Ipad - bliver snart frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2015

God-mor

Elgaard73 skriver:

He he, jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvis udviklingen forsætter, så bliver rigtig mange 1 og 2 klasse lærer snart arbejdsløse. De små poder kan jo det hele fra første skoledag.

Nej, spøg til side... Jeg løfter ingen øjenbryn over DIN tilgang til brugen af Ipad. Den lyder fornuftig. Også selv om at jeg ikke er enig i nødvendigheden, for at de små lærer alle disse ting.

Det der fik mig op at stolen, er tendensen (som TS jo påpeger) til det overdrevne forbrug og folk så undskylder sig med at den er så god læring og/eller nødvendig for at barnet kan koble af... Og der kan jeg simpelthen ikke lade være med at spørge, hvorfor forældre mener at en Ipad evner dette bedre end de selv gør.

Kald mig bare gammeldags, men jeg tror på at menneskeligt (forældrenes) nærvær trumfer enhver for for elektronik i enhver henseende. Jeg tror på at forældrenes nærvær, giver 10 gange så meget på den lange bane.

Og jeg er helt enig i at forældres nærvær med børnene trumfer ALT! Der findes også mange andre måder at lærer på end på en iPad, det handler også om at give børn et alternativ engang imellem. Men jeg tror ikke at alle forældre bruger en iPad som babysitter så de selv kan få fred. Måske nogle, men tror ikke flertallet gør det, men at de gør det fordi at 'sådan er det i dag', og selv i min datters dagpleje har de en iPad som bliver brugt hver uge til forskellige aktiviteter :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2015

silassui

Abemor skriver:

Jeg må indrømme jeg snart bliver alvorligt frustreret over vores tids Ipad børn jeg bliver chokeret over, hvor lang tid mange af min søns venner får lov at spille. Flere timer om dagen, og det bliver kun værre jo ældre de bliver. Når han har legekammerater på besøg, har jeg flere gange oplevet, at de kommer med en Ipad under armen de er 6 år gamle ! Og flere af dem af deres egne Ipad/spillekonsol, osv. Ej hvor bliver jeg frustreret. Hvad er der blevet af at kede sig lidt? Min søn spiller da også på MIN Ipad indimellem (nok hvad der svarer til 1 time om ugen), men han skal da spørge om lov, og får ofte et nej. Er mindst ligeså frustreret over forældrenes argumenter om "Det er fremtiden", "de lærer så meget", osv, come on ... Indrøm det nu - det er skide nemt når de sidder der! De er stille og forstyrre ikke  kom nu ud, tegn, læs bøger, snak sammen, vær sammen I har dem kun til låns, og så skal tiden da ikke bruges bag en skærm. 

suk 

mine børn har spille konsoller og tablets ( kurio) men i følge vuggestuen er det ikke godt nok. Fik af vide at det ville være smart at anskaffe os en I pad hvortil jeg svarede at jeg slet ikke mente det var nødvendigt og slet ikke før børnehave da jeg mener at i vuggestue alder må bevægelse være vigtigst hvortil der blev svaret at finmotorikken da også var vigtig. Men altså den bliver jo ikke kun trænet via en I pad �� synes det helt fjollet men den store på 7 bruger utrolig meget tid på you tune

Anmeld Citér

28. juli 2015

Pikku Myy

Jeg synes det her lyder fornugtigt:

http://psykologviden.dk/4-gode-grunde-til-at-dit-3-5-arige-barn-ikke-skal-babysittes-af-din-ipad/

Og fortsættelsen:

http://psykologviden.dk/6-grunde-til-at-dit-3-5-aarige-barn-bliver-socialt-handicappet-af-at-spille-ipad/

Og så vil jeg lige sige at vi hverken har tablets eller smartphones, og alligevel mestrer min søn (6 år) dem til fulde. De er lavet til at kunne bruges intuitivt. Man behøver ikke øve sig ...

