Ipad - bliver snart frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.933 visninger
54 svar
219 synes godt om
26. juli 2015

Mum33

Jeg må indrømme jeg snart bliver alvorligt frustreret over vores tids Ipad børn jeg bliver chokeret over, hvor lang tid mange af min søns venner får lov at spille. Flere timer om dagen, og det bliver kun værre jo ældre de bliver. Når han har legekammerater på besøg, har jeg flere gange oplevet, at de kommer med en Ipad under armen de er 6 år gamle ! Og flere af dem af deres egne Ipad/spillekonsol, osv. Ej hvor bliver jeg frustreret. Hvad er der blevet af at kede sig lidt? Min søn spiller da også på MIN Ipad indimellem (nok hvad der svarer til 1 time om ugen), men han skal da spørge om lov, og får ofte et nej. Er mindst ligeså frustreret over forældrenes argumenter om "Det er fremtiden", "de lærer så meget", osv, come on ... Indrøm det nu - det er skide nemt når de sidder der! De er stille og forstyrre ikke  kom nu ud, tegn, læs bøger, snak sammen, vær sammen I har dem kun til låns, og så skal tiden da ikke bruges bag en skærm. 

suk 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

sne190810

I hear you! 

Jeg har flere gange også oplevet, at når der er børn herhjemme og lege, så keeeeeedeeeer de sig sådan og om de ikke nok må spille iPad, eller se noget på IPad'en :-s Og min datter er altså kun 5 år ... 

Jeg er dog den strenge mor, og siger nej - og at det er sundt at kede sig. 

Min datter får lov at se iPad om morgenen, og så ellers ikke. Det kommer af at hun er for træt om eftermiddagen/aftenen, så der er en masse ballade når den skal slukkes og så fordi i hverdagene er det det tidspunkt vi har tid sammen, som familie. 

Vi har 1 iPad til 3 børn, og er der det mindste ballade om den, bliver den pakket væk. Den bliver primært kun brugt til Netflix/viaplay. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

FruStolpe

Abemor skriver:

Jeg må indrømme jeg snart bliver alvorligt frustreret over vores tids Ipad børn jeg bliver chokeret over, hvor lang tid mange af min søns venner får lov at spille. Flere timer om dagen, og det bliver kun værre jo ældre de bliver. Når han har legekammerater på besøg, har jeg flere gange oplevet, at de kommer med en Ipad under armen de er 6 år gamle ! Og flere af dem af deres egne Ipad/spillekonsol, osv. Ej hvor bliver jeg frustreret. Hvad er der blevet af at kede sig lidt? Min søn spiller da også på MIN Ipad indimellem (nok hvad der svarer til 1 time om ugen), men han skal da spørge om lov, og får ofte et nej. Er mindst ligeså frustreret over forældrenes argumenter om "Det er fremtiden", "de lærer så meget", osv, come on ... Indrøm det nu - det er skide nemt når de sidder der! De er stille og forstyrre ikke  kom nu ud, tegn, læs bøger, snak sammen, vær sammen I har dem kun til låns, og så skal tiden da ikke bruges bag en skærm. 

suk 

Det ER fremtiden  og de skal kunne bruge det. Jo hurtigere du accepterer det, jo mindre stress behøver du at få 

Når det er sagt,  så skal de jo ikke sidde og spille på tablet når de har legekammerater.  Og selvfølgelig skal de ud og rører sig.  

Herhjemme må man meget gerne se YouTube eller en tegnefilm når man kommer hjem fra børnehaven inden aftensmaden.  Men der ved vi også at hun har været ude fra 8-15, selv frokosten og mellemmåltider bliver indtaget ude  

Så min pointe, vi er IKKE elektronik forskrækkede, men vi vægter udeliv og motion højt 

Anmeld Citér

26. juli 2015

sne190810

FruStolpe skriver:

Det ER fremtiden  og de skal kunne bruge det. Jo hurtigere du accepterer det, jo mindre stress behøver du at få 

Når det er sagt,  så skal de jo ikke sidde og spille på tablet når de har legekammerater.  Og selvfølgelig skal de ud og rører sig.  

Herhjemme må man meget gerne se YouTube eller en tegnefilm når man kommer hjem fra børnehaven inden aftensmaden.  Men der ved vi også at hun har været ude fra 8-15, selv frokosten og mellemmåltider bliver indtaget ude  

Så min pointe, vi er IKKE elektronik forskrækkede, men vi vægter udeliv og motion højt 

Det ER part out ikke fremtiden - fremtiden er vi som mennesker selv med til at forme, så medmindre vi tillader at fremtiden bliver sådan, behøver den vel ikke? 

Jeg er med på, at det er kommet for at blive, men derfor behøver du som 5-årige ikke kunne mestre en iPad til fulde. Da jeg var barn, lærte jeg først EDB i folkeskolen, og jeg kan da fint finde ud af computere idg. Og det er på trods af, jeg ikke har siddet med snuden i en hele min barndom. 

Hader den undskyldning for al den brug af teknik, især når vi som her snakker om iPad/computer og teknik brug til mindreårige børn. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Fremad

Her har min datter selv sparet sammen til sin ipad... Og det synes jeg er super sundt, for de lære så meget ved at spare op istedet for bare at få...

Her gider jeg ganske enkelt ikke de sidder med ipad når de leger her...

