4.300 børn i DK holder ingen sommeferie i år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.614 visninger
50 svar
58 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Læste inde på BT at BUPL har oplyst at 4.300 børn ingen sommeferie holder i år (ikke en feriedag i månederne juni, juli og august).

Puhh det gør mig ondt for de børn, de må jo trænge ligeså meget til ferie som deres forældre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

mpr

Mom skriver:

Læste inde på BT at BUPL har oplyst at 4.300 børn ingen sommeferie holder i år (ikke en feriedag i månederne juni, juli og august).

Puhh det gør mig ondt for de børn, de må jo trænge ligeså meget til ferie som deres forældre

Kan jo være nogle af de forældre holder ferier på andre tidspunkter af året fx udenfor høj sæson Artiklerne omhandler jo kun institutions børn så teknisk set så behøver de ikke holde ferie i juni, juli og august  

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
mpr skriver:

Kan jo være nogle af de forældre holder ferier på andre tidspunkter af året fx udenfor høj sæson Artiklerne omhandler jo kun institutions børn så teknisk set så behøver de ikke holde ferie i juni, juli og august  

Det kan du have ret i. Men jeg tænker at det er 3 hele måneder i sommeren uden en eneste fridag foruden weekenderne, det må alt andet end lige være hårdt for de børn, som jo også trænger til et break.

Også står der også i artiklen at nogle af forældrene sender deres børn afsted, selvom de holder ferie.

Og ja det kan der sikkert være mange rigtig gode grunde til, men jeg syntes det er synd for de børn.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Benjamins'mor

Tænker også det kan være nogen holder ferie senere mv. 

Jeg ved godt nogen kan finde på at sende deres børn afsted alligevel, men tror ikke det tal er SÅ højt. 

Min mand er fx lige startet i nyt job, derfor har han fravalgt ferie, fordi sommerferien allerede er planlagt for dem som har søgt. 

Dog får vores børn ferie alligevel, bare alene med mig.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Benjamins'mor

Mom skriver:

Det kan du have ret i. Men jeg tænker at det er 3 hele måneder i sommeren uden en eneste fridag foruden weekenderne, det må alt andet end lige være hårdt for de børn, som jo også trænger til et break.

Også står der også i artiklen at nogle af forældrene sender deres børn afsted, selvom de holder ferie.

Og ja det kan der sikkert være mange rigtig gode grunde til, men jeg syntes det er synd for de børn.

Hvis nu forældrene ikke har ferie i løbet af de 3 måneder men fx holder 2-3 uger med dem i oktober (bare eksempel). 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Benjamins'mor skriver:

Hvis nu forældrene ikke har ferie i løbet af de 3 måneder men fx holder 2-3 uger med dem i oktober (bare eksempel). 

Jeg syntes stadig det er synd, sommeren er højtiden for ferier, og de vil opleve at mange af deres venner er væk på ferie.

Det er ikke umuligt at få ferie i bare en uge om sommeren, hvor man så kan nyde samværet med sine børn. 

Tror faktisk det står i ferieloven at man har ret til at holde sommerferie.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Loa

Vi har før holdt ferie med isabella i september i stedet fordi det da er billigere at rejse og så skulle man ikke kæmpe/trække lod om de populære uger på jobbet, meeeen for både os og hende kan vi da godt mærke at det er en lang sommer hvis man ikke har lidt fri der..

Så fremover bliver det senest august og når hun starter i skole er der jo ikke så meget valg 

Men dem der reelt ingen ferie får, hvem før under eller efter sommeren, dét er sgu godt nok synd. Tænker der ikke er mange forældre som INGEN sommerferie/ferie afholder....

Anmeld Citér

26. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mom skriver:

Måske har de holdt masser af ferie i andre måneder i stedet. Det kan være forældrene ikke har råd til at holde ferie i højsæsonen 

Anmeld Citér

26. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mom skriver:

Men det ved du da ikke om de får fridage - dem skriver man jo ikke ind i måneder i forvejen. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

TNBC

Mom skriver:

Men vi ved heller ikke om bedsterne tager dem en dag eller dage. Eller andre fridage, som der bare ikke står noget om. Da det kan være spontane dage..

Men hvis de nu har været på 2-3uger i maj, så er det jo ikke noget at være i børnehave i 3måneder, hvor de kun er hjemme i weekenderne. eller skal af sted i september/oktober, fordi forældrene ikke har fri over sommeren.

Men ja det kan sagtens lyde hårdt at de ikke får noget ferie over hele sommeren, men vi kender ikke til det hele.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.