Babytøj og skyllemiddel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Skouboe skriver:

Jeg googlede vaskenødder på nettet og fandt et resultat fra Tænk og test (forbrugerstyrelsen) og de konstaterede at det ikke vaskede bedre end vand, så jeg tror jeg holder mig til mit alm uparfumerede vaskepulver.. til gengæld tror jeg at jeg skal prøve eddike...

Herhjemme virker vaskenødder altså glimrende Jeg har simpelthen ikke haft noget tøj, der ikke har føles eller duftet rent, når det kom ud af vaskemaskinen 

Også er det super blødt... Sååeee...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Cris

Rosa skriver:

Hm.. Der står i en af de tråde jeg fik links til ovenfor at vaskenødder har klaret sig rigtigt dårligt på tv-tests, endda dårligere end bare vand? Men du synes de fungerer strålende?

Jeg boede i Indien i længere tid, hvor de der vaskenødder kommer fra. Jeg synes, at de bliver brugt på en forkert måde her i Europa, derfor kunne det være, at de ikke virker optimalt. I Indien bliver de ikke brugt til at vaske tøj, men til at vaske håret og i bad (ude på landet). Man skal først koge nødderne i vand. Bagefter, når vandet er ved at blive koldt, skal man "massere" nødderne (eller stykkerne, man putter dem først ind i en klude og de skal få lidt tæv med en hammer ) så du kan få så meget "sæbe" som muligt ud af dem. Det bliver så en mørk "saft", den ligner kaffe. Det er det der vand, man skal bruge. Jeg har selv prøvet at vaske håret med saften og det bliver så dejligt lækkert blødt og rent. Og jeg har også prøvet at vaske tøj med saften og den virker også udmærket. Men jeg var og er lidt for døvn til at skulle koge dem og så noget. Men de virker, jeg kunne faktisk vaske olie fra håret.

Anmeld

15. september 2009

Dansker i England

Jeg bruger uparfumeret vaskepulver både til os og den lille. Jeg lider selv af svær parfume-allergi, så jeg er ekstra obs på, hvad den lille bliver udsat for. Har aldrig hørt om at bruge eddike før, men skulle måske prøve det.

Anmeld

15. september 2009

Maise

har ikke brugt skyllemiddel i mange år. Unødvendigt, miljøskadeligt og aldeles ikke allergi venligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.