Jeg bliver så frustreret over dem der bliver frustreret over ingenting
Ej, men ligefrem frustreret over andres børn? Hvis de har en ipad under armen når du kommer, så er det da bare at fortælle om reglerne hos jer. At man ikke bruger elektronik når man leger sammen hos jer. Og at du kan holde den for ham, indtil han skal hjem. Det havde jeg valgt.
Jeg ser da også den stigende tendens, men jeg simpelthen ikke på at forældre bruger den, fordi de ikke magter deres børn, eller gider lege med dem. Der er jeg måske naivt. Men jeg ser altid det bedste hos folk. Og tror på at hver mand gør sit bedste.
Det er jo ikke noget nyt fænomen med spillekonsoler. Jeg havde en da jeg var 4, og jeg er altså 32 nu
At det nu er lidt bedre udviklet, det er da bare positivt.
Vi ikke begrænsninger på iPaden herhjemme. Men det har så ikke været nødvendigt. Han bruger det som hvert andet legetøj. Nogle dage spiller han, og så kan der gå mange dage imellem, hvor han ikke gør.
Ligeså vel som nogle dage leger han med lego, hinker, leger med biler osv... Herhjemme er det et legetøj! Jeg holder øje med spillene, og han får kun dem der er aldersvarende. Men jeg går ikke så højt op i om de er lærerige. Den tid skal nok komme. Og ofte så lærer han jo alligevel, da det er det børn gør igennem leg i den alder.
og JA jeg bruger den også som barnepige en gang imellem! Fy skamme mig
Men når han er træt, lillesøster er træt, de begge er sultne, og de absolut bare har de dage, hvor de ikke vil få noget godt ud af at hjælpe med aftensmaden. Der smækker jeg dem sgu på hver deres stol i køkkenet og tænder for netflex! Det indrømmer jeg!
For fakta er at man har en stram hverdag, og ungerne er trætte når de kommer hjem fra en dag i institution. Ofte kan jeg få dem til at hjælpe eller prøvesmage maden, men andre dage, kan jeg altså bare se, at det vil være meget mere rart for alle partner (ja også mig!) at sætte en film på netflix.
Og jeg elsker at lege med mine børn. Både inde og ude, så selv om jeg bruger den som barnepige en gang imellem, er det ikke ensbetydende på at jeg ikke magter mine børn, eller ikke gider bruge tid på dem. Jeg vælger bare en nem løsning, som gør at vi får en meget roligere ulvetime, og at vi kan få maden på bordet.
Men jo, hvis han lige pludselig ikke kan lege uden iPaden, eller begynder at være asocial, så ville jeg da klart sætte begrænsninger. Men må altså indrømme, at jeg ikke kender nogen hvor de altid har iPaden med, eller hvor børnene bruger timer om dagen med iPaden. Men ville altså ikke blive frustreret over det, måske spørge undrende ind til det. Men flere kræfter ville jeg ikke gide bruge på det.