Hvad tænker I (tyrefægtning)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2015

Sprit25

God-mor skriver:

Jeg er paf over at så forholdsvis mange ikke ville tage afstand fra et menneske som bidrager eller overvejer at bidrage til dyremishandling. Det er ikke engang en kæreste endnu, men som jeg forstår det er det en date. Udviser han allerede den form for manglende empati, ved at overveje at bruge dyremishandling som ren underholdning under et ferieophold, hvad bliver så det næste. 

Jeg tænker bare man ikke skal skue hunden på hårene. Mange tænker ikke over tyrefægtning som dyremishandling fordi det er så indgroet i den spanske kultur. Men jeg ville da helt klart snakke med ham det og høre hans bevæggrunde

Samtidig er jeg ved at være lidt træt af alt den politiske opråb om dyremishandling. En tyr bliver slået ihjel, en giraf skudt i hovedet eller en grindehval bliver slagtet og folk er i oprør! Men hvis en hval strander sender vi gladeligt vore børn ud på den som om det var en trampolin? Samtidig lever tusindvis af grise, køer og høns under dyremishandling hver dag men ingen siger noget! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2015

God-mor

Sprit25 skriver:

Jeg tænker bare man ikke skal skue hunden på hårene. Mange tænker ikke over tyrefægtning som dyremishandling fordi det er så indgroet i den spanske kultur. Men jeg ville da helt klart snakke med ham det og høre hans bevæggrunde

Samtidig er jeg ved at være lidt træt af alt den politiske opråb om dyremishandling. En tyr bliver slået ihjel, en giraf skudt i hovedet eller en grindehval bliver slagtet og folk er i oprør! Men hvis en hval strander sender vi gladeligt vore børn ud på den som om det var en trampolin? Samtidig lever tusindvis af grise, køer og høns under dyremishandling hver dag men ingen siger noget! 

Må så påpege først at nogle MEN for få faktisk siger noget og prøver at ændre dyrevelfærden herhjemme. Blandt andet er der 'frie vinger' som kæmper med alle de midler de har for at befrie burhøns. Fantastisk hvis du spørger mig! Men der er for lidt fokus på hvordan slagtedyr har det herhjemme generelt, det kommer sådan lidt i bølger. 

Jeg forstår virkelig godt hvad du mener med hensyn til den hval der strandede herhjemme, og der stod Gud ved hvor mange børn og kravlede på den og en flok af mennesker omkring den. Det var en stor attraktion. Men NOGLE er bare lidt dobbeltmoralske. Fint at man gerne vil se den, men at lade folk kravle og trampe på den er forkasteligt. Men jeg har også et meget ømt punkt for dyr og forstår ikke mennesker udnytter deres magt over dem. 

Må gå ud fra at folk der tager ind og ser fx tyrefægtning, ved hvad det drejer sig om, og dermed også ved hvad tyren udsættes for både psykisk og fysisk. Det er temmelig klart for de fleste vil jeg mene, men måske er jeg naiv. 

Anmeld Citér

8. august 2015

Troldemommi

Det er noget værre svineri, jeg tror ærlig talt jeg vil miste meget respekt for en mand som støtter tyrefægtning, og dermed kunne jeg ikke være sammen med ham.

Anmeld Citér

8. august 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Kunne godt tænke mig at høre jeres ærlige mening:

Jeg dater en mand som på nuværende tidspunkt er på ferie i Spanien. Han har I dag fortalt mig at han vil ind og se tyrefægtning her i weekenden!

Hvad ville I tænke om ham? Og ville I overveje at droppe ham, på grund af det?

Jeg ved godt hvad jeg selv tænker, men måske overreagerer jeg, så kunne godt tænk mig at høre jeres mening. Tak

Synes tyrefægtning er den værste gang dyremishandling. 

Hvis min mand valgte at støtte det så havde jeg ikke meget til overs for ham

Anmeld Citér

8. august 2015

Sprit25

God-mor skriver:

Må så påpege først at nogle MEN for få faktisk siger noget og prøver at ændre dyrevelfærden herhjemme. Blandt andet er der 'frie vinger' som kæmper med alle de midler de har for at befrie burhøns. Fantastisk hvis du spørger mig! Men der er for lidt fokus på hvordan slagtedyr har det herhjemme generelt, det kommer sådan lidt i bølger. 

Jeg forstår virkelig godt hvad du mener med hensyn til den hval der strandede herhjemme, og der stod Gud ved hvor mange børn og kravlede på den og en flok af mennesker omkring den. Det var en stor attraktion. Men NOGLE er bare lidt dobbeltmoralske. Fint at man gerne vil se den, men at lade folk kravle og trampe på den er forkasteligt. Men jeg har også et meget ømt punkt for dyr og forstår ikke mennesker udnytter deres magt over dem. 

Må gå ud fra at folk der tager ind og ser fx tyrefægtning, ved hvad det drejer sig om, og dermed også ved hvad tyren udsættes for både psykisk og fysisk. Det er temmelig klart for de fleste vil jeg mene, men måske er jeg naiv. 

men spørgsmålet lyder aldrig om manden skulle droppes fordi han spiser buræg! Det ville for mig være mere frastødende. Men fordi det er en tyr så skal han droppes

Anmeld Citér

8. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville snakke med ham om det! Fortælle ham at det er dyremishandling. Der er virkelig mange der ikke tænker over det. Ikke kun tyrefægtning. Fx. Svømme med delfiner, ride på elefanter osv.

Anmeld Citér

8. august 2015

MysteriousAngel

God-mor skriver:

Ville miste ALT for et menneske som bidragede til dyremishandling som tyrefægtning er!! Ville pænt sige farvel og tak. Bare han kan få tanken

Enig!

Anmeld Citér

8. august 2015

God-mor

men spørgsmålet lyder aldrig om manden skulle droppes fordi han spiser buræg! Det ville for mig være mere frastødende. Men fordi det er en tyr så skal han droppes

Nej det lød spørgsmålet ikke på det har du ret i, men du bragte selv andre dyr på banen. Jeg syntes da også det er frastødende at støtte burhøns produktionen. Men jeg mener ikke det er værre at opdrette burhøns end at være tyrefægter. TS bestemmer selv om hun dropper sin date, men jeg ville miste alt for en mand som som så tyrefægtning for underholdningens skyld. Det er kvalm i min verden. Ligeledes som alt andet mishandling af dyr er. 

Anmeld Citér

8. august 2015

Sprit25

God-mor skriver:

Nej det lød spørgsmålet ikke på det har du ret i, men du bragte selv andre dyr på banen. Jeg syntes da også det er frastødende at støtte burhøns produktionen. Men jeg mener ikke det er værre at opdrette burhøns end at være tyrefægter. TS bestemmer selv om hun dropper sin date, men jeg ville miste alt for en mand som som så tyrefægtning for underholdningens skyld. Det er kvalm i min verden. Ligeledes som alt andet mishandling af dyr er. 

Min pointe var jeg tror næppe det havde været oppe og vende hvis han "kun" spiste buræg så havde det nok ikke påvirket i den grad

Anmeld Citér

8. august 2015

God-mor

Sprit25 skriver:

Min pointe var jeg tror næppe det havde været oppe og vende hvis han "kun" spiste buræg så havde det nok ikke påvirket i den grad

Nej det havde det nok ikke. Men nu kan det at købe buræg også handle om økonomi, hvis man har meget begrænset midler. Du betaler for at se tyrefægtning og ser det for at blive underholdt. Der er så vidt jeg ved ingen der tager ud og ser hvor frygteligt burhøns har det for fornøjelsens skyld. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.