Yurie skriver:
Jamen i en vuggestue, kan forældre give lov. Og der er forskel på vs og nettet. Her er detet billede af et fremmed barn, så forældrene ved ikke at deres barn ligger nøgen på nettet. Det synes jeg ikke er at seksualisere et barn, hvis det bliver slører, men at tænke på forældrene og barnet.
Ville du være 100% ok hvis en fremmed havde taget et billede hvor dit barn er nøgen og så bare smækket det op på nettet?
Man kan ikke se ansigtet, ikke se, om det er en dreng eller en pige - kun en barnenumse. Absolut ingen vil kunne genkende barnet ud over forældrene, hvis de ved et tilfælde skulle se denne tråd.
Jeg forstår nok bare ikke, hvad der skulle kunne ske ved dette. Lad os antage, at det blev set af en pædofil - jeg går ud fra, det er det, der tænkes på. Hvad ville der helt konkret ske ved, at en pædofil så billedet? Hvilke konsekvenser ville det få for nogen?
Jeg bliver tværtimod helt glad ved at se, at der stadig er bare barnenumser på strande og lignende steder - som det naturlige fænomen, det er. Jeg synes, vi mister mere ved at lade pædofiliskrækken styre vores opfattelse af det naturlige end ved at holde fast i, at dette er et harmløst og uskyldigt syn.
Anmeld