Min datter er så 9 år... Den blir mest brugt til musik, læring mht matematik og så læser hun usædvanlig meget...

Er der brok hvis jeg ber hende ligge den, ryger den i en uge ;-) 

Anmeld Citér

26. juli 2015

alenemor42

Nu er mine store børn fra før ipad tiden  så der var ikke det problem. Min 10 uger gamle søn får ikke en ipad, det har hans far og jeg allerede bestemt. Vi er i forvejen ikke et Apple hjem.

Men jeg ser folk lade deres helt små børn bruge dem (1 1/2-2 år) og jeg syntes det er vanvittigt. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi også begrænset brug af iPad, men de bruger den hver dag til at se lidt tegnefilm osv på. Der er aldrig problemer hvis vi siger nej.

Engang vi var til fedt med en flok blandet venner/ bekendte, havde alle børn iPad/ Nintendo med. Thea var det eneste barn uden eletroknik dimser. På et tidspunkt sad de alle og spillede, Thea stod og kiggede på og spurte flere gange om de ik ville lege. Derefter kom et af de større børn (8 år) med en kommentar jeg aldrig glemmer. Barnet dage nemlig EJ ALTSÅ MOR DEN MÆRKLIGE PIGE STÅR BARE  OG KIGGER PÅ OS OG VIL LEGE!! Vh stine

Anmeld Citér

26. juli 2015

SofiaMik

Har en 5 årig snart 6 år og en på 4. De fik tablets for snart 2 år siden og bruger dem ganske fornuftigt. Vi bruger dem på længere køreture, til at geare ned, til at vente på at blive puttet da vi har flere børn og deres venner har da aldrig haft tablets med på besøg. Spillene downloader jeg selv til dem. Det er spil, der lærer dem at bruge tabletten, men også spil der lærer dem klokken og feks puslespil, match ting osv.

Mine børn er meget ude og lege og leger også meget med deres legetøj. Vi bliver til stadighed forundret over hvor meget de lærer af tabletten og er super glade for, at de har dette redskab og håber at det kan hjælpe dem til at komme godt igennem livet.

Fordi vi ikke havde pc / tablets da vi var børn siger jo ingenting om vores børns fremtid. Mine forældre havde heller ikke stereoanlæg, tv, walkman osv. De havde heller ikke en smart skoletaske og penalhus og ej heller støvsuger. Cykel eller opvaskemaskine, som jeg havde som barn. Hver generation har sin egen virkelighed at forholde sig til og jeg tror på, at man kan gøre det nemmere for sine børn isf sværere. Man kan lære sine børn at bruge teknologien rigtigt. Feks siger min datters kommende klasselærer at de børn, der har tablets hurtigere lærer at læse. Fremskridtet kan man ikke bremse, selvom man forbyder det i hjemmet. 

Når det er sagt, kan jeg godt være enig i, at hvis ungerne spiller hele tiden, så mangler nogle forældre at komme på banen og ikke bruge tabletten som en babysitter, men som et redskab. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

TNBC

Abemor skriver:

suk 

Jeg må seriøst leve fjernt fra jer, for jeg oplever det ikke på den måde.

Ja, der bliver brugt ipad, telefoner, Xbox og computer, men også at være ude og hoppe på trampolin, cykle, spille bold, snakke, og alt muligt. og vi er en familie der er glade for teknologi..

Min nevø brugte sin nintendo meget da han var 3-4år, og det var virkelig for at få ham til at slappe af, han havde et voldsomt temprament, og det hjælper at få lov til at sidde med den(ikke hver gang), men den var bare god, især når der var andre børn, så kunne han få lov til at slappe af... Så den blev brugt meget, og var med når de var ude.. Men i dag kan han sagtens lave andre ting end at sidde med den eller pad eller whatever..

Det handler vel om hvordan forældre styrer det, og så er det vel bare at sige, hvis børnene skal have venner med, at man gerne beder dem at holde paden hjemme, fordi det er ikke derfor de kommer på besøg. Kan ikke se hvorfor de skal slæbe den med hen til venner? En stor forsamling ja, hvis de lige har brug for fred, eller der ikke lige er andre børn.

Omtanke..

Jeg bruger den til at tage billederne, børn få lov til at tage billeder/videoer, og så finder vi nogle spil eller kigger på billederne. Det synes de er sjovt.

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mimic

sne190810 skriver:

Det ER part out ikke fremtiden - fremtiden er vi som mennesker selv med til at forme, så medmindre vi tillader at fremtiden bliver sådan, behøver den vel ikke? 

Jeg er med på, at det er kommet for at blive, men derfor behøver du som 5-årige ikke kunne mestre en iPad til fulde. Da jeg var barn, lærte jeg først EDB i folkeskolen, og jeg kan da fint finde ud af computere idg. Og det er på trods af, jeg ikke har siddet med snuden i en hele min barndom. 

Hader den undskyldning for al den brug af teknik, især når vi som her snakker om iPad/computer og teknik brug til mindreårige børn. 

Det er jo netop fremtiden... mange børn i børnehaveklassen bruger ipads i undervisningen og det vinder mere og mere ind at de skal bruge det digitale til skoleopgaver

når det så er sagt, hvad blev der af leg med de andre unger på vejen, hvad blev der af hulebyggeri og læsning??

savner lidt tiden hvor jeg var i den alder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.