Hvad tænker I (tyrefægtning)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2015

JLS1993

Havde droppet ham på sekundet.... Hader folk der støtter dyremishandling.  Manden tager ind for at se et skræmt dyr blive pint ihjel.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2015

Sprit25

JLS1993 skriver:

Havde droppet ham på sekundet.... Hader folk der støtter dyremishandling.  Manden tager ind for at se et skræmt dyr blive pint ihjel.  

Spiser du så heller ikke svinekød?

Anmeld Citér

8. august 2015

JLS1993

Sprit25 skriver:

Spiser du så heller ikke svinekød?

Lad mig svare på præcis dette indlæg. 

Hvis en mand kan sætte sig og finde det underholdende at SE et dyr dø på den måde, så er han ingenting i mine øjne. Intet.

Hvorvidt nogle mennesker lukker af for det de ikke kan se af økonomiske grunde mener jeg på ingen måde kan sammenlignes med dette.  

Anmeld Citér

8. august 2015

Sprit25

JLS1993 skriver:

Lad mig svare på præcis dette indlæg. 

Hvis en mand kan sætte sig og finde det underholdende at SE et dyr dø på den måde, så er han ingenting i mine øjne. Intet.

Hvorvidt nogle mennesker lukker af for det de ikke kan se af økonomiske grunde mener jeg på ingen måde kan sammenlignes med dette.  

Nåh nej nej. Men du kunne jo helt lade være med at købe svinekød så? 

Anmeld Citér

8. august 2015

JLS1993

Sprit25 skriver:

Nåh nej nej. Men du kunne jo helt lade være med at købe svinekød så? 

Med hvilket formål bliver svinet avlet og slagtet: mad. 

Med hvilket formål bliver tyren i ringen avlet og dræbt: underholdning. 

Hvis ikke du kan se forskellen på disse to, så er der ingen grund til at fortsætte debatten. 

Anmeld Citér

8. august 2015

Sprit25

JLS1993 skriver:

Med hvilket formål bliver svinet avlet og slagtet: mad. 

Med hvilket formål bliver tyren i ringen avlet og dræbt: underholdning. 

Hvis ikke du kan se forskellen på disse to, så er der ingen grund til at fortsætte debatten. 

Men hvis dyrevelfærd betyder så meget at du vil droppe en fyr for det må det da også betyde noget i din kost? Eller er det kun små søde dyr som den der skide giraf fra zoo og tyre der betyder noget? 

Jeg synes faktisk det andet er mindst ligeså slemt. 

Anmeld Citér

8. august 2015

dorthemus

At en mand vælger, at underholde sig med at se et dyr blive pint og plaget ihjel for sjov er et udtryk for total mangel på empati og dømmekraft. Og sådan en mand ville jeg ikke ønske at blive kærester med

Anmeld Citér

8. august 2015

FN

Anonym skriver:

Kunne godt tænke mig at høre jeres ærlige mening:

Jeg dater en mand som på nuværende tidspunkt er på ferie i Spanien. Han har I dag fortalt mig at han vil ind og se tyrefægtning her i weekenden!

Hvad ville I tænke om ham? Og ville I overveje at droppe ham, på grund af det?

Jeg ved godt hvad jeg selv tænker, men måske overreagerer jeg, så kunne godt tænk mig at høre jeres mening. Tak

Jeg synes du overreagerer og nej, jeg ville ikke droppe en fyr på baggrund af det - det vil faktisk være et ret latterligt grundlag synes jeg. Dermed ikke sagt at jeg ikke synes det er dybt forkert, men man skal også huske at nogle folk er "dumme" i den forstand at manden jo måske ikke har skænket det en tanke at det ee dyrplageri men nærmere at det er noget man som turist skal opleve - og det retfærdiggør selvfølgelig ikke at man vælger at se det, det tænker jeg er en længere diskussion, men for at svare på dit spørgsmål; så nej, ville aldrig droppe en pga. det. 

Anmeld Citér

8. august 2015

Anonym

HVER gang jeg høre at tyren har fået held af at skade en af tilskuerne klapper jeg i mine hænder...

Det er sådan en syg sport..... 

Anmeld Citér

8. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Folk bliver jo ikke klogere af, at man "dumper" dem pga. deres uvidenhed/dårlige smag/manglende dømmekraft - whatever.

Jeg ville - hvis han betød noget for mig - som minimum tale med ham og blive klogere på, om han var tilhænger af dyremishandling eller bare ikke havde tænkt sig om, før jeg evt. droppede ham. Jeg ville heller ikke bare cutte forbindelsen til en veninde, fordi hun købte buræg. Jeg kan godt lide ideen om lige at give folk en chance. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.