Rosa skriver:
Hm.. Der står i en af de tråde jeg fik links til ovenfor at vaskenødder har klaret sig rigtigt dårligt på tv-tests, endda dårligere end bare vand? Men du synes de fungerer strålende? 
Jeg boede i Indien i længere tid, hvor de der vaskenødder kommer fra. Jeg synes, at de bliver brugt på en forkert måde her i Europa, derfor kunne det være, at de ikke virker optimalt. I Indien bliver de ikke brugt til at vaske tøj, men til at vaske håret og i bad (ude på landet). Man skal først koge nødderne i vand. Bagefter, når vandet er ved at blive koldt, skal man "massere" nødderne (eller stykkerne, man putter dem først ind i en klude og de skal få lidt tæv med en hammer

) så du kan få så meget "sæbe" som muligt ud af dem. Det bliver så en mørk "saft", den ligner kaffe. Det er det der vand, man skal bruge. Jeg har selv prøvet at vaske håret med saften og det bliver så dejligt lækkert blødt og rent. Og jeg har også prøvet at vaske tøj med saften og den virker også udmærket. Men jeg var og er lidt for døvn til at skulle koge dem og så noget. Men de virker, jeg kunne faktisk vaske olie fra håret.
Anmeld