4.300 børn i DK holder ingen sommeferie i år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2015

loop

StineW79 skriver:

Jeg tænker at langt de fleste af de forældre der ik gir deres børn fridage, faktisk er de forældre der reelt set ik magter at holde fri med deres børn i længer tid af gangen.

det ka jo være svage forældre, hvor det bedste for barnets tarv, er at komme i pasning!

Jeg er selv pædagog, og ja der er nogen der aldrig/ sjældent holder ferie og hvor det bedste for barnet faktisk er at være i pasning!

Tænker self at de fleste har godt af at holde ferie og hygge med familien, men at det ik nødvendigvis behøver være i selve sommerferien! Vh stine

Men hvis det er bedre for barnet at være i institution, end at være derhjemme, burde barnet så ikke få en ny familie at bo hos?

Hvis det kun er en periode på nogle måneder, hvor der ikke er "plads" til barnet derhjemme, så måske ikke (alt efter situationen). Men hvis forældrene ikke har overskud til deres eget barn eks en hel uge, så mener jeg at både forældre og barn er bedre tjent med en anden løsning. Til en start eks aflastning i et andet hjem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Jeanne skriver:

Bare lige en lille kommentar - sommerferien skal afholdes i perioden 1. maj- 30. september ifølge ferieloven. Så den kan fint hildes udenfor skolernes ferie 

De børn der holder bare en uge fra 30 maj og frem kan ikke tælles med i de 4 300, da de så har holdt ferie i juni

Og mon alle af de 4.300 har holdt deres ferie i september?

Anmeld Citér

27. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
serinasmor skriver:

Hvis du er nyuddannet har du fx ikke optjent ferie - du har stadig ret til ferie du skal bare afholde den uden løn ... Når du er nyuddannet skal du derudover huske at man gårfra forudbetalt SU til bagudbetalt job eller dagpenge ... Dvs at du har en måned hvor der ikke går penge ind den 1. Men man skal vente til d.30. 

Det år hvor jeg var nyuddannet havde kæresten  fået nyt job langt væk ... Han kørte hver dag og det sled på bilen ... Vi vidste at vi skulle flytte -og at vi ville skulle betale indskud - heller ikke penge vi havde... Vi solgte en masse ting for at skrabe sammen til flytningen..

Jeg må være ærlig og sige jeg fravalgte ferie... Vi havde ikke brug for 3 uger oven i uden indkomst... 

Herudover var kæresten i helt nyt job og kunne ikke holde ferie (ret eller ej )  

den lille frøken holdt en uges ferie - hun var 2,5 og selv med moster i sommerhus i en uge ...Og herudover var jeg nødt til at passe hende på dagpenge fordi der efter flytningen gik nogle uger før hun kunne starte i institutionen - men havde  Vi fået den plads med det samme var hun jo kommet af sted derhen... 

Men se nu - hvis jeg havde været en pylremor og ikke turdet have hende hjemme til vi fik en plads eller ikke turdet sende hende med moster på ferie havde hun sjovt nok ingen ferie haft i sommerferien det år ... For der var ingen af os der havde ferie ! 

Jeg ved godt hvordan det er når man er nyuddannet, og det er ikke nemt økonomisk, men derfor kan jeg godt syntes det er synd for de børn som ingen sommerferie får.

Anmeld Citér

27. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Jeanne skriver:

Indtil min begyndte i skole, har vi holdt sommerferie i august/september. Så slap vi for allemenneskerne og det hele var lidt billigere  

Så tæller dit barn ikke med i de 4.300 børn, for her er der tale om mdr. juni, juli og august :-)

Anmeld Citér

27. juni 2015

Mor1986

Mom skriver:

Læste inde på BT at BUPL har oplyst at 4.300 børn ingen sommeferie holder i år (ikke en feriedag i månederne juni, juli og august).

