Abemor skriver:
Jeg må indrømme jeg snart bliver alvorligt frustreret over vores tids Ipad børn
jeg bliver chokeret over, hvor lang tid mange af min søns venner får lov at spille. Flere timer om dagen, og det bliver kun værre jo ældre de bliver. Når han har legekammerater på besøg, har jeg flere gange oplevet, at de kommer med en Ipad under armen
de er 6 år gamle ! Og flere af dem af deres egne Ipad/spillekonsol, osv. Ej hvor bliver jeg frustreret. Hvad er der blevet af at kede sig lidt? Min søn spiller da også på MIN Ipad indimellem (nok hvad der svarer til 1 time om ugen), men han skal da spørge om lov, og får ofte et nej. Er mindst ligeså frustreret over forældrenes argumenter om "Det er fremtiden", "de lærer så meget", osv, come on ... Indrøm det nu - det er skide nemt når de sidder der! De er stille og forstyrre ikke
kom nu ud, tegn, læs bøger, snak sammen, vær sammen
I har dem kun til låns, og så skal tiden da ikke bruges bag en skærm.
suk 
Jeg må seriøst leve fjernt fra jer, for jeg oplever det ikke på den måde.
Ja, der bliver brugt ipad, telefoner, Xbox og computer, men også at være ude og hoppe på trampolin, cykle, spille bold, snakke, og alt muligt. og vi er en familie der er glade for teknologi..
Min nevø brugte sin nintendo meget da han var 3-4år, og det var virkelig for at få ham til at slappe af, han havde et voldsomt temprament, og det hjælper at få lov til at sidde med den(ikke hver gang), men den var bare god, især når der var andre børn, så kunne han få lov til at slappe af... Så den blev brugt meget, og var med når de var ude.. Men i dag kan han sagtens lave andre ting end at sidde med den eller pad eller whatever..
Det handler vel om hvordan forældre styrer det, og så er det vel bare at sige, hvis børnene skal have venner med, at man gerne beder dem at holde paden hjemme, fordi det er ikke derfor de kommer på besøg. Kan ikke se hvorfor de skal slæbe den med hen til venner? En stor forsamling ja, hvis de lige har brug for fred, eller der ikke lige er andre børn.
Omtanke..
Jeg bruger den til at tage billederne, børn få lov til at tage billeder/videoer, og så finder vi nogle spil eller kigger på billederne. Det synes de er sjovt.