Sprit25 skriver:
Jeg tænker bare man ikke skal skue hunden på hårene. Mange tænker ikke over tyrefægtning som dyremishandling fordi det er så indgroet i den spanske kultur. Men jeg ville da helt klart snakke med ham det og høre hans bevæggrunde
Samtidig er jeg ved at være lidt træt af alt den politiske opråb om dyremishandling. En tyr bliver slået ihjel, en giraf skudt i hovedet eller en grindehval bliver slagtet og folk er i oprør! Men hvis en hval strander sender vi gladeligt vore børn ud på den som om det var en trampolin? Samtidig lever tusindvis af grise, køer og høns under dyremishandling hver dag men ingen siger noget!
Må så påpege først at nogle MEN for få faktisk siger noget og prøver at ændre dyrevelfærden herhjemme. Blandt andet er der 'frie vinger' som kæmper med alle de midler de har for at befrie burhøns. Fantastisk hvis du spørger mig! Men der er for lidt fokus på hvordan slagtedyr har det herhjemme generelt, det kommer sådan lidt i bølger.
Jeg forstår virkelig godt hvad du mener med hensyn til den hval der strandede herhjemme, og der stod Gud ved hvor mange børn og kravlede på den og en flok af mennesker omkring den. Det var en stor attraktion. Men NOGLE er bare lidt dobbeltmoralske. Fint at man gerne vil se den, men at lade folk kravle og trampe på den er forkasteligt. Men jeg har også et meget ømt punkt for dyr og forstår ikke mennesker udnytter deres magt over dem.
Må gå ud fra at folk der tager ind og ser fx tyrefægtning, ved hvad det drejer sig om, og dermed også ved hvad tyren udsættes for både psykisk og fysisk. Det er temmelig klart for de fleste vil jeg mene, men måske er jeg naiv.
Anmeld
Citér