Puhh det gør mig ondt for de børn, de må jo trænge ligeså meget til ferie som deres forældre

Sidste år var vi i den situation at vores datter ikke holdt ferie. Og det var kun fordi vi heller ikke selv holdt noget. Jeg havde ikke optjent ferie penge og min mand havde valgt at få sine udbetalt. Jeg havde det så dårligt med hun ikke havde ferie når alle de andre havde. Havde hende så hjemme de dage jeg havde en fri dag. I år tager jeg 3 1/2 uge med hende og jeg glæder mig 

Anmeld Citér

27. juni 2015

Tip!

Jeg er nyuddannet pædagog og i forhold til fagforeningen skal jeg stå til rådighed for job hele sommeren.. 

Så min søn har ikke fået meldt ferie i institution, da jeg ikke har andre pasningsmuligheder i dagtimerne.  

Hvis at jeg ikke finder arbejde, så beholder jeg self min søn hjemme, så meget jeg kan.. 

Til august starter skolen, og så er det slut med fridage og hentes tidligt. 

Iøvrigt får han en ekstra uges eftårs ferie, da vi tager på ferie til udlandet uge 43.. Mega billigt og ikke ret mange mennesker 

Anmeld Citér

27. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mom skriver:

Det kan du have ret i. Men jeg tænker at det er 3 hele måneder i sommeren uden en eneste fridag foruden weekenderne, det må alt andet end lige være hårdt for de børn, som jo også trænger til et break.

Også står der også i artiklen at nogle af forældrene sender deres børn afsted, selvom de holder ferie.

Og ja det kan der sikkert være mange rigtig gode grunde til, men jeg syntes det er synd for de børn.

Har ikke læst hele tråden. Men altså, det der med "ikke en eneste fridag i 3mdr". Jeg melder altså ikke fridage ud i fremtiden på den måde, de er spontane og bliver typisk meldt ud dagen før eller om morgenen så det synes jeg ikke rigtig man kan bruge til så meget. og ja, nogen har jo højsæson indenfor deres job over sommeren, så de holder jo nok ferien før og efter  

vi er så mega priviligerede i år at vi kan holde 5uger allesammen sammen 

Anmeld Citér

27. juni 2015

serinasmor

Mom skriver:

Jeg ved godt hvordan det er når man er nyuddannet, og det er ikke nemt økonomisk, men derfor kan jeg godt syntes det er synd for de børn som ingen sommerferie får.

Men hvis du havde valget eller stod med valget hedder det nok nærmere  - hvad ville du så vælge ?

1. At få penge ind på din konto 
  2. At holde ferie med dit barn
  3. At sende barnet på ferie med nogle andre 

Anmeld Citér

28. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
serinasmor skriver:

Men hvis du havde valget eller stod med valget hedder det nok nærmere  - hvad ville du så vælge ?

1. At få penge ind på din konto 
  2. At holde ferie med dit barn
  3. At sende barnet på ferie med nogle andre 

Medmindre det betød at vi ville sulte, ville valget lande på ferie med mit barn.

Anmeld Citér

28. juni 2015

Kløver

lineog4 skriver:

Men at der ikke er planlagt ferie betyder jo garanteret ikke de ikke får en del fri nu hvor du er hjemme på barsel.

jeg havde selv et år hvor jeg havde termin i slut juni og jo simpelthen ikke vidste hvordan og hvorledes med graviditet, fødsel og og og så derfor stod der måske i alle 6 uger skolesommerferie. Og jeg var en af de heldige så de fik først halvanden uge hvor jeg gik over tid hjemme og vi kunne nå alt som er sværere med en nyfødt; bon bon land, cirkus summarum, ZOO, tur til Malmø og koncerter. Og ja da lillebror så kom så tog mormor over og så var han så nem så de fik alle ugerne hjemme sammen med mig for kunne ikke nænne at aflevere dem 

Ja jeg har dog ikke mulighed for at holde hjemme indtil fødsel pga mit blodtryk, men de får ferie det er bare ikke bestemt hvornår. Men tænker flere kan stå i lignende situationer eller at nogle forældre simpelthen bare ikke har ferie. Det er ikke alle som har mulighed for at holde ferie eller planlagt ferie fordi de skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.