Hvad tænker I (tyrefægtning)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2015

God-mor

Også sådan jeg har det lige nu må jeg indrømme.

Kan virkelig godt forstå at du er i lidt af et dilemma. For mig er dyremishandling ligeså slemt som mishandling af mennesker, og det ville man aldrig acceptere at ens partner gik ind og så. En anden skriver at det er en del af den spanske kultur, og ja det er det også. Men nu fx i Kina har der lige været den festival, hvor hunde og katte bliver flået og kogt levende og andre barbariske ting. Det er også en del af Kina åbenbart, men derfor behøver man ikke tage ind og bidrage til at det kan fortsætte. 

Kæmpe kram til dig! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2015

Babydrøm

Anonym skriver:

Kunne godt tænke mig at høre jeres ærlige mening:

Jeg dater en mand som på nuværende tidspunkt er på ferie i Spanien. Han har I dag fortalt mig at han vil ind og se tyrefægtning her i weekenden!

Hvad ville I tænke om ham? Og ville I overveje at droppe ham, på grund af det?

Jeg ved godt hvad jeg selv tænker, men måske overreagerer jeg, så kunne godt tænk mig at høre jeres mening. Tak

Synes det er forfærdelig dyremishandling og det skal stoppes! 

Om jeg ville droppe ham.. Måske, især hvis han stadig ville støtte det, når han kender din mening, for dit syn på ham ændrer sig måske lidt, efter det. Og ville du kunne holde af ham så.. Svært at sige. Mærk efter hvad din mavefornemmelse siger  

Anmeld Citér

7. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg dater en mand som på nuværende tidspunkt er på ferie i Spanien. Han har I dag fortalt mig at han vil ind og se tyrefægtning her i weekenden!

Jeg ved godt hvad jeg selv tænker, men måske overreagerer jeg, så kunne godt tænk mig at høre jeres mening. Tak

Nej jeg ville ikke droppe en mand bare fordi han vil se tyrefægtning.
Men jeg ville helt sikkert snakke med ham om det, for jeg ville ikke kunne leve med en mand der synes at dyremishandling er sjovt, eller overveje at tage derind igen.. Og hvis han gør det, ja så ville jeg nok droppe ham. For jeg elsker dyr og jeg kan ikke fordrage at se dem i smerter.  Ja, det er en del af deres kultur, men det gør det ikke mere rigtigt, og det er pissefarligt, folk kommer slemt til skade, fordi de er idioter og tirrer en tyr.

Jeg synes selv at tyrefægtning er dumt, synd, forkert og pissefarligt...

Anmeld Citér

7. august 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg er ikke specielt vild med konceptet, men jeg kunne aldrig drømme om at droppe en mand fordi han gik ind og så tyrefægtning.

Anmeld Citér

7. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hvor godt kender du ham? Hvis det var min mand, som jeg har kendt i mere end et årti, kunne jeg ikke overveje at droppe ham på grund af, at han tog til tyrefægtning. For jeg ville vide, at han generelt er et hensynsfuldt menneske med empati.

Jeg ville nok heller ikke droppe en ny kæreste for det, men jeg ville nok være opmærksom på, om vi havde samme værdier i livet.

Uanset om det er en ny eller "gammel" kæreste, ville jeg dog spørge indtil, hvorfor han har lyst til at se tyrefægtning og drøfte dyrevelfærd med ham.

Anmeld Citér

7. august 2015

God-mor

Jeg er paf over at så forholdsvis mange ikke ville tage afstand fra et menneske som bidrager eller overvejer at bidrage til dyremishandling. Det er ikke engang en kæreste endnu, men som jeg forstår det er det en date. Udviser han allerede den form for manglende empati, ved at overveje at bruge dyremishandling som ren underholdning under et ferieophold, hvad bliver så det næste. 

Anmeld Citér

7. august 2015

SandraXOXO

Ad! Ham ville jeg ikke gide date. 

Anmeld Citér

7. august 2015

Christine

Anonym skriver:

Ja det ville jeg overveje. Synes dyremishandling er verdens største turn off 

Anmeld Citér

7. august 2015

loop

Anonym skriver:

Ja jeg ville droppe ham. Vores værdier ville være for forskellige.

Tyrefægtning burde forbydes og jeg forstår ikke hvordan det kan få lov til at fortsætte, ovenikøbet i et europæisk land.

Lyt til din mavefornemmelse, den giver dig svaret.

Anmeld Citér

7. august 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Personligt har jeg ikke samme stærke holdning til tyrefægtning som mange her har. Jeg mener i bund og grund man skal forsøge at respektere at ikke alle har de samme holdninger som en selv. 

Du skal dog helt sikkert droppe ham, hvis det er det du føler for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.