4.300 børn i DK holder ingen sommeferie i år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
mor:) skriver:

Måske har de holdt masser af ferie i andre måneder i stedet. Det kan være forældrene ikke har råd til at holde ferie i højsæsonen 

At holde sommerferie i DK er lige dyrt uagtet hvad tid på året det er. Artiklen referer til ferie, ikke rejser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Men det ved du da ikke om de får fridage - dem skriver man jo ikke ind i måneder i forvejen. 

Har du læst artiklen?

Anmeld Citér

26. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mom skriver:

At holde sommerferie i DK er lige dyrt uagtet hvad tid på året det er. Artiklen referer til ferie, ikke rejser.

Nej men for nogle er ferie ensbetydende med rejse. Synes der er mange huller i artiklen/undersøgelsen

Anmeld Citér

26. juni 2015

Benjamins'mor

Mom skriver:

Jeg syntes stadig det er synd, sommeren er højtiden for ferier, og de vil opleve at mange af deres venner er væk på ferie.

Det er ikke umuligt at få ferie i bare en uge om sommeren, hvor man så kan nyde samværet med sine børn. 

Tror faktisk det står i ferieloven at man har ret til at holde sommerferie.

Hvis du lige er startet i nyt job kort før sommerferien, så kan du altså ikke komme og forlange ferie. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Men vi ved heller ikke om bedsterne tager dem en dag eller dage. Eller andre fridage, som der bare ikke står noget om. Da det kan være spontane dage..

Men hvis de nu har været på 2-3uger i maj, så er det jo ikke noget at være i børnehave i 3måneder, hvor de kun er hjemme i weekenderne. eller skal af sted i september/oktober, fordi forældrene ikke har fri over sommeren.

Men ja det kan sagtens lyde hårdt at de ikke får noget ferie over hele sommeren, men vi kender ikke til det hele.

Som jeg skrev, kan der være mange gode grunde. Men min personlige holdning er (og som jeg selv lever efter), er at vi som familie holder sommerferie.

Og endnu værrer er det, når forældrene sender deres børn afsted, for selv at holde ferie.

Anmeld Citér

26. juni 2015

mpr

Mom skriver:

Det kan du have ret i. Men jeg tænker at det er 3 hele måneder i sommeren uden en eneste fridag foruden weekenderne, det må alt andet end lige være hårdt for de børn, som jo også trænger til et break.

Også står der også i artiklen at nogle af forældrene sender deres børn afsted, selvom de holder ferie.

Og ja det kan der sikkert være mange rigtig gode grunde til, men jeg syntes det er synd for de børn.

Hvorfor er det mere slemt end 3 fulde måneder i institution alle andre måneder i året?

Sandt der kan være NOGEN som gør det, men tvivler stærkt på det er største delen. Og hvor i alverden ved institutionen hvad forældrene laver ?  

Jeg går stærkt ud fra at der holdes ferie på et eller andet tidspunkt af året sammen med ungerne, og at det så ikke er i sommerferien er så op til den enkle familie, synes ikke det er synd for børnene medmindre det selvfølgelig er fordi børnene aldrig får ferie.. Men igen det er ikke sikkert der er styr på hvem der præcis holder fri hvornår.. og ingen ville alligevel kunne gøre noget ved det..

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Nej men for nogle er ferie ensbetydende med rejse. Synes der er mange huller i artiklen/undersøgelsen

For mig er det klokkeklart, en del børn får ikke sommerferie, og nogle af de børn bliver sendt afsted selvom forældrene har ferie.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Benjamins'mor skriver:

Hvis du lige er startet i nyt job kort før sommerferien, så kan du altså ikke komme og forlange ferie. 

Mange gange kan man ønske ferie, enten har man overført ferie fra tidligere job, eller også betaler man selv.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
mpr skriver:

Hvorfor er det mere slemt end 3 fulde måneder i institution alle andre måneder i året?

Sandt der kan være NOGEN som gør det, men tvivler stærkt på det er største delen. Og hvor i alverden ved institutionen hvad forældrene laver ?  

Jeg går stærkt ud fra at der holdes ferie på et eller andet tidspunkt af året sammen med ungerne, og at det så ikke er i sommerferien er så op til den enkle familie, synes ikke det er synd for børnene medmindre det selvfølgelig er fordi børnene aldrig får ferie.. Men igen det er ikke sikkert der er styr på hvem der præcis holder fri hvornår.. og ingen ville alligevel kunne gøre noget ved det..

Jeg lagde ikke op til at der skulle gøres noget ved det. Men jeg syntes det er synd. Og med efterårs, jule, påske, og helligedage, vil det aldrig være 3 fulde måneder i institution. Men det er det så for nogle børn henover sommeren.

Anmeld Citér

26. juni 2015

TNBC

Mom skriver:

Som jeg skrev, kan der være mange gode grunde. Men min personlige holdning er (og som jeg selv lever efter), er at vi som familie holder sommerferie.

Og endnu værrer er det, når forældrene sender deres børn afsted, for selv at holde ferie.

Hvad så med alle de andre ferier? Hvorfor er det lige sommerferien der skal blæses op? Sommerferien er jo ikke engang på alle tre måneder. Sommerferien er kun begyndt i dag(i hvert fald her) og så stopper den igen engang i august. Så det er hvad 8uger.??
Så hvorfor er de 3måneder så vigtige? At man skal holde sommerferie lige i de 3måneder?

Hvorfor ikke bare holde ferie, når man har lyst, og bare kalde det ferie? Så længe de får ferie i løbet af året...

Som en anden siger, hvis man lige har fået arbejde i juni, kan man jo ikke forlange at få ferie i juli/august måned..

Og man kan godt holde ferie uden at det er på 2-3uger. Man kan holde 1-2(plus weekend)dage af gangen, og det er jo stadigvæk ferie.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.