Må dit barn spise nutrilett bar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2015

thjili

en nutrilett bar er en erstatning for et måltid. Ikke et slankeprodukt. De er ment som at skulle erstatte et - måske - usundt eller for stort et måltid. Som jeg har forstået det, så er de sammensat af den rette mængde kulhydrat, protein og fedt et alm måltid skal/burde indeholde. Vi spiser dem ikke men ville ikke have noget problem med at give mine børn en halv bar hvis de vil have det. Så ved jeg at de har fået et forholdsvis sundt måltid i forhold til netop fx müslibar som indeholder alt for meget sukker og fedt såsom rosiner, sukker, og honning (dem får de skam også). Så fra min side er der absolut intet galt i at give en nutrilett bar (ikke at forveksle med div protein/træningsbarer)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Mullesmith

Anja82 skriver:

min datter på 8 spørger jævnligt når vi er ude og handle om hun ikke må få en nutrilett bar med i skole, da et par piger i klassen har det..

Er jeg hel gal på den når jeg ikke kan se hvad er slankemiddelsprodukt til voksne laver i et barns madkasse?

Hvis de bare spiser dem fordi de smager godt er det harmløst, men hvis det er for at slanke sig og det eneste de har med i madkassen så er det MEGET problematisk  det er jo bare "slik" med vitaminer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.