Mom skriver:
Jeg mener bestemt heller ikke at man skal holde ferie i alle 3 måneder, men tænk nogle børn får ikke engang 1 uges ferie henover sommeren med deres forældre 
For mig er sommerferie en helt speciel tid, og jeg kan mærke på både mig selv og mine børn at vi trænger til god og lang sammenhængende tid sammen, og det er det andre ferietider slet og ret for korte til (jeg har skolebørn).
Og som jeg skrev til en anden vedr nyt job, så nej man kan ikke forlange noget, men man kan ønske, om ik andet så bare en uge.
Man kan jo ikke bruge sådan en artikel til noget som helst når den ikke dækker et år.
Det er irrelevant at du har skolebørn, for undersøgelsen dækker institutionsbørn, og så behøver de andre ferier ikke at være for korte.
Hos os er vi to freelance-forældre. Vi har flere gange holdt en måned med vores søn over julen. Vi kunne sagtens vælge at lægge vores søns 3 ugers sommerferie i maj eller september hvis det passede bedst ind i vores arbejdsplaner.
Ja, man kan ønske, men i nogle tilfælde får man nej, og det er så nogle af dem som ender i den her statistik. Det er ikke ensbetydende med at børnene ikke får længere, sammenhængende ferie på et andet tidspunkt af året. Det er simpelthen umuligt at vide når undersøgelsen er så mangelfuld.
Anmeld
Citér