4.300 børn i DK holder ingen sommeferie i år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2015

SandraXOXO

Det er simpelthen for dårligt. En på min fb har selv 7 ugers ferie med sin kæreste, hendes piger skal i børnehave for ellers kan hun ikke slappe af  og hun kan overhovedet ikke se noget galt i det. Herhjemme er vi så heldige at far studere, så alle tre unger har ferie fra nu og til august.  Så det er kun mig der må undvære, men det klare jeg nok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Hvad så med alle de andre ferier? Hvorfor er det lige sommerferien der skal blæses op? Sommerferien er jo ikke engang på alle tre måneder. Sommerferien er kun begyndt i dag(i hvert fald her) og så stopper den igen engang i august. Så det er hvad 8uger.??
Så hvorfor er de 3måneder så vigtige? At man skal holde sommerferie lige i de 3måneder?

Hvorfor ikke bare holde ferie, når man har lyst, og bare kalde det ferie? Så længe de får ferie i løbet af året...

Som en anden siger, hvis man lige har fået arbejde i juni, kan man jo ikke forlange at få ferie i juli/august måned..

Og man kan godt holde ferie uden at det er på 2-3uger. Man kan holde 1-2(plus weekend)dage af gangen, og det er jo stadigvæk ferie.

Jeg mener bestemt heller ikke at man skal holde ferie i alle 3 måneder, men tænk nogle børn får ikke engang 1 uges ferie henover sommeren med deres forældre

For mig er sommerferie en helt speciel tid, og jeg kan mærke på både mig selv og mine børn at vi trænger til god og lang sammenhængende tid sammen, og det er det andre ferietider slet og ret for korte til (jeg har skolebørn).

Og som jeg skrev til en anden vedr nyt job, så nej man kan ikke forlange noget, men man kan ønske, om ik andet så bare en uge.

Anmeld Citér

26. juni 2015

God-mor

Mom skriver:

Læste inde på BT at BUPL har oplyst at 4.300 børn ingen sommeferie holder i år (ikke en feriedag i månederne juni, juli og august).

Puhh det gør mig ondt for de børn, de må jo trænge ligeså meget til ferie som deres forældre

Jeg kommer aldrig til at forstå at nogle forældre fravælger ferie med deres børn. Hvis de holder 6-7 ugers ferie med børnene på et andet tidspunkt end om sommeren, så fair nok. Men de forældre som sender deres børn afsted mens de selv holder ferie. Jamen de skulle nok aldrig have haft børn! Jeg er så evig træt af at høre på den samme sang "jamen lille Lotte keder sig sådan herhjemme, hun vil meget hellere i børnehave og lege" NEJ det tror jeg ikke på lille Lotte helst vil, men det er det forældrene ønsker fordi så kan de rigtig slappe af 

Jeg har ikke fået børn for at få dem passet, så holder jeg ferie så gør mit barn også! At man holder en enkelt fridag alene, det forstår jeg. Men en ferie? NEJ. Bliver sku så trist på børnenes vegne. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

modesty

Mom skriver:

Jeg mener bestemt heller ikke at man skal holde ferie i alle 3 måneder, men tænk nogle børn får ikke engang 1 uges ferie henover sommeren med deres forældre

For mig er sommerferie en helt speciel tid, og jeg kan mærke på både mig selv og mine børn at vi trænger til god og lang sammenhængende tid sammen, og det er det andre ferietider slet og ret for korte til (jeg har skolebørn).

Og som jeg skrev til en anden vedr nyt job, så nej man kan ikke forlange noget, men man kan ønske, om ik andet så bare en uge.

Man kan jo ikke bruge sådan en artikel til noget som helst når den ikke dækker et år.

Det er irrelevant at du har skolebørn, for undersøgelsen dækker institutionsbørn, og så behøver de andre ferier ikke at være for korte.

Hos os er vi to freelance-forældre. Vi har flere gange holdt en måned med vores søn over julen. Vi kunne sagtens vælge at lægge vores søns 3 ugers sommerferie i maj eller september hvis det passede bedst ind i vores arbejdsplaner. 

Ja, man kan ønske, men i nogle tilfælde får man nej, og det er så nogle af dem som ender i den her statistik. Det er ikke ensbetydende med at børnene ikke får længere, sammenhængende ferie på et andet tidspunkt af året. Det er simpelthen umuligt at vide når undersøgelsen er så mangelfuld.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Benjamins'mor

Yurie skriver:

Hvad så med alle de andre ferier? Hvorfor er det lige sommerferien der skal blæses op? Sommerferien er jo ikke engang på alle tre måneder. Sommerferien er kun begyndt i dag(i hvert fald her) og så stopper den igen engang i august. Så det er hvad 8uger.??
Så hvorfor er de 3måneder så vigtige? At man skal holde sommerferie lige i de 3måneder?

