Yurie skriver:
Jeg tror ikke vi bliver enige om det.
Du synes det er ok, at ligge billeder af fremmede børn om de er nøgne eller ej på nettet.
Og det skal du have lov til.
Hvis jeg har taget et billede som ts, ja så synes jeg det er ok bare at lægge det ud, ellers skal man lede efter forældrene til alle børn eller kun tage personbilleder af sine børn. Men hvis jeg så et nøgent barn, ville jeg sløre det. Fordi der er forskel på at ligge på nettet med tøj på end et nøgenbillede, om man er barn eller voksen.
Men hvis jeg tager et billeder af andres børn, som jeg kender, spørg jeg forældrene om det er ok at jeg bruger dem på nettet. Ligesom at de spørg i vs og bh om billeder af deres børn taget der, må blive brugt udenfor stedet, som på nettet, eller nyhedsbreve eller hvad fanden man har. Og så respektere jeg deres valg, og så må jeg sløret barnet på billedet, hvis jeg vil bruge det billede af mit barn.
Man tager hensyn af til sin børn, ved at tænke over hvilke billeder du ligger ind. Jeg er ligeglad hvilke billeder, forældre ligger ind af deres egne børn.
Jeg synes ikke det er okay at ligge billeder i det hele taget (tøj på eller ej) af fremmede børn på nettet. Jeg har aldrig gjort det og jeg synes godt det kan undgås.
Jeg forstår bare ikke der bliver reageret sådan ved et billede af en barnenumse som ingen kan identificere? Det er reaktionen jeg ikke forstår. Og jeg synes den her tråd netop viser tendensen idag.