Mom skriver:
Jeg syntes stadig det er synd, sommeren er højtiden for ferier, og de vil opleve at mange af deres venner er væk på ferie.
Det er ikke umuligt at få ferie i bare en uge om sommeren, hvor man så kan nyde samværet med sine børn.
Tror faktisk det står i ferieloven at man har ret til at holde sommerferie.
Hvis du er nyuddannet har du fx ikke optjent ferie - du har stadig ret til ferie du skal bare afholde den uden løn ... Når du er nyuddannet skal du derudover huske at man gårfra forudbetalt SU til bagudbetalt job eller dagpenge ... Dvs at du har en måned hvor der ikke går penge ind den 1. Men man skal vente til d.30.
Det år hvor jeg var nyuddannet havde kæresten fået nyt job langt væk ... Han kørte hver dag og det sled på bilen ... Vi vidste at vi skulle flytte -og at vi ville skulle betale indskud - heller ikke penge vi havde... Vi solgte en masse ting for at skrabe sammen til flytningen..
Jeg må være ærlig og sige jeg fravalgte ferie... Vi havde ikke brug for 3 uger oven i uden indkomst...
Herudover var kæresten i helt nyt job og kunne ikke holde ferie (ret eller ej )
den lille frøken holdt en uges ferie - hun var 2,5 og selv med moster i sommerhus i en uge ...Og herudover var jeg nødt til at passe hende på dagpenge fordi der efter flytningen gik nogle uger før hun kunne starte i institutionen - men havde Vi fået den plads med det samme var hun jo kommet af sted derhen...
Men se nu - hvis jeg havde været en pylremor og ikke turdet have hende hjemme til vi fik en plads eller ikke turdet sende hende med moster på ferie havde hun sjovt nok ingen ferie haft i sommerferien det år ... For der var ingen af os der havde ferie !
Anmeld
Citér