Kære dig.
kan sørme godt forstå din forvirring.
jeg kender hverken dig eller din eks, og kan på baggrund af det derfor ikke sige hvad der er rigtigt for dig og dit kommende barn, og ex, men jeg kan fortælle dig lidt om min egen oplevelse, da den nok minder lidt om det du fortæller.
for 20 år siden fik jeg min datter, jeg var alene under hele graviditeten, faderen havde fået valget om han ville være en del af sin datters liv. Og det ville han så ikke. Vi var igennem faderskabstest, både ved alm. Blodprøve, og DNA test. Da hun var ca. 9 mdr. gammel ringede han og ville se hende, han dukke aldrig op til det aftalte tidspunkt. Først tre år senere ringede han igen og ville gerne se hende. Jeg besluttede at det ikke kunne lade sig gøre eftersom at jeg mente og stadig gør at det ikke er sundt for et barn at opleve en on/off-far. Med andre ord så tvilede jeg på om han ville være i stand til på sigt at have en vedvarende kontakt med sin datter. Siden hen har jeg intet hørt fra ham. Jeg mener at man/du skal vælge hvad du mener er bedst for dit barn, ud fra den situation du/i befinder dig/jer i. Stol på dig selv og det du gør. Nu er der lidt tid for den lille trold melder sin ankomst, så du kan se tiden lidt an, måske skal han bare have lidt tid.
og hvis han ikke viser sin interesse for jeres barn, så er det sådan det er. Det betyder ikke at jeres barn ikke vil komme til at trives. Min datter og jeg har tit talt om det ikke at kende sin biologiske far. Min datter har tilmed sagt til mig at det ikke har været så svært og at hun jo har haft en god opvækst. Og det vil du også kunne give dit barn, du lyder da som om at du giver dig, dit kommende barn mange tanker, bekymrende tanker omkring fremtid, faderen osv og det er for mig et sundhedstegn.
et spørgsmål jeg ofte blev stillet var om det ikke var svært at være alene om det hele. Det kan jeg fortælle at det var det ikke, jeg havde jo ikke prøvet andet, så hvad skulle jeg sammenligne med. Tror at man kan klare mere i selve situationen end man aner.
mht. dit eget liv og de tanker der kan være ang. en ny kæreste, uddannelse hvis man ikke har nået det. Jeg var selv kun 20 år da jeg fik min datter, og uden uddannelse og troede det var så godt som umulig at finde en kæreste. Det var det bestemt ikke. Uddannelse tog jeg først lidt senere.
Idag har jeg fire børn, og alene igen, og under en længerevarende uddannelse igen. Så det kan lade sig gøre, også alene
jeg håber at det kunne give dig lidt ro at høre om en lignende historie der er gået godt. En velfungerende datter som har det godt, er glad for sin opvækst trods ingen kontakt til sin far, og lige afsluttet sin studentereksamen med bravur
knus og varme tanker til dig❤️