Anmeld Citér

28. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abemor skriver:

Jeg må indrømme jeg snart bliver alvorligt frustreret over vores tids Ipad børn jeg bliver chokeret over, hvor lang tid mange af min søns venner får lov at spille. Flere timer om dagen, og det bliver kun værre jo ældre de bliver. Når han har legekammerater på besøg, har jeg flere gange oplevet, at de kommer med en Ipad under armen de er 6 år gamle ! Og flere af dem af deres egne Ipad/spillekonsol, osv. Ej hvor bliver jeg frustreret. Hvad er der blevet af at kede sig lidt? Min søn spiller da også på MIN Ipad indimellem (nok hvad der svarer til 1 time om ugen), men han skal da spørge om lov, og får ofte et nej. Er mindst ligeså frustreret over forældrenes argumenter om "Det er fremtiden", "de lærer så meget", osv, come on ... Indrøm det nu - det er skide nemt når de sidder der! De er stille og forstyrre ikke  kom nu ud, tegn, læs bøger, snak sammen, vær sammen I har dem kun til låns, og så skal tiden da ikke bruges bag en skærm. 

suk 

Jeg tænker om det var godt at komme af med lidt galde

Jeg har ingen mening om emnet, andet end hvert forældrepar bestemmer over deres børns brug af Ipad, og hvis man ikke kan lide det, kan man jo gøre det anderledes med ens egne.

Men ligefrem at hidse sig op over det, må da være spild af energi

Også kender du ligefrem andres tanker omkring deres børns brug af Ipad, at de bare vil have stille børn

Anmeld Citér

28. juli 2015

B&J

Jeg tror også det handle om hvordan man er som forælde vores dreng har også iPad og Xbox men men men...

her er der regler for hvor længe og hvor meget og det er slet ikke hver dag han gider spille på den heller. Og slet ikke i weekenden der er vi mest ud 

Anmeld Citér

28. juli 2015

SandraXOXO

Det er heldigvis ikke et problem herhjemme. Mine børn har ikke engang en iPad, og deres kammerater har aldrig deres med, kun en af min datters veninder har indimellem sin mobil med, men hun er også næsten 12 år, men den bliver bare smidt et sted i huset og hun skal huskes på at få den med hjem, så helt spændene er den altså ikke   De leger mest udenfor, eller med biler/monster high/cykel/rulleskøjter/skovtur/fodboldosv. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mum33

Mom skriver:

Jeg tænker om det var godt at komme af med lidt galde

Jeg har ingen mening om emnet, andet end hvert forældrepar bestemmer over deres børns brug af Ipad, og hvis man ikke kan lide det, kan man jo gøre det anderledes med ens egne.

Men ligefrem at hidse sig op over det, må da være spild af energi

Også kender du ligefrem andres tanker omkring deres børns brug af Ipad, at de bare vil have stille børn

Dejligt med så mange brugbare og velargumenterede svar i denne tråd  - og så var der denne 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abemor skriver:

Dejligt med så mange brugbare og velargumenterede svar i denne tråd  - og så var der denne 

Den var mindst (om ikke mere) konstruktiv end dit start indlæg.

- Lad forældre selv bestemme deres børns brug af Ipad..

- Brug din energi på noget andet end lade frustrere over andres valg.

Det er da temmelig konstruktivt efter min mening, og du er selvfølgelig berettiget til at mene noget andet

Anmeld Citér

31. juli 2015

Witt

Det er fuldstændig gået over gevind! I hvert fald her på Færøerne!! 

Min lillesøster og jeg var taget ud med vores børn, vi kommer så trillende nede i byen, der kommer en mor til tvillinger, der sidder i tvillinger klapvogn, begge med en iPad i hånden!! De er 3 år gamle!!! 

Det er (undskyld mit sporg), men fanme for langt ude!!! ������

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mama85

Abemor skriver:

suk 

Hvor er jeg dog enig med dig! Herhjemme bruger den store iPaden max 1 time- OM MÅNEDEN på hegn hånd. Vi bruger den ikke som substitut for legetøj, men mere praktisk-sammen- når vi netshopper 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.