Ipad - bliver snart frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2015

sne190810

Mimic skriver:

Det er jo netop fremtiden... mange børn i børnehaveklassen bruger ipads i undervisningen og det vinder mere og mere ind at de skal bruge det digitale til skoleopgaver

når det så er sagt, hvad blev der af leg med de andre unger på vejen, hvad blev der af hulebyggeri og læsning??

savner lidt tiden hvor jeg var i den alder

Ja, det ved jeg - men fordi man også skal have engelsk i skolen, er det jo ikke fordi man skal kunne grammatikken inden man starter - hvis du kan følge mig :-) det lærer man jo hen af vejen. 

:-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

Mimic

sne190810 skriver:

Ja, det ved jeg - men fordi man også skal have engelsk i skolen, er det jo ikke fordi man skal kunne grammatikken inden man starter - hvis du kan følge mig :-) det lærer man jo hen af vejen. 

:-) 

true, men det hjælper med kendskab til tingene

og med det mener jeg ikke at de skal bruge flere timer bag skærmen hver dag, herhjemme er der også grænse for galskaben

herhjemme får datteren lov til at spille på min computer, (y8.com, yoob,com og friv.com) alle gode og sjove små spilsider

Anmeld Citér

26. juli 2015

Christine

Abemor skriver:

Jeg må indrømme jeg snart bliver alvorligt frustreret over vores tids Ipad børn jeg bliver chokeret over, hvor lang tid mange af min søns venner får lov at spille. Flere timer om dagen, og det bliver kun værre jo ældre de bliver. Når han har legekammerater på besøg, har jeg flere gange oplevet, at de kommer med en Ipad under armen de er 6 år gamle ! Og flere af dem af deres egne Ipad/spillekonsol, osv. Ej hvor bliver jeg frustreret. Hvad er der blevet af at kede sig lidt? Min søn spiller da også på MIN Ipad indimellem (nok hvad der svarer til 1 time om ugen), men han skal da spørge om lov, og får ofte et nej. Er mindst ligeså frustreret over forældrenes argumenter om "Det er fremtiden", "de lærer så meget", osv, come on ... Indrøm det nu - det er skide nemt når de sidder der! De er stille og forstyrre ikke  kom nu ud, tegn, læs bøger, snak sammen, vær sammen I har dem kun til låns, og så skal tiden da ikke bruges bag en skærm. 

suk 

Har det lidt på samme måde som dig. Og til familiefester er der nogle børn der bare altid sidder med iPad fra start til slut.. tænker lidt hvorfor de så overhovedet behøver være der , når de nu alligevel ikke er det? synes helt sikkert det er vigtigt at sætte spørgsmålstegn ved spilletid.

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mimic

Christine skriver:

Har det lidt på samme måde som dig. Og til familiefester er der nogle børn der bare altid sidder med iPad fra start til slut.. tænker lidt hvorfor de så overhovedet behøver være der , når de nu alligevel ikke er det? synes helt sikkert det er vigtigt at sætte spørgsmålstegn ved spilletid.

vi oplevede nogenlunde det samme da vi var på restaurant og spise for noget tid siden, familien ved bordet ved siden af havde 3 børn med og alle sad med næsen i en skærm både børn og forældre, fra de kom til de gik... trist synes jeg

Anmeld Citér

26. juli 2015

MetteT

SofiaMik skriver:

Har en 5 årig snart 6 år og en på 4. De fik tablets for snart 2 år siden og bruger dem ganske fornuftigt. Vi bruger dem på længere køreture, til at geare ned, til at vente på at blive puttet da vi har flere børn og deres venner har da aldrig haft tablets med på besøg. Spillene downloader jeg selv til dem. Det er spil, der lærer dem at bruge tabletten, men også spil der lærer dem klokken og feks puslespil, match ting osv.

Mine børn er meget ude og lege og leger også meget med deres legetøj. Vi bliver til stadighed forundret over hvor meget de lærer af tabletten og er super glade for, at de har dette redskab og håber at det kan hjælpe dem til at komme godt igennem livet.

Fordi vi ikke havde pc / tablets da vi var børn siger jo ingenting om vores børns fremtid. Mine forældre havde heller ikke stereoanlæg, tv, walkman osv. De havde heller ikke en smart skoletaske og penalhus og ej heller støvsuger. Cykel eller opvaskemaskine, som jeg havde som barn. Hver generation har sin egen virkelighed at forholde sig til og jeg tror på, at man kan gøre det nemmere for sine børn isf sværere. Man kan lære sine børn at bruge teknologien rigtigt. Feks siger min datters kommende klasselærer at de børn, der har tablets hurtigere lærer at læse. Fremskridtet kan man ikke bremse, selvom man forbyder det i hjemmet. 

Når det er sagt, kan jeg godt være enig i, at hvis ungerne spiller hele tiden, så mangler nogle forældre at komme på banen og ikke bruge tabletten som en babysitter, men som et redskab. 

Amen.. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

alenemor42

At det er fremtiden ... ja og dog det er her jo nu

Jeg er helt sikker på at selvom de aldrig har haft en ipad i hånden skal de nok kunne følge med fra 1. Klasse

Jeg fik først engelsk i 5. Klasse og alle lærte det alligevel  (jeg havde nok snydt lidt eftersom jeg er 2 sproget)

Anmeld Citér

26. juli 2015

Elgaard73

Jeg er så enig. Det har altså taget overhånd.

Forleden dag var vi i Givskud zoo og her kom et par drenge på omkring 5 og 7 år gående med næsen begravet i hver deres Ipad. Og bag efter kom Mor og Far futtende med næsen begravet i hver deres Iphone??? Hvorfor??? Jeg forstår det bare ikke. Jeg får sgu helt ondt i maven.

Den der med at det er fremtiden, ja...der er jeg enig, men hvorfor ikke vente med at lære børnene at bruge den, når det er relevant? Det med at downloade diverse spil, som kan lære ungerne klokken, alfabetet, you name it, fordi at de er SÅ lærerige...Hmm, det ville være 100 gange mere lærerigt, hvis man som forælder satte sig ned og lærte sit barn klokken, alfabetet, you name it, istedet for bare at stikke dem en interaktiv skærm.

Anmeld Citér

26. juli 2015

FruStolpe

sne190810 skriver:

Det ER part out ikke fremtiden - fremtiden er vi som mennesker selv med til at forme, så medmindre vi tillader at fremtiden bliver sådan, behøver den vel ikke? 

Jeg er med på, at det er kommet for at blive, men derfor behøver du som 5-årige ikke kunne mestre en iPad til fulde. Da jeg var barn, lærte jeg først EDB i folkeskolen, og jeg kan da fint finde ud af computere idg. Og det er på trods af, jeg ikke har siddet med snuden i en hele min barndom. 

Hader den undskyldning for al den brug af teknik, især når vi som her snakker om iPad/computer og teknik brug til mindreårige børn. 

Jeg ville aldrig undvære mit it, så hvorfor skulle.mine børn?? 

Min datter fra oktober 2010 fik tablet som 2årig og mestre selv både bærbar, mobil og tablet nu...

Hos os er det en lærling proces præcis som hun lære at tage tøj på eller at smøre sin egen mad og bruge bestikket og skrive sit navn 

Så for os handler det om at lære vores børn om alle aspekter i deres opvækst, så de er klædt så godt som muligt på..... Jeg gør det ikke for at provokere nogen...

Anmeld Citér

26. juli 2015

God-mor

Abemor skriver:

Jeg må indrømme jeg snart bliver alvorligt frustreret over vores tids Ipad børn jeg bliver chokeret over, hvor lang tid mange af min søns venner får lov at spille. Flere timer om dagen, og det bliver kun værre jo ældre de bliver. Når han har legekammerater på besøg, har jeg flere gange oplevet, at de kommer med en Ipad under armen de er 6 år gamle ! Og flere af dem af deres egne Ipad/spillekonsol, osv. Ej hvor bliver jeg frustreret. Hvad er der blevet af at kede sig lidt? Min søn spiller da også på MIN Ipad indimellem (nok hvad der svarer til 1 time om ugen), men han skal da spørge om lov, og får ofte et nej. Er mindst ligeså frustreret over forældrenes argumenter om "Det er fremtiden", "de lærer så meget", osv, come on ... Indrøm det nu - det er skide nemt når de sidder der! De er stille og forstyrre ikke  kom nu ud, tegn, læs bøger, snak sammen, vær sammen I har dem kun til låns, og så skal tiden da ikke bruges bag en skærm. 

suk 

Det er jo fremtiden, og jo de lærer noget ved at sidde med sådan en. Jeg kan ikke klarer at nogle forældre mener deres børn skal være børn som de selv var det engang. Tiderne ændrer sig, og vi kan ikke stoppe udviklingen. Jeg mener ikke at børn skal sidde foran en skærm en hel dag hele ugen, men at de sidder foran en form for skærm 1-2 timer dagligt det er fint for mig, og de hygger sig med det. Derfor læser vi stadig bøger, snakker sammen og er meget ude. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Abracadabra

Siden menneskeracen fik et sprog, har forældregenerationen talt om "ungdommen nu til dags" og rystet misbilligende på hovedet. Først var det hulemalerier, så biblen på andet end latin, så radio, så rockmusik og Elvis, så fjernsyn i alle hjem, så internet og mobiltelefoner... Alt har vel været udnævnt til hovedansvarlig for ungdommens tiltagende fordærvelse. 

Det er jo gået nogenlunde trods Elvis' lystige hoftebevægelser, mon ikke ungdommen overlever iPads? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.