Anonym skriver:
Dit indlæg satte sig godt fast, det lyder så velkendt og alligevel fjernt, velkendt fordi min kæreste har nævnt det(hvorfor hører jeg ikke på ham ;() og fjernt fordi jeg ikke selv kan se det :/
vil helt klart gerne skrive privat når du lige kan tror det kunne hjælpe mig meget 
Jeg tror, det er rigtigt vigtigt, at du ikke lader nogen anden afgøre, hvad du skal stille op. Hverken din kæreste, din mor eller nogen herinde. Ingen andre end du kan blive klog på, om det er godt eller skidt for dig at have din mor i dit liv eller i hvilket omfang, du og din datter skal se hende.
Jeg ser ikke klare tegn på, at din mor manipulerer med dig - dermed ikke sagt, at hun ikke gør det, det kan jeg slet ikke vurdere. Husk, at man også kan manipuleres til at tro, at andre manipulerer med én - og at sandheden altid har mange farver. Hvis du mærker et ønske om at se din mor, og det ikke alene bunder i pligtfølelse, så skal du nok se hende - og lade din datter se hende. Det behøver ikke at være alt eller intet, og hen ad vejen bliver du forhåbentlig bedre til at sige til og fra over for hende, nu du for alvor er begyndt at reflektere over jeres forhold.
Du er meget ung, og som du selv er bevidst om, er du også meget usikker. Pas nu godt på, du ikke går fra at lade din mor styre til at lade andre bestemme, hvad du skal. Det er sjældent sort/hvidt - din mor har tydeligvis fejl, men det betyder ikke automatisk, at din kæreste har helt igennem ret.
Jeg mener, der skal rigtigt meget til, før man kapper kontakten til en elsket, og på mig virker du slet ikke sikker på, at det er det rette valg for dig. Pas på ikke at gøre noget forhastet. Giv dig selv tid til at tænke og mærke.