemmer????

Anmeld Citér

13. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Vores børns bedster bruger ikke trøstegaver som sådan, men de har en lille slikpose eller fx et kinderæg med til alle børnene når der afholdes fødselsdag, det syntes jeg er en rigtig sød tanke..

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Vores børns bedster bruger ikke trøstegaver som sådan, men de har en lille slikpose eller fx et kinderæg med til alle børnene når der afholdes fødselsdag, det syntes jeg er en rigtig sød tanke..

Det er en RIGTIG sød tanke Det er jo heller ikke på det dér melidenheds/synd for -agtige plan...

Anmeld Citér

13. august 2015

God-mor

Anonym skriver:

Meget enig! Det "specielle og vigtige" går simpelthen af det hvis samtlige børn sidder og river gavepapir! Jeg tænker på hvad det mon er der gør det? Er det fordi man er bange for at gøre søskende kede af det - der skal ikke gøres forskel - "det er synd for" - eller hvad er det??? Hmm....Og kan man tillade sig, at frabede sig trøstegaver ift. til andre familiemedlemmer????

Det er helt sikkert gjort i den bedste mening! Det er jeg overbevist om. De vil ikke gøre forskel, og de syntes det er "synd" tror jeg hvis den anden/de andre børn ikke får noget. Så skal de sidde og kigge på fødselsdagsbarnet pakke op og de får ikke noget. Der er det så jeg syntes at det er GODT at lære børn at glæde sig på andres vegne. Vi sagde i år til det familiemedlem som altid kommer med gaver til alle børn til fødselsdage, at vi ikke syntes det var den bedste ide at alle skulle have gaver lige på vores datters fødselsdag og at hun heller ikke skulle købe til vores datter når de andre har, men at vi syntes det var en virkelig sød tanke af hende. Hun blev lidt sur og kom så også med gaver til alle børn alligevel Så det hjalp jo ikke en dyt. Men syntes godt man kan tillade sig at sige det. På en pæn måde. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

"Latterligt", "noget fis" og "noget værre pjat" synes jeg ikke, det er. Jeg ville kalde det misforstået, hvis det nåede et leje, hvor søskende fik næsten lige så mange og store gaver som fødselaren, men handler det om, at en bedstemor eller moster har en lille ting med til de andre, kan jeg ikke se nogen grund til at problematisere det og tro, det munder ud i forvænte unger, der ikke kan kende forskel på andres og egen fødselsdag. 

Vi har ikke "brugt det" i min familie, men hvis bedste eller moster i det hele taget godt kan lide at have små ting med til ungerne, når de ser dem, ser jeg det ikke som jordens undergang, at de også gør det, når én i husstanden har fødselsdag. Det hører til i bagatelstørrelsen, hvad angår problemer, for mig, og der skulle virkelig være tale om store gaver, før jeg kunne finde på at tage det op med giveren. 

Husker stadig, hvor glad jeg blev, da jeg til min storebrors konfirmation fik en halskæde af en af gæsterne. Jeg kom aldrig i tvivl om, hvis store dag, det var, af den grund. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.