Hvorfor ikke bare holde ferie, når man har lyst, og bare kalde det ferie? Så længe de får ferie i løbet af året...

Som en anden siger, hvis man lige har fået arbejde i juni, kan man jo ikke forlange at få ferie i juli/august måned..

Og man kan godt holde ferie uden at det er på 2-3uger. Man kan holde 1-2(plus weekend)dage af gangen, og det er jo stadigvæk ferie.

Præcis, min mand startede sit nye job 1 juni, så kan han jo ikke bare lige forlange 2-3 ugers ferie. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
modesty skriver:

Man kan jo ikke bruge sådan en artikel til noget som helst når den ikke dækker et år.

Det er irrelevant at du har skolebørn, for undersøgelsen dækker institutionsbørn, og så behøver de andre ferier ikke at være for korte.

Hos os er vi to freelance-forældre. Vi har flere gange holdt en måned med vores søn over julen. Vi kunne sagtens vælge at lægge vores søns 3 ugers sommerferie i maj eller september hvis det passede bedst ind i vores arbejdsplaner. 

Ja, man kan ønske, men i nogle tilfælde får man nej, og det er så nogle af dem som ender i den her statistik. Det er ikke ensbetydende med at børnene ikke får længere, sammenhængende ferie på et andet tidspunkt af året. Det er simpelthen umuligt at vide når undersøgelsen er så mangelfuld.

Inden du nu hidser dig selv al for meget op, og begynder at fortælle mig hvad der er irrellevant i min familie, i vores familie, så læs lige måske mit indlæg igen. For da jeg skrev at mine børn er skolebørn var det slet ikke henført til artiklen, men til min oplevelse af de andre ferier.

Fair nok at du ikke mener at man ikke kan bruge artiklen til noget, det er du i din fulde ret til at mene. Jeg mener at man kan bruge artiklen således at man som forældre bør tænke over at deres børn har mindst ligeså meget brug for en god sammenhængene ferie som deres forældre.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Benjamins'mor skriver:

Præcis, min mand startede sit nye job 1 juni, så kan han jo ikke bare lige forlange 2-3 ugers ferie. 

Men så holder du vel ferie med jeres barn?

Der står intet sted at det bør være ferie med begge forældre.

Anmeld Citér

26. juni 2015

TNBC

Benjamins'mor skriver:

Ja, og jeg vidste ikke at der var bestemte dage for at det var ferie. Det skal åbenbart være mere end en uge før at det bliver til ordentlig ferie. For alle de andre ferie, er ikke rigtig ferie.

Men ja, når man kun lige er startet i job, og så siger man jeg vil gerne lige have 2-3ugers ferie, fordi jeg skal holde sommerferie med mine børn, og det skal ligge i sommermånederne.

Det er fair nok at nogen helst vil have det der, men ikke alle kan det, så længe ungerne får noget ferie over året. Og så kan jeg ikke se hvorfor sommeren er anderledes end alle andre tidspunkter?

Anmeld Citér

26. juni 2015

modesty

Mom skriver:

Inden du nu hidser dig selv al for meget op, og begynder at fortælle mig hvad der er irrellevant i min familie, i vores familie, så læs lige måske mit indlæg igen. For da jeg skrev at mine børn er skolebørn var det slet ikke henført til artiklen, men til min oplevelse af de andre ferier.

Fair nok at du ikke mener at man ikke kan bruge artiklen til noget, det er du i din fulde ret til at mene. Jeg mener at man kan bruge artiklen således at man som forældre bør tænke over at deres børn har mindst ligeså meget brug for en god sammenhængene ferie som deres forældre.

Jeg hidser mig ikke op.

Når jeg siger at det er irrelevant mener jeg naturligvis ikke i forhold til din familie, men i forhold til den diskussion som tråden omhandler.

Helt enig i at børn har mindst ligeså meget brug for sammenhængende ferie som deres forældre. Og den kan de ligeså godt holde i marts som i juli.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Benjamins'mor

Mom skriver:

Men så holder du vel ferie med jeres barn?

Der står intet sted at det bør være ferie med begge forældre.

Ja, jeg holder ferie med børnene. Det skrev jeg også i aller første indlæg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.