Som forældre kan du jo lærer dine børn det meste, men en iPad er et super fint redskab til en masse læring og det er godt at kunne betjene elektronisk udstyr, da det i stigende grad er det der bliver brugt i skolerne. Men det er jo ikke sådan endten eller! En iPad er et godt supplement til læring, det betyder ikke at man som forældre lænder sig tilbage og ikke lærer sine børn en dyt.
Jeg forstår bare ikke hvor det behov, for at kunne betjene elektronik som helt lille barn (førskolealderen), kommer fra?
Hvad skal de egenlig bruge det til, sådan helt præcist?
Hvorfor er tendensen i dag, at hvis ens 3 årige ikke kan alfabetet på både dansk og engelsk, så bliver de aldrig til noget stort? Det er lidt det jeg tolker ud fra de indlæg og argumenter fra folk som er pro Ipad til små børn. At hvis ikke de mestrer elektronik så tidligt så muligt, er alle fremtidsudsigter bare enormt dystre.
Det er jo ikke raket videnskab, at lære at bruge sådan en. Mon ikke at de lærer det lynhurtigt, når det engang kræves at de skal kunne bruge sådan en? Altså herregud, hvis en to årige kan lære det, mon så ikke også at et skolebarn (hvor jeg bedre kan forstille mig behovet) lynhurtigt lærer det, uden at falde helt bagud af vognen.
Du har helt ret i at det ikke er enten eller..., men jeg oplever flere og flere tilfælde, hvor forældrene netop bare bruger den som en passiviserende barnepige. Det starter stille og roligt i det små, og eskalerer så helt derud, hvor barnet SKAL have den med ud og handle, SKAL have den med til familiehalløj, SKAL have den med fordi at man skal køre bil i måske en time, SKAL have den for at kunne spise sin morgenmad om morgenen OSV. Og der er vi skisme ikke ude i noget med læring eller noget. Her er det ren barnepige (og tillært vane), så mor/far selv slipper for at forholde sig til barnet. Og det gør bare rigtigt ondt at være vidne til (syntes jeg).
Anmeld